Gå til innhold

eibach vs h&r


romankollar77
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri prøvd verken H&R eller Eibach, men holdt på å kjøpe Eibach til 4-serien før jeg kom over et sett såvidt brukte AC Schnitzer fjører. De senker litt mindre enn de to ovenfornevnte, men jeg også i likhet med andre her si at bilen ble merkbart bedre å kjøre også med disse fjørene. De koster en del mer enn Eibach og H&R, så hadde det ikke vært for at jeg fikk en veldig god pris hadde jeg gått for Eibach, da jeg også har lest meg til (ikke testet selv) at H&R ofte er noe stivere enn Eibach, som på sin side er mer lik ACS og mer lik original komfort, men mer satt og mindre krenging. Kan varmt anbefale sistnevnte. Kontakt ACS Norge og se om de kan gi deg en god pris? De er i oppstartsfasen såvidt jeg har fått med meg.

https://shop.rossiters.co.uk/suspension-springs-for-bmw-3-series-f30f31-from-4387-p.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Ser nå virkelig ikke slik ut på bildet (uten at jeg er ekspert) men som sagt, det kan jo meget godt være illustrasjonsfoto som villeder (meg) litt. Om de skriver progressive så ville jeg stolt på det mer enn hva jeg selv sier om et bilde 😊

 

Edit: http://www.hrsprings.com/products/detail/springs

H&R sier også sine sport og super sport fjærer er progressive og man ser på bildet spiralene blir tettere mot den ene enden. Uansett, jeg skal ikke påberope meg selv til en ekspertuttaler så lar det ligge. Om Eibach sier sine fjærer er progressive så får jeg tro på de, de kan tross alt mer om det enn meg.

Endret av mr.Wreckless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt H&R fjærer på mange forskjellige biler (Alt fra Opel Omega til BMW E38). Min erfaring er at Eibach fjærer er stivere enn H&R. Kjører Eibach framme på 540i'n nå og er storfornøyd. Tidligere husker jeg veldig godt Omega 3000'n min med H&R fjærer, den ble alt for myk.. 

Har også kjørt Alpina B8 med H&R fjærer bak, dette var helt totalt håpløst! Bilen var helt pudding i ræva.. Ble mye stivere og bedre med originalfjærer montert.

Merkelig at min erfaring med H&R er at bilen blir for myk.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kolstad Jr. skrev:

Har hatt H&R fjærer på mange forskjellige biler (Alt fra Opel Omega til BMW E38). Min erfaring er at Eibach fjærer er stivere enn H&R. Kjører Eibach framme på 540i'n nå og er storfornøyd. Tidligere husker jeg veldig godt Omega 3000'n min med H&R fjærer, den ble alt for myk.. 

Har også kjørt Alpina B8 med H&R fjærer bak, dette var helt totalt håpløst! Bilen var helt pudding i ræva.. Ble mye stivere og bedre med originalfjærer montert.

Merkelig at min erfaring med H&R er at bilen blir for myk.. 

 

Jeg er nesten enig med deg der faktisk. 

Endret av norbakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...