IceBlitz Skrevet April 5, 2019 Forfatter Share Skrevet April 5, 2019 (endret) På 5.4.2019 den 0.03, TRF skrev: Ehm hæ? Du kan ikke skylde BMW for manglende erfaring med å skru. Å bytte luftfilter på disse er gjort i en fei. Ift feilsøking ellers også så bør du levere den inn til noen som faktisk har greier på disse, ikke hvilket som helst verksted. Eh nei det er faktisk ikke gjort i en fei 😛 Du vet kanskje ikke at luftfilteret på dieselen ikke er samme som på bensin. På bensin er det gjort i en fei ja, men på dieselen er det noe helt annet Der sitter luftfilteret under motordekselet, og ikke i en egen boks bak frontlykten. Overalt på nettet kan man lese om hvilket mareritt det er å bytte filter på 3.0d E53. Har lest mange innlegg der selv mekanikere sliter og jobber på timer istedenfor fastpris på luftfilterbytte på disse. Er ingen mekaniker selv, men vil påstå at jeg ikke er ikke helt noob. Har byttet 2 motorer, 1 girkasse og 2 turboer opp igjennom, samt mye drivverksdeler. EDIT: Ringte BMW forhandler nå for å høre hva de tar. De nekter også å bytte dette filteret på fastpris, og han måtte høre med en mekaniker for å kunne regne på det og gi et anslag. Håper ikke det blir altfor mange tusen kroner Endret April 8, 2019 av IceBlitz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 5, 2019 Share Skrevet April 5, 2019 Nei, jeg vet nok ikke det da 🙄 Daniel., Alpejohn, dopus og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 10, 2019 Share Skrevet April 10, 2019 At det er så vanskelig å bytte luftfilter bare tull.. 4 skruer og oljelokket så er det bare å løfte det litt opp å dra det ut, ta ut filteret, sette inn nytt og sette på lokket, 4 skruer tilbake + oljelokket. At et bmw verksted ikke kan gi en fastpris på denne jobben sier mer om verkstedet. 🙄 uglefossen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 10, 2019 Share Skrevet April 10, 2019 Må ikke glemme å ta av plastdeksel under frontruten i motorrommet. Kanskje 10 min ekstra der bare. Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 10, 2019 Share Skrevet April 10, 2019 Ja nå tenkte jeg E39 da. Vet ikke hvordan dette er på X5, men der er vel noe ekstra i veien ja.. Men om man undersøker hvordan det skal gjøres først, så går det vel greit.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 10, 2019 Share Skrevet April 10, 2019 Jada, det var noe ironi i mitt innlegg. For det er faktisk svært enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå