Gå til innhold

BMW F31 316D - Glaciersilber | Alcantara, M666, KW V1++


Soleim
 Share

Anbefalte innlegg

Flause? Usikker hvem jeg skal legge skylden på, men hvertfall...Bildet taler for seg. 

Føler meg egentlig litt lurt. Stod ingenting om høyrestyrt bil i annonsen. Var kun bildet av en venstrestyrt bil. Hadde jeg krysssjekket OEMnr opp mot Etk-katalogen hadde jeg spart meg for denne.😓

 

Bestilte riktig i dag, og returnerer denne på mandag. Selger var seriøs på den fronten hvertfall og skulle få tilbake pengene :) 011F5220-D92E-40C6-BEAB-3B363D18D2DB.thumb.jpeg.54e02d78a8af458e75d9cb997e724b29.jpeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Soleim skrev:

Takk for det :) 

Jo, takk - Angrer litt på salget kan man si. 

HRE hjulene hadde en nypris på $10.000 + dekk og dekktrykksensorer mener jeg.

Makset målene også, med 20x11 bak og 20x9 forran, med riktig ET. Slapp spacere osv :) 

Jeg kjøpte de brukt og heldigvis helt strøken. Håper de enda er strøken for den heldige som eier de nå! 

Det tror jeg på! :D

$10.000 kan da ikke stemme?! Er jo 86.100 NOK det.

Men ja de satt veldig bra på bilen! Blir det noen tøffe felger til denne også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Daniel. skrev:

Det tror jeg på! :D

$10.000 kan da ikke stemme?! Er jo 86.100 NOK det.

Men ja de satt veldig bra på bilen! Blir det noen tøffe felger til denne også?

Jo, det stemmer nok det🥵 

Prisen pr idag på 20x11 ET48 med helt lik utførelse koster 2.300$. (1 stk felg!!) Sjekket akkurat nå. 

 

Sitter å ser litt, men ikke landet på noe. Bilen er litt for høy enda😝🚜

Endret av Soleim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Soleim skrev:

Jo, det stemmer nok det🥵 

Prisen pr idag på 20x11 ET48 med helt lik utførelse koster 2.300$. (1 stk felg!!) Sjekket akkurat nå.

Sitter å ser litt, men ikke landet på noe. Bilen er litt for høy enda😝🚜

Er helt sykt :P

Ser den. Greit å ta senk først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Soleim skrev:

Tenkte jeg skulle innom BMW forhandleren idag, men rakk det ikke. Tar det neste uke👎🏽 Hadde håper de kunne låne meg en låsemutter hvis jeg stilte med arm og verktøy selv i noen minutter utenfor verkstedet🤷🏽‍♂️ 

Ryker det evt enda en låsemutter, kan muligheten være å sveise på en mutter eller noe. Litt jalla blir men mulig det vil fungere...

Takk for det :) 

Jo, takk - Angrer litt på salget kan man si. 

HRE hjulene hadde en nypris på $10.000 + dekk og dekktrykksensorer mener jeg.

Makset målene også, med 20x11 bak og 20x9 forran, med riktig ET. Slapp spacere osv :) 

Jeg kjøpte de brukt og heldigvis helt strøken. Håper de enda er strøken for den heldige som eier de nå! 

 

Takk for link, skal ta en titt 👍🏼

Kjenner til de HRE felgene, har jo like fra samme serien, P40SC serien. Kjøpte mine i 2013 og betalte noe mindre enn 10000 USD for kun felgene fraktet til Norge. 

Bakfelgene i det settet som trådstarter hadde ble egentlig kjøpt av en svenske som fikk nye siden han mente de ikke passet helt, disse ble så solgt til en nordmann som så bestille to fremfelger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, E.H.D skrev:

Kjenner til de HRE felgene, har jo like fra samme serien, P40SC serien. Kjøpte mine i 2013 og betalte noe mindre enn 10000 USD for kun felgene fraktet til Norge. 

Bakfelgene i det settet som trådstarter hadde ble egentlig kjøpt av en svenske som fikk nye siden han mente de ikke passet helt, disse ble så solgt til en nordmann som så bestille to fremfelger. 

Naturlig da kanskje at en bakfelg koster 2300$ 6 år senere? :) 

Det stemmer vel det. Det jeg har hørt er at vedkommende fikk nye felger på garanti eller noe, da finishen var ulik. (Om dette var svensken du snakker om, eller nordmannen jeg kjøpte de av, er jeg usikker på) 

Flotte felger hvertfall, som det ikke finnes mange sett av her til lands. Hadde jeg fått sjansen å kjøpt de tilbake hadde jeg muligens gjort det 😎

Hvem som eier de nå, er uvisst. Han jeg solgte de til tror jeg og har solgt de videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom aldri til ro med at låsemutteren til låseboltene knakk innvendig. Syntes det var for ille å dra på bilverksted å ordne det mot betaling når jeg har tilgang på utstyret selv. Å prøve ny mutter tror jeg ikke ville løst problemet uansett.

 Sveiste på en M24 mutter. Latmannsarm og et rør, så kom de, en etter en. Har aldri hatt problemer med låsebolter før da jeg alltid har brukt smøring og riktig moment ved trekking, men etter dette kommer de nok aldri på bilen igjen 😄

 

E6AF8ACA-4D92-4078-96E3-F1A98AC71760.thumb.jpeg.efb89bef7d83aabad629ef606940af7a.jpeg0A7AF450-0EE0-4D2C-9765-D2AD8A8D275E.thumb.jpeg.9cede8002ef1b233343166dbb5cfbeae.jpeg

Endret av Soleim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Frode D skrev:

Låsebolter er ikke noe problem så lenge man bruker momentnøkkel. 

Men det er noe herk når folk trekker til med 94 ugga dugga for å være sikker... 

Helt riktig det. 

Skal demontere alle boltene, smøre og trekke med riktig moment i morgen;) 

Synes det har sin sjarm med låsebolter hvis bilen er utstyrt med fine felger🥇

Endret av Soleim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal egentlig ikke smøre, eller når man smører blir riktig moment feil moment, da den sklir bedre. Hvor mye dette utgjør i praksis aner jeg derimot ikke.

Jeg trekker mine låsebolter til 80Nm, mens jeg bruker 140Nm på resten av boltene. Har hatt en forholdsvis dårlig opplevelse med en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Man skal egentlig ikke smøre, eller når man smører blir riktig moment feil moment, da den sklir bedre. Hvor mye dette utgjør i praksis aner jeg derimot ikke.

Jeg trekker mine låsebolter til 80Nm, mens jeg bruker 140Nm på resten av boltene. Har hatt en forholdsvis dårlig opplevelse med en.

Trakk akkurat alle bolter med 120nm nå. Alltid gjort, og det har fungert bra. Også på låsebolter :) Smører de med kopperpasta før montering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Du har vel M14? Disse skal ha 140Nm. M12 skal ha 120Nm.

M14 ja. Jasså, det visste jeg ikke. Alltid brukt 120nm på alle mine biler egentlig.  

Får begynne med 140nm, hvis det er slik det burde være :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved godkjenning av coilovers, hvilke mål er det statens vegvesen bryr seg om? 

-Kun avstand fra skjermkant ned til senter på navet?

eller 

- Avstand fra skjermkant-navet samt avstand fjær/setskru osv?

 

I tüv-papirene jeg har står både mål på avstand fra skjermkant-senter på navet, samt avstand fjær-setskru osv

Målene på avstand fra fjær/setskru har jeg min og max. Avstand fra skjermkant til nav står oppgitt med et tall bare.

 

Kun godkjent senkefjærer tidligere, så er litt usikker når det gjelder justerbart :) 

 

Endret av Soleim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...