Gå til innhold

En tråd om kjøpshjelp av F11 til en Bmw entusiast! Evt. F3*??


 Share

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, Evopower skrev:

Virker som at B47 har oftere regenerering og mer buldrete gange ref tråden under. Nå tar jeg dpf og egr delete på alle mine dieseler, men det er uansett noe jeg ville påregnet å investere i, være seg n47 eller b47 :)

 

https://forum.bmw5.co.uk/topic/119773-difference-between-n47-b47-engine-sounds/

Det at den regenerer oftere må vel være en dårlig ting? Med tanke på at bilen skyter inn mer diesel for å øke temperaturen, så vil vel "overskuddet" av diesel finne veien til oljen i større grad enn hvis det ikke var noe dpf regen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskuddet av dieselen som skytes i partikkelfilteret vil ikke gå tilbake til olja, men heller ut i eksosen. Men nå tror jeg det er ganske finkalibrert, det brenner nok helt rent. Bmw skulle vel møte enda strengere miljøkrav, så da blir det mer tullskap koblet til motoren.... veldig ofte regen, bruker også en del diesel, men det opplyses ikke om på de offisielle forbruks og utslippstallene selvfølgelig.

Få alt kodet vekk og kjør med god samvittighet :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå var akkurat min 15 modell med B47 inne hos Bavaria for bytte at EGR ventil på garanti etter at den skapte seg litt. Tilkokset ventil var svaret. Så har vel egentlig to valg når garantien går ut: fortsette å ha den montert inn, og kjøre på med rens når den begynner å tulle igjen, eller å blende av hele greia og kode vekk slik som blir nevnt ovenfor her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...