Gå til innhold

M- performance power KIT eller ikke på F11 530 da xdrive?


Chris A
 Share

Anbefalte innlegg

Ønsker litt meninger her. 

Har lekt med tanken om å montere MPPK på min 13 530 da xdrive. Har fått tilbud fra på dette fra min forhandler. Rundt 20 000.- ferdig montert.

ikke så avskrekkende med tanke på at man skifter bremser fremme. Litt synd at jeg har nesten nye skiver og bremser fremme. Er dette noe man kan får solgt, evt. Ca pris?

Samt er det verdt prisen? Jeg syns det er bra skyv den fra før, men har hørt at man merker godt denne oppgraderingen på dreiemomentet.Andre tuning metoder er ikke intressant, da jeg vil ha dette godkjent i vognkort. 

Samt vil det gjøre bilen mer attraktiv ved et evt. Salg?

hva tror dere, noen andre med samme motor som har montert MPPK?

Endret av Chris A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har «norgesversjon» med 211hk opprinnelig, så for meg var uten tvil verdt det. Jeg trengte heller ikke å bytte bremser eller andre ting, så prisen var noe lavere.

Om jeg hadde gjort det med en fulleffektsutgave er jeg nok mer usikker på, da det tross alt er en del kroner det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, awt skrev:

Jeg har «norgesversjon» med 211hk opprinnelig, så for meg var uten tvil verdt det. Jeg trengte heller ikke å bytte bremser eller andre ting, så prisen var noe lavere.

Om jeg hadde gjort det med en fulleffektsutgave er jeg nok mer usikker på, da det tross alt er en del kroner det er snakk om.

Ja, det er litt slik jeg og tenker. Hadde bilen vært due for bremseskift fremme hadde valget kanskje blitt lettere. Det er Litt kroner Ja. Takk for ditt innspill @awt

Endret av Chris A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok ikke et riktig svar her. Men jeg hadde nok heller kjøpt fra @TRF og fått mer effekt. Men igjen bremsene er tiltrekkende på meg. (Jeg oppgraderte selv til 535d bremser på min egen e61 kun pga størrelsen) 

Kanskje man kan kjøpe bremsene utenom å tune hos trf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg monterte MPPK på min 2012 mod. Det er ikke noen aha opplevelse, men bilen får et bedre drag over et større turtallsområde. Dreimomentet øker fra 560 til 600, ikke mye. 0-100 er vel 0,2 eller 0,3 bedre. Drivstoffforbruket gikk ikke opp. Har lest en plass at de har dynotestet MPPK til 299hk. Om man får bedre pris på bilen ved et salg er kanskje tvilsomt, men antageligvis en mer lettsolgt bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...