Gå til innhold

E60 525d mapping hjelp


Zlasken
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en e60 525d fra 2004, den har nå fått nye dyser (219 spiss, non piezo), eksosmanifold fra lci som er slipt, større turbo, fjernet egr,swirl flaps, større intercooler med sveiste trykkrør, større eksos, osv.. nokken som kan råde til nokken som vil ta på sej mapping av sant bygg? Har fått tilbud en plass men synst prisen var der etter

 

takker for svar

mvh Dennis Z

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRF har rätt i det han säger. Ska man ha en bra och vettig mappning så kan man inte jaga priser. Gäller att välja en leverantör som utvecklar mjukvaror , dvs inte som säljer chip som de flesta gör i dagsläget.

Jag har inte mappat någon med dessa dyser innan så jag kan inte göra det på distans. Är mycket svårare att räkna matematiskt på dyser på en diesel. Med orginal dyser hade det inte vart några problem att göra det på distans men nu bör man ha tillgång till bilen och provköra osv. 

Dessutom är jag i Norge på semester för tillfället ;) men är jobb som gäller från och med nästa vecka.

Mvh Andreas, Bergen, Norge (Ellers Stockholm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan få koste litt men fekk tilbud på over 10 lapper av et vanlig chip tuning selskap, da jeg begynnte å stusse litt, ka folk meiner e en pris ann bør regne med?

 

mvh dennis z

Endret av Zlasken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ikke helt urimelig ut. Dette er jo kompetanse som tar tid å bygge opp, ikke så veldig mange kan dette godt, virker det som. Maskiner og utstyr skal kjøpes inn, også går det nok med en del arbeidstimer, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at 10.000 for ei mapping ikke hørtes skremmende ut, selv ferdige masseproduserte filer koster jo fort 5000,- og de er det ingen arbeid med annet enn de 10 minuttene det tar å legge de inn. Når en bil skal mappes må det gjøres flere forsøk og verdier må leses av for hver gang for at dette skal være holdbart over tid og for at kurver blir bra og potensiale i de oppgraderte delene  blir tatt ut.

Jeg hadde selv 4 forskjellige filer fra TRF på min gamle E39 530D steg 4, tuner må jo bruke tid på å lage disse filene når kunden ønsker ei endring eller ting kan forbedres på ene eller andre måten.

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...