Gå til innhold

Slaven's E36 M3 tracktool - SOLGT


Anbefalte innlegg

37 minutter siden, fxslin skrev:

Rått! Nærmer seg oppstart nå da? 

Ja, gjør vel det. Må gå over ledningsnettet idag, lodde en ledning jeg klipte over, gadd ikke styre inn i hanskeromme for å få ut kabelen. Må få sammen kjølesystemet, hvertfall få på alle slanger, ingen vits å fylle på kjølevæske om motoren ikke starter og servosystemet, klarte og miste en bolt til servopumpa, så må finne på noe smart der. Må også sjekke DTC før oppstart, klarte å cranke motoren feil vei bittelitt da jeg stramma mutteren på oljepumpa, fikk ikke holdt ingen så godt men tror det skal gå fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å vri om nøkkelen for å se om jeg fikk kjinna motoren, men det var helt knyst. Ikke en lyd. Har både ny og gammel ecu og ews liggende. Hvilke skal i såfall brukes med ny motor? Skal gå over alle + - koblinger i morgen og se om det blir noen forandring. 

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan komme med en liten update 

Slet i går med å få start eller i det hele tatt å få motoren til å kjinne. Demonterte innsuget, gikk over alle kabler og sensorer men alt så riktig ut. Sjekka så starteren og tenkte den kunne være deffekt eller hadde kilt seg. Tok fram en latmann og satt på 12 kant 36 mm pipe på veiva og turna motoren rundt. Så starteren var ok. 

Prøvde igjen idag, bytta til ews boksen som stod i bilen før havariet og da kjinna motoren med en gang. Før jeg kjinna motoren tok jeg ut sikringa til bensinpumpa for å sikre oljetrykk på motoren i tilfelle den skulle starte. Det gjorde den dessverre ikke. Prøvde å sette i sikringa igjen, fortsatt det samme. Men det er i det minste strøm på motoren, så ett steg frem. Neste blir å se om coiler og plugger fungerer. Prøve med andre kam og veivsensorer jeg har liggende. 

 

 

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå trenger jeg hjelp her folkens! 

Har fått satt inn riktig hjerne til bilen så nå kjinner motoren, men thats it. Har satt i helt nye orginale plugger, gått over alt av sensorer, skal ikke være mulig å koble feil. Satt på veivsensor og kamsensor på eks siden fra gamle motoren og lmm er montert. Men fortsatt kun kjinning, så starteren fungerer.

Også en annen ting, dynamoreima fra gamle motoren er for lang på den nye motoren. Blir liksom en 10-15 mm slakk, er strammeren gåen og klar for utskifting? 

Selv uten reima skal jo motoren starte, så ser ikke på reima som en syndebukk. 

Når jeg sitter i bilen har jeg en svak summe/pipelyd, den var ikke der før. Har den noe å si?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, HalvorK skrev:

Primer bensinpumpa når du vrir på tenninga (siste hakk før start) ?

Ja, det mener jeg den gjør. Men jeg måttet koble av/på bensintilførselen på motoren. Mulig jeg har blanda inn og retur på fuelrailen, det får jeg se på neste gang 

Synes det ville vært rart hvis ikke bensinpumpa funker. Funka fjell før motoren fikk den siste olje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hører om den starter. Jeg har summing med tenning på. Høres ut som den kommer fra LMM eller no 🤔 Aller jordinger er OK og? Etter jeg bygde om fikk jeg den til å dra på startern, men den startet ikle. Var en pin inn på hjernen som måtte ha brudd. Kan det være pin 66 troo? Årsmod på forrige motor og motor du har satt i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, MariusE34tds skrev:

Hvis du har byttet litt fram og tilbake på ews og styreenheter kan det hende at du må ‘’parre’’ styreenhet og ews som hører til hverandre er ihvertfall sånn på e46🙂

Jeg trodde ews var den sorte boksen som sitter sammen med hjernen men det var tydeligvis styring til vanosen. Ews har jeg da altså ikke rørt da den sitter i hanskerommet etter det har blitt fortalt. Så jeg har byttet fra og tilbake på ecu og vanos ecu. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...