Soleim Skrevet Februar 13, 2019 Skrevet Februar 13, 2019 (endret) Hei alle! Da var det pĂ„ tide med en liten trĂ„d her inne igjen. Solgte X5n jeg hadde for noen uker siden, og planen var Ă„ kjĂžpe en billig bruksbil. Dro til Sarpsborg for Ă„ hente hjem en 316D. Var egentlig pĂ„ leting etter en 316i, manuell, lav km og OK utstyrt, men endte opp med diesel. God motor, man kan hente ut litt ekstra ut fra, og relativt rimelig, hvertfall den jeg tok hjem - med det utstyret jeg mener er viktig for meg. Resterende bilpenger gĂ„r til E21 323i. Vet du om noe som er helt strĂžkent, orginalt og vel bevart - gjerne ta kontakt  Kort om bilen: Bilen er en 2014 mod, med 2 eiere fĂžr meg  Veldig godt bevart og pen. Etter min mening ser den ny ut innvendig. Finner ingenting Ă„ sette fingeren pĂ„. I front har den 2-3 hakk fra steinsprut som man mĂ„ lete etter. Helt greit synes jeg - med en kmstand pĂ„ 69.000. Ikke rukket Ă„ tatt sĂ„ mye bilder, men har noen liggende:   Videre planer, kommer đ   Endret April 14, 2019 av Soleim fupsaker, MarcusSteffensen og Marius2002 reagerte pĂ„ dette 3
papertiger Skrevet Februar 13, 2019 Skrevet Februar 13, 2019 Gratulerer med kjempefin bil! SÞlv gjÞr seg absolutt bra pÄ F31 med M sport. Og sÄ det riktige interiÞret ogsÄ - stoff/alcantara:) funker det greit med manuell gir pÄ 316d?
Soleim Skrevet Februar 13, 2019 Forfatter Skrevet Februar 13, 2019 30 minutter siden, papertiger skrev: Gratulerer med kjempefin bil! SĂžlv gjĂžr seg absolutt bra pĂ„ F31 med M sport. Og sĂ„ det riktige interiĂžret ogsĂ„ - stoff/alcantara:) funker det greit med manuell gir pĂ„ 316d? Takk for det! Mer alcantara er pĂ„ vei i posten, sĂ„ tror det blir ganske sĂ„ bra innvendig :) Fungerer veldig bra synes jeg. Trodde kanskje den ble veldig daff til 316 Ă„ vĂŠre. Er jo bare snakk om 116hk. GĂ„r likevel bedre enn jeg trodde. Har forhĂžrt meg om optimalisering. Kommer da evt pĂ„ 190hk og 400nm :)Â
papertiger Skrevet Februar 13, 2019 Skrevet Februar 13, 2019 HÞres jo ikke verst ut. FÞlger med videre her:) Soleim reagerte pÄ dette 1
Gabz Skrevet Februar 14, 2019 Skrevet Februar 14, 2019 SÄ veldig ryddig og fin ut denne  Optimering gjÞr nok veldig mye, ja.
Frode D Skrevet Februar 14, 2019 Skrevet Februar 14, 2019 Gratulerer. đ Syns disse bilene er kjekke selv med liten motor. Mye utstyr er viktige for min del. 316d blir veldig kjekk med optimalisering.Â
Soleim Skrevet Februar 14, 2019 Forfatter Skrevet Februar 14, 2019 10 timer siden, Gabz skrev: SĂ„ veldig ryddig og fin ut denne  Optimering gjĂžr nok veldig mye, ja. Takk for det. Tror bilen blir enda bedre med litt oppgraderinger  8 timer siden, Frode D skrev: Gratulerer. đ Syns disse bilene er kjekke selv med liten motor. Mye utstyr er viktige for min del. 316d blir veldig kjekk med optimalisering. Kjekk bil dette ja. Hvertfall som en billig bruksbil, men likevel nok av komfort til det daglige. Utstyr var viktig for meg ogsĂ„. Eneste jeg savner er ryggekamera, men det er ikke krise.Â
Soleim Skrevet Februar 14, 2019 Forfatter Skrevet Februar 14, 2019 (endret) Fant M performance takvingen i garasjen, som jeg aldri monterte pĂ„ en annen bilen jeg hadde. Syntes passformen var litt dĂ„rlig. Fikk ikke presset den skikkelig nedtil den orginale spoileren. Tenkte uansett Ă„ lakke den i bilens farge og gjĂžre et siste forsĂžk Ă„ montere den.   Savner gammelbilen fĂŠlt kjenner jegđ MĂ„ gjĂžre noe med nĂ„vĂŠrende bil for Ă„ veie det oppđ€·đœââïž Endret Februar 14, 2019 av Soleim
Soleim Skrevet Februar 16, 2019 Forfatter Skrevet Februar 16, 2019 (endret) Liten motorvask mÄtte til kjente jeg. SÄ ikke ut som det hadde blitt vasket pÄ en stund.  Liten finpuss med plastfornyer mÄtte ogsÄ til. Voila, nesten som nytt  Endret Februar 16, 2019 av Soleim fupsaker og papertiger reagerte pÄ dette 2
Soleim Skrevet Februar 18, 2019 Forfatter Skrevet Februar 18, 2019 Har sansen for detaljer, og flere ventes pĂ„ dĂžren  Her en liten godbit som kom pĂ„ dĂžren idag: Etui i alcantara Â
Soleim Skrevet Februar 20, 2019 Forfatter Skrevet Februar 20, 2019 (endret) HĂ„ndvask, polering av eksosstuss, pluss litt tilđ Var for opptatt med Ă„ fjerne asfalt og drit, sĂ„ bildet fĂžr, under og etter vask ble det dĂ„rlig med. Lurer pĂ„ Ă„ lakke/foliere refleksene svart. Noen som har erfaring med folie pĂ„ disse? Endret Februar 20, 2019 av Soleim
Soleim Skrevet Februar 21, 2019 Forfatter Skrevet Februar 21, 2019 Tenkte jeg skulle demontere grĂžftelysene og montere nytt deksel med blending. Begynte med Ă„ demontere felgene for Ă„ komme til bak innerskjermen, og der stoppet det. Forrige eier mĂ„ ha skrudd til felgene med hvertfall 400nmđ„” Og i tillegg med lĂ„sebolt. Fikk lĂžs alle boltene til slutt, men lĂ„sebolten tapte mot meg. Sporet i lĂ„semutteren gĂ„ etter, sĂ„ mĂ„ bestille ny og hĂ„pe den jeg hadde var litt slitt fra fĂžr... Â
papertiger Skrevet Februar 22, 2019 Skrevet Februar 22, 2019 Sleit med akkurat det samme selv bĂ„de pĂ„ F36âen og pĂ„ Sâen fĂžrste gang sommerdekka skulle av. Heldigvis ingen lĂ„sebolter pĂ„ BMWen, men mĂ„tte pĂ„ verksted med laaang momentarm. PĂ„ Minien var det 4 lĂ„sebolter - ingen av de gikk av, lĂ„semutteren tok kvelden, sĂ„ kosta meg 250kr i 4 nye normale bolter og en ny lĂ„semutter hos Bavaria og 1000kr pĂ„ verksted for Ă„ fĂ„ av de fire boltene. LĂ„seboltene gikk rett i sĂžpla. Slike ting skaper mye frustrasjon!
Daniel. Skrevet Februar 22, 2019 Skrevet Februar 22, 2019 Flott bil! Ganske digg den gamle ogsÄ. De HRE hjulene mÄ vel ha kostet flesk? Reflekser kan man kjÞpe ferdig lakkert i bilens farge av IND https://europeanautosource.com/ind-painted-rear-reflectors-bmw-f30-3-series.html
Soleim Skrevet Februar 22, 2019 Forfatter Skrevet Februar 22, 2019 (endret) 1 time siden, papertiger skrev: Sleit med akkurat det samme selv bĂ„de pĂ„ F36âen og pĂ„ Sâen fĂžrste gang sommerdekka skulle av. Heldigvis ingen lĂ„sebolter pĂ„ BMWen, men mĂ„tte pĂ„ verksted med laaang momentarm. PĂ„ Minien var det 4 lĂ„sebolter - ingen av de gikk av, lĂ„semutteren tok kvelden, sĂ„ kosta meg 250kr i 4 nye normale bolter og en ny lĂ„semutter hos Bavaria og 1000kr pĂ„ verksted for Ă„ fĂ„ av de fire boltene. LĂ„seboltene gikk rett i sĂžpla. Slike ting skaper mye frustrasjon! Tenkte jeg skulle innom BMW forhandleren idag, men rakk det ikke. Tar det neste ukeđđœ Hadde hĂ„per de kunne lĂ„ne meg en lĂ„semutter hvis jeg stilte med arm og verktĂžy selv i noen minutter utenfor verkstedetđ€·đœââïžÂ Ryker det evt enda en lĂ„semutter, kan muligheten vĂŠre Ă„ sveise pĂ„ en mutter eller noe. Litt jalla blir men mulig det vil fungere... 42 minutter siden, Daniel. skrev: Flott bil! Ganske digg den gamle ogsĂ„. De HRE hjulene mĂ„ vel ha kostet flesk? Reflekser kan man kjĂžpe ferdig lakkert i bilens farge av IND https://europeanautosource.com/ind-painted-rear-reflectors-bmw-f30-3-series.html Takk for det  Jo, takk - Angrer litt pĂ„ salget kan man si. HRE hjulene hadde en nypris pĂ„ $10.000 + dekk og dekktrykksensorer mener jeg. Makset mĂ„lene ogsĂ„, med 20x11 bak og 20x9 forran, med riktig ET. Slapp spacere osv  Jeg kjĂžpte de brukt og heldigvis helt strĂžken. HĂ„per de enda er strĂžken for den heldige som eier de nĂ„!  Takk for link, skal ta en titt đđŒ Endret Februar 22, 2019 av Soleim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ