Gå til innhold

E39 530D map sensor


Flataas
 Share

Anbefalte innlegg

Etter turbo oppgradering og stage 2+ mapping så tror jeg den orginale map sensoren er klar for utskifting, har hørt noen som bytter til en fra E46 som måler mer.

Noen her inne som vet hvilken sensor jeg kan gå for?

Mener den fra E46 måler opp til 3bar og den orginale måler bare opp til 2.4bar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke. Er det du eller sedox som har mappet bilen? Å lese og skrive ei fil har ingenting med mapping å gjøre. 

 

Og veldig søtt å se hvordan navnene på mine produkter kopieres over en lav sko, og det attpåtil uten reelt innhold.

Når det gjelder Map sensoren din, så er det den som mapper som velger, og styrer dette. Du kan ikke bytte sensor uten videre. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TRF skrev:

Jeg skjønner ikke. Er det du eller sedox som har mappet bilen? Å lese og skrive ei fil har ingenting med mapping å gjøre. 

 

Og veldig søtt å se hvordan navnene på mine produkter kopieres over en lav sko, og det attpåtil uten reelt innhold.

Når det gjelder Map sensoren din, så er det den som mapper som velger, og styrer dette. Du kan ikke bytte sensor uten videre. 

 

 

Sedox/Frank Ivar har laget custom map til meg, jeg har bare lest å skrivet. 

Hvilke produkter prater du om?

Må få laget ny custom map da jeg har oppgradert turbo til Gt2260v, holder map sensoren jeg har eller burde jeg bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, TRF skrev:

Så du har satt på en turbo med mindre eksoshjul? :S

Ang MAP sensoren din, det er som sagt helt opp til tuneren din.

Gt2556v er original til min, har kjøpt gt2260v som er på e60 530D. Utifra det jeg vet så er dette en oppgradering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe større kapasitet på kompressor. Høyere effektivitet på turbin. Mindre (!) turbinhjul. Må bytte mer enn bare turbo for å få utbytte av den. 

Dette bør man jo vite når man lager et produkt og kaller det for stage 2+. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, TRF skrev:

Noe større kapasitet på kompressor. Høyere effektivitet på turbin. Mindre (!) turbinhjul. Må bytte mer enn bare turbo for å få utbytte av den. 

Dette bør man jo vite når man lager et produkt og kaller det for stage 2+. 

Hva mer må byttes for å få utbytte av den?

Egr er fullstendig fjernet, blendet og deaktivert. Swirl flaps er fjernet, montert 2,5/3" downpipe og montert k&n innsatsfilter. Blir fmic intercooler om ikke så lenge

Turbo bestilte jeg fra gs, har hatt tuning lenge på bilen. Ble kalt for steg 2+ da det ikke er steg 2 eller 3 men i mellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...