RF91 Skrevet Februar 27, 2020 Skrevet Februar 27, 2020 (endret) Hadde ikkje fÄtt med meg at du skal godkjenna bilen med S38, men det er no berre hyggeleg lesning det  Ser du skriv at bilen har hÞge akselvekter, kan du utdjupa litt meir om det? Har begynt Ä frykta at 4-dÞrsen min kan bli for tung nÄr eg har montert alt som skal pÄ den og at eg dÄ mÄ til med oppstripsa tankarmatur, fjerna spylarvÊsketanken, ut med lydisolering osv. for Ä komma innafor. Sjekka nettopp akselvektene pÄ SVV sine sider og der stÄr det 825kg foran og 835kg bak. EDIT: Og mtp farge pÄ luftfilterboksen din sÄ stemmer eg for enten svart krympelakk eller ein svart matt lakk. Min meining er ihvertfall at det blir for mykje med striper og M-logo pÄ Endret Februar 27, 2020 av RF91
KKME30 Skrevet Februar 27, 2020 Forfatter Skrevet Februar 27, 2020 (endret) 10 minutter siden, RF91 skrev: Hadde ikkje fĂ„tt med meg at du skal godkjenna bilen med S38, men det er no berre hyggeleg lesning det  Ser du skriv at bilen har hĂžge akselvekter, kan du utdjupa litt meir om det? Har begynt Ă„ frykta at 4-dĂžrsen min kan bli for tung nĂ„r eg har montert alt som skal pĂ„ den og at eg dĂ„ mĂ„ til med oppstripsa tankarmatur, fjerna spylarvĂŠsketanken, ut med lydisolering osv. for Ă„ komma innafor. Sjekka nettopp akselvektene pĂ„ mekonomen.no (fekk dei ikkje opp inne pĂ„ SVV sine sider) og der stĂ„r det 825kg foran og 835kg bak. EDIT: Og mtp farge pĂ„ luftfilterboksen din sĂ„ stemmer eg for enten svart krympelakk eller ein svart matt lakk. Min meining er ihvertfall at det blir for mykje med striper og M-logo pĂ„ Ja tenkte og prĂžve pĂ„ detđ med hĂžye sĂ„ mente jeg org 6er. Er samme framvekt som pĂ„ 4dĂžrsen 825kg men 870kg bak. Enn kan jo og fjerne sitteplasser sĂ„ da tjener man jo 75kg der sĂ„ burde holde da vil jeg trođ Ja farge pĂ„ boksen blir svart krympelakk. Blir det pĂ„ innsug og toppdeksel ogđ ja fĂžler og litt det blir i meste laget, men litt tomt uten noe ogđ€đ€đ Endret Februar 27, 2020 av kkmE30m50 Designer reagerte pĂ„ dette 1
RF91 Skrevet Februar 27, 2020 Skrevet Februar 27, 2020 1 minutt siden, kkmE30m50 skrev: Ja tenkte og prĂžve pĂ„ detđ med hĂžye sĂ„ mente jeg org 6er er samme framvekt som pĂ„ 4dĂžrsen 825kg men 870kg bak. Enn kan jo og fjerne sitteplasser pĂ„ sĂ„ da tjener nan jo 75kg der sĂ„ burde holde da vil jeg trođ Ja farge pĂ„ boksen blir svart krympelakk. Blir det pĂ„ innsug og toppdeksel ogđ ja fĂžler og litt det blir i meste laget, men litt tomt uten noe ogđ€đ€đ Har vel gjerne hĂžgare vekter pĂ„ touring kontra sedan? Men sĂ„ igjen sĂ„ har jo ofte 4-sylindra bilar lĂ„gare vekter enn 6-sylindra igjen. SĂ„ her har du nok vore heldig sĂ„nn sett, ja  Og er det lov Ă„ fjerne sitteplassar igjen? I skrivet eg har frĂ„ BT sĂ„ er det ikkje lov. Likevel skal eg ha med M3-baksete for Ă„ eliminera ein plass. Ser for meg at det burde gĂ„ gjennom uansett sidan det er ein original BMW-del i staden for at det berre er ei aluplate som dekkar heile benken bak đ€ Du kan jo ha M-logoen og stripene som er pĂ„ innsuget originalt. Det hadde eg gjort
hsd Skrevet Februar 28, 2020 Skrevet Februar 28, 2020 somregel framvektene man fĂ„r problem med, og da nytter det ikke sĂ„ mye fjerne plasser bak. tror alle facelift biler har bra vekter uansett, 810kg ++ vĂŠrre nĂ„r man har preface med 775 og sĂ„nt m3 har f.eks bare 790kg forran, og en M3 er mye tyngre generelt sett enn en "vanlig" m3 pga all plasten osv. gĂ„r greit det og. Har hĂžrt noen historier om at man kan fĂ„ endra akselvekter nĂ„, tilsvarende maks som er levert pĂ„ gitte karroseriet, men tror ikke jeg har sett noen faktisk fĂ„tt det gjort, ikke har det sĂ„ mye Ă„ si nĂ„r dere har sĂ„ bra akselvekter fra fĂžr uansett 825kg framme er jo en drĂžm. mener jeg tok ut ca 30kg asfalt i min, var ivertfall nesten 3 fulle bĂŠreposer.Â
RF91 Skrevet Februar 28, 2020 Skrevet Februar 28, 2020 11 timer siden, hsd skrev: somregel framvektene man fĂ„r problem med, og da nytter det ikke sĂ„ mye fjerne plasser bak. tror alle facelift biler har bra vekter uansett, 810kg ++ vĂŠrre nĂ„r man har preface med 775 og sĂ„nt m3 har f.eks bare 790kg forran, og en M3 er mye tyngre generelt sett enn en "vanlig" m3 pga all plasten osv. gĂ„r greit det og. Har hĂžrt noen historier om at man kan fĂ„ endra akselvekter nĂ„, tilsvarende maks som er levert pĂ„ gitte karroseriet, men tror ikke jeg har sett noen faktisk fĂ„tt det gjort, ikke har det sĂ„ mye Ă„ si nĂ„r dere har sĂ„ bra akselvekter fra fĂžr uansett 825kg framme er jo en drĂžm. mener jeg tok ut ca 30kg asfalt i min, var ivertfall nesten 3 fulle bĂŠreposer. Kjekt Ă„ hĂžyra at 825/835 er bra vekter đ  Frykta at "hĂžge akselvekter" var for eksempel oppimot 900kg elns. Eg har og hĂžyrt det med endring av akselvekter, men forstod det sĂ„nn at det dĂ„ mĂ„ vera snakk om ein donorbil. Hvis ikkje sĂ„ er det jo berre om Ă„ gjera Ă„ leita opp vognkortet til det karosseriet du har (2-dĂžrs, 4-dĂžrs, facelift/preface osv.) og deretter sĂžka om Ă„ fĂ„ bruka dei vektene pĂ„ din eigen bil.
slettaas Skrevet Februar 28, 2020 Skrevet Februar 28, 2020 Nydelig arbeid herđ har 2 motorfester for m30 i e30 liggende. Passer vel pĂ„ s38 blokka og mener jeg om noen har bruk for detđ
KKME30 Skrevet Februar 29, 2020 Forfatter Skrevet Februar 29, 2020 23 timer siden, slettaas skrev: Nydelig arbeid herđ har 2 motorfester for m30 i e30 liggende. Passer vel pĂ„ s38 blokka og mener jeg om noen har bruk for detđ Takk for detđ hvilke fester er dette?đ noe org eller hjemmelaget?đ
slettaas Skrevet Mars 2, 2020 Skrevet Mars 2, 2020 PĂ„ 29.2.2020 den 19.52, kkmE30m50 skrev: Takk for detđ hvilke fester er dette?đ noe org eller hjemmelaget?đ Jeg tror det er noe som er kjĂžpt jađ
KKME30 Skrevet Mars 2, 2020 Forfatter Skrevet Mars 2, 2020 9 timer siden, slettaas skrev: Jeg tror det er noe som er kjĂžpt jađ Pm.đ
KKME30 Skrevet Mars 2, 2020 Forfatter Skrevet Mars 2, 2020 (endret) Ikke skjedd noe her i helgen da den ble tilbringt med familenđ og ellers en tur i heia da det kom en del snĂžđ Eller sĂ„ fortsatte jeg pĂ„ luftfilterboksen og fikk laget til noen fester til oljekjĂžlerenđ MĂ„tte finne framm en gammel ekspansjonstank for og se hvor mye plass det var til slangen pĂ„ den og fĂ„ det tilpasset sĂ„ det er plassđ Laget plate og kappte ut litt. liten rĂžrbit gjorde susenđ da er det egentlig bare helsveising igjenn og lage til et lokk til den med ett eller annet pynt pĂ„ toppen đ fĂ„r se om jeg begynner pĂ„ noe imorgenđ ellers fikk jeg sveist pĂ„ noen fester pĂ„ oljekjĂžlerenđ der tenker jeg den mĂ„ sitte brađ Ferdig med fester pĂ„ plassđ 1cm hĂžyere oppe enn bunnpanna mĂ„ vĂŠre innaforđđ Det var det for ikveldđ fĂ„r ta en Ăžkt imorgen ogsĂ„đ Endret Mars 2, 2020 av kkmE30m50 StigJ og Bimmerlorris reagerte pĂ„ dette 2
KKME30 Skrevet Mars 9, 2020 Forfatter Skrevet Mars 9, 2020 Liten update. Tomlet med litt forsjellig i det siste. Tenkte jeg skulle ha pĂ„ noen aldre felger pĂ„ 2 dĂžrsen sĂ„ vil ha pĂ„ noen coilovers pĂ„ den. Hmm da kom jeg pĂ„ jeg hadde et fk sett til e46đ€đ€ fant de fram og begynte og mĂ„le litt. Glemte selfĂžlgelig bilder av det men bunnen mĂ„lte 48mm og org ben 46mm innvendig sĂ„ dreide av 2mm pĂ„ e46 benet og smukk rett i og sveiste deđ sandbĂ„st og pĂ„ med noe lakkđ nĂ„ mĂ„ det bare bestilles nye lager,bremseskjold og topplager. Sleger ved de bildene jeg harđ Fikk ogsĂ„ tag i 20m med lyddempe matter sĂ„ satser pĂ„ den blir stille og fin inniđđ Begynte ogsĂ„ og lage et lokk til luftfilterboksen. hadde et m20 innsug som mĂ„tte bĂžte med livetđ men vet ikke helt hva jeg synesđ kom gjerne med noen innspillđđ siste planen er daytonaviolet til farge pĂ„ bilen. SĂ„ tenkte og kjĂžre litt sport evo 2 stil pĂ„ motoren med hvite deksler med m farger men fĂ„r seđ hva synes folk om lokket? Evt. Andre forslag?đ StigJ og Bimmerlorris reagerte pĂ„ dette 2
sveigis Skrevet Mars 10, 2020 Skrevet Mars 10, 2020 Som vanlig masse bra jobbing her og denne kommer til Ă„ bli helt rĂ„.đ. Coiloversene ble jo og kjempe ser det ut til. Du fikk litt snĂž du og ser jeg đđ. AngĂ„ende luftfilterboks ,mĂ„ jeg si at du er dyktig som lager ting sĂ„nn at det ser originalt ut . Bra oppdateringer hele tiden .đ Ps ,jeg ser at jeg nĂ„ mĂ„ fĂ„ lĂŠrt meg Ă„ sveise ,det trenger jeg Ă„ kunne đ
KKME30 Skrevet Mars 31, 2020 Forfatter Skrevet Mars 31, 2020 FĂ„r komme med en liten update. Ikke skjedd sĂ„ veldig mye med bilen i det siste men har styrt en del i garasjen og ryddet og laget til litt div for og fĂ„ litt mere orden pĂ„ tingđ slenger ved noen bilderđđ Laget meg en liten slipe/sveisebĂ„s i det ene hjĂžrnet av garsjen med forheng sĂ„ jeg slipper og vĂŠre redd for og slipe pĂ„ alt annetđ og en pluss med grei lagringsplass pĂ„ toppenđ 2 dĂžrsen fikk komt seg en tur ut og fikk seg en etterlengtet vaskđ TĂžr og ren og pen pĂ„ plass igjennđ HjĂžrnet hvor alle planene blir lagtđđ Fikk begynt og sveise luftfilterboksen. Ferdig sveistđ Ellers sĂ„ tok jeg inn de gamle sjermene for og tilpasse frontblekk med kjĂžler og div. MĂ„tte flytte et par fester da kjĂžleren stĂ„r der nĂ„. Passet egentlig greit og bare bore ut de eksisterende som var der og egentli bare bytte side. begynte sĂ„ sĂ„vidt pĂ„ kjĂžleren og innlĂžpet til den. Ish ala der oppheftetđ ferdig sveistđ lite oversiktsbildeđ begynt og pusse litt i bagasjerommet og kjĂžpte litt farge til det idagđ blir og lakke det som er synligt under teppe som brĂžnn og div pĂ„ sidene hvertfallđ og en litensmakebit pĂ„ fargenđđ Det var det for idagđđ 20200331_151953.mp4  Designer, StigJ og Bimmerlorris reagerte pĂ„ dette 3
sveigis Skrevet April 1, 2020 Skrevet April 1, 2020 Faderen hvor gĂžy det er Ă„ se oppdateringer her. Alt er liksom sĂ„ nĂžye og godt bildedokumnetert .đ Var vel ikke vondt Ă„ fĂ„ kjĂžrt litt e30 igjen tenker jeg . Nydelig er den hvertfall đđ. Misunner deg plassen du har Ă„ boltre deg pĂ„ đ
KKME30 Skrevet April 2, 2020 Forfatter Skrevet April 2, 2020 PĂ„ 1.4.2020 den 20.17, sveigis skrev: Faderen hvor gĂžy det er Ă„ se oppdateringer her. Alt er liksom sĂ„ nĂžye og godt bildedokumnetert .đ Var vel ikke vondt Ă„ fĂ„ kjĂžrt litt e30 igjen tenker jeg . Nydelig er den hvertfall đđ. Misunner deg plassen du har Ă„ boltre deg pĂ„ đ Takk for detđ prĂžver sĂ„ godt jeg kanđ Ja var godt og fĂ„ tatt en tur nĂ„r fĂžrst sola var ute og det var tĂžrt og fintđ Ja du skulle ogsĂ„ absolutt hatt deg en garasje og holde pĂ„ iđ mĂ„ fĂ„ opp et tak hvertfall du kan stĂ„ underđ har du ikke mulighet til det?đ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ