Gå til innhold

fretit
 Share

Anbefalte innlegg

Har snakket med en kompis angående å bytte min m47tud20 i en m57tu2d30 272hk. såvidt har jeg forstått at den kommer i 2004-2006 modeller 335d og 535d og bare kommer i automat. Jeg nekter å gjøre det hvis ikke jeg får det til å vere manuell. har forstått det slik at jeg kan ta manuell kasse fra 330d og også må ha 330d mellomaksling, diff og drivakslinger. Jeg mener at rekke 4 og rekke 6 e46er bruker forskjellige spindler bak så da er spørsmålet kan dere fylle ut den informasjonen jeg mangler? Bilen det er snakk om er en e46 320d facelift 2002mod sedan.

 

Motor
År: 04-06
Type: 335d/535d
Bil: e90/91/92 og e60/61/62
Motorkode: m57TU2D30
Hester: 272

Motorfeste
År: ?-?
Type: 330d
Bil: ?


Svinghjul
År: ?-?
Type: ?
Bil: ?

Clutch
År: ?-?
Type: ?
Bil: ?

Pressplate
År: ?-?
Type: ?
Bil: ?


Girkasse
År: 04-11
Type: 330d/530d
Bil: e90/91/92 og e60/61/62


Mellomaksling
År: ?-?
Type: 330d/530d
Bil: ?

Diff
År: ?
Type: 330d
bil: ?

Drivakslinger
År: ?-?
Type: 330d
Bil: ?


Spinndel
År: ?-?
Type: ?
Bil: ?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Otis skrev:

Om det er delenummer sjekking så kan du gjøre selv på feks bmwfans.info

Nei. jeg trenger hjelp til å finne ut hvilke deler fra hvilke biler jeg må pusle sammen for å få prosjektet til å fungere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRF Performance har den eneste full integrerte løsningen, som også er riktig konvertert til manuell gir. 

Men dette er et omfattende prosjekt som koster litt. Har du satt av et budsjett til dette?

Endret av TRF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2019 den 0.15, TRF skrev:

TRF Performance har den eneste full integrerte løsningen, som også er riktig konvertert til manuell gir. 

Men dette er et omfattende prosjekt som koster litt. Har du satt av et budsjett til dette?

OI! gøyt å få svar fra TRF sjøl 😮 Jeg har ikke peiling på hvilke omkostninger dette kan komme på, men spørsmålet er ikke om jeg har råd, spørsmålet er hvor lang tid det tar før jeg har råd (kor lenge jeg må spare). kunne dere gitt meg litt mer innskit i hva som skal til både økonomisk og teknisk får å få oppfylt drømmen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør regne iallefall 50-60k på selve motorbytte og integrering/programmering (noe avhengig av hvor mye du betaler for motoren i seg selv), + som du sier 330d 204hk bakstilling (komplett), mellomaksel, girkasse, bunnpanne. Du må også lage ny eksos, samt mindre tilpasninger i motorrom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 16.2.2019 den 10.04, TRF skrev:

Du bør regne iallefall 50-60k på selve motorbytte og integrering/programmering (noe avhengig av hvor mye du betaler for motoren i seg selv), + som du sier 330d 204hk bakstilling (komplett), mellomaksel, girkasse, bunnpanne. Du må også lage ny eksos, samt mindre tilpasninger i motorrom. 

Beklager sent svar. Ja jeg har sotte opp en konto for sparing. Akuratt no prøver jeg å få en oversikt over hva jeg trenger av deler. så får montering komme når alle delene ligger klar. Kommer nokk til å bruke dere da jeg har hørt at dere ikke bare er de beste på markedet, men også bland de eneste som kan få dette gjort riktig.

e46 330d bakstilling og mellomaksling regner jeg med?

e90/91/92 335d eller e60/61/62 535d  girkasse? 

e90 330d giroverføring og girspak? Vet ikke om det er samme lengde som e46?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...