Flataas Skrevet Mai 25, 2019 Share Skrevet Mai 25, 2019 Etter turbo oppgradering og stage 2+ mapping så tror jeg den orginale map sensoren er klar for utskifting, har hørt noen som bytter til en fra E46 som måler mer. Noen her inne som vet hvilken sensor jeg kan gå for? Mener den fra E46 måler opp til 3bar og den orginale måler bare opp til 2.4bar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 25, 2019 Share Skrevet Mai 25, 2019 Stage 2+ mapping? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 25, 2019 Share Skrevet Mai 25, 2019 Har personen som mappet bilen din sagt at du må ha en ny sensor? Det virker litt useriøst om den som mapper ikke veit slikt. TRF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Mai 25, 2019 Share Skrevet Mai 25, 2019 (endret) Du kan ikke bare bytte sensor og kjøre videre, det kreves mer enn det, hvilken tuner er dette? Endret Mai 25, 2019 av Hpi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet Mai 25, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2019 Ble mappet av meg med modifisering av filer utført av Sedox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 25, 2019 Share Skrevet Mai 25, 2019 Jeg skjønner ikke. Er det du eller sedox som har mappet bilen? Å lese og skrive ei fil har ingenting med mapping å gjøre. Og veldig søtt å se hvordan navnene på mine produkter kopieres over en lav sko, og det attpåtil uten reelt innhold. Når det gjelder Map sensoren din, så er det den som mapper som velger, og styrer dette. Du kan ikke bytte sensor uten videre. Ingvaldsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet Mai 25, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2019 1 time siden, TRF skrev: Jeg skjønner ikke. Er det du eller sedox som har mappet bilen? Å lese og skrive ei fil har ingenting med mapping å gjøre. Og veldig søtt å se hvordan navnene på mine produkter kopieres over en lav sko, og det attpåtil uten reelt innhold. Når det gjelder Map sensoren din, så er det den som mapper som velger, og styrer dette. Du kan ikke bytte sensor uten videre. Sedox/Frank Ivar har laget custom map til meg, jeg har bare lest å skrivet. Hvilke produkter prater du om? Må få laget ny custom map da jeg har oppgradert turbo til Gt2260v, holder map sensoren jeg har eller burde jeg bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 25, 2019 Share Skrevet Mai 25, 2019 Så du har satt på en turbo med mindre eksoshjul? :S Ang MAP sensoren din, det er som sagt helt opp til tuneren din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet Mai 25, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2019 16 minutter siden, TRF skrev: Så du har satt på en turbo med mindre eksoshjul? :S Ang MAP sensoren din, det er som sagt helt opp til tuneren din. Gt2556v er original til min, har kjøpt gt2260v som er på e60 530D. Utifra det jeg vet så er dette en oppgradering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 25, 2019 Share Skrevet Mai 25, 2019 Noe større kapasitet på kompressor. Høyere effektivitet på turbin. Mindre (!) turbinhjul. Må bytte mer enn bare turbo for å få utbytte av den. Dette bør man jo vite når man lager et produkt og kaller det for stage 2+. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet Mai 25, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2019 26 minutter siden, TRF skrev: Noe større kapasitet på kompressor. Høyere effektivitet på turbin. Mindre (!) turbinhjul. Må bytte mer enn bare turbo for å få utbytte av den. Dette bør man jo vite når man lager et produkt og kaller det for stage 2+. Hva mer må byttes for å få utbytte av den? Egr er fullstendig fjernet, blendet og deaktivert. Swirl flaps er fjernet, montert 2,5/3" downpipe og montert k&n innsatsfilter. Blir fmic intercooler om ikke så lenge Turbo bestilte jeg fra gs, har hatt tuning lenge på bilen. Ble kalt for steg 2+ da det ikke er steg 2 eller 3 men i mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet Mai 27, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2019 @TRF Hva må byttes for å få utbytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 27, 2019 Share Skrevet Mai 27, 2019 Det skulle stå "fult utbytte". Og det bør jo din tuner vite Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet Mai 27, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2019 1 time siden, TRF skrev: Det skulle stå "fult utbytte". Og det bør jo din tuner vite Høres ut så jeg må bytte tuner til deg 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 30, 2019 Share Skrevet Mai 30, 2019 På 28.5.2019 den 1.55, JonasFlataas skrev: Høres ut så jeg må bytte tuner til deg 😁 er du ute etter fungerende høy effekt i m57 så er nok det det lureste du kan gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå