Ingvaldsen Skrevet Oktober 17, 2019 Share Skrevet Oktober 17, 2019 (endret) I disse dager som det er så mye snakk om cp4 pomper, spon i diesel, vinterdiesel osv så begynner jeg å gruble mye på hvilke tiltak og utgifter man på regne med om man kjøper nyere bil evt forlenge levetid på eldre innsprøytningssystem... og har nå sett litt på dieseltilsetninger som kanskje et preventivt tiltak.. ? derfor starter jeg en tråd grunnet nysgjerrighet om hvilket tiltak dere har gjort eller om dere har fakta/erfaringer rundt bruk av diesel tilsetninger ? Har den andre fordeler en kun smørning ?kjør på med diskusjon og erfaringer ! ser det er mye forskjellig som kommer opp av produkter men disse to dukker ofte opp.. men mange snakker også varmt om en "skvett" 2 taktsolje. Endret Oktober 17, 2019 av Ingvaldsen Bmwfyr reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetlakjetto Skrevet Oktober 17, 2019 Share Skrevet Oktober 17, 2019 Lurer også på dette. Har en Volvo D5 som jeg skal skifte glødeplugger på og lurer på om det er andre som har gode erfaringer med tilsetninger for å få bedre forbrenning/reinere system. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Oktober 17, 2019 Share Skrevet Oktober 17, 2019 (endret) De fleste tilsetninger renser og optimaliserer. De smører ikke i samme grad som 2 takts olje. Og om tilsetninger hjelper, det finner man ofte ikke ut. Smeller det så smeller det for pumpa sin del. Men det har nok noe i seg å ha noe på tanken ihvertfall for preventivt tiltak. 2 taktsolje ilag med å fjerne dpf og egr er det beste alternativet mener jeg. Med forbehold om at en for fet blanding også kan gjøre vondt værre på dagens høykomprimerte systemer. Avgiftsfri diesel skal være fetere enn vanlig diesel. Alternativt kan man bytte cp4 pumpa etter typisk 80.000km for å være sikker. Billig investering. Jeg bruker LiquiMoly sin diesel additive på hver andre tank jeg fyller. Men har cp3 pumpa så det skal ikke være noe fare her. Powerup har jeg lest mye bra om i statene. Smører dieselpumpa står det på siden her. Dryg i bruk er den også. https://www.ojtorheim.no/products/powerup-diesel-injektor-05-liter Endret Oktober 17, 2019 av Evopower Ingvaldsen og quandt1960 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Oktober 18, 2019 Share Skrevet Oktober 18, 2019 Tunap har jeg prøvd ett par ganger, og da hørte man motoren gikk litt roligere. Har også en bekjent som jobber som anleggsmekaniker, og de bruker selv tunap, fikk høre av han at de hadde spart kunder for x antall kroner i dysebytter, hvor sant dette er iht fakta, vet jeg dog ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Oktober 18, 2019 Share Skrevet Oktober 18, 2019 Vi bruker Pro-Long med suksess på dieselbiler som ryker for mye på pkk på jobb. Heller på en flaske og ber kunden kjøre en uke eller så, og så glir stort sett alle gjennom neste måling. Sånn bortett fra gammelt utslitt ræl, biler med tuningboks osv. Ingvaldsen og Bmwfyr reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Oktober 18, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2019 Hva slags blandingsforhold er det snakk om når det gjelder 2 taktsolje ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfyr Skrevet Oktober 18, 2019 Share Skrevet Oktober 18, 2019 Har kjørt på Prolong Olje+ og Diesel+ i noen år på forskjellige biler. Meget fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Oktober 18, 2019 Share Skrevet Oktober 18, 2019 17 timer siden, Evopower skrev: De fleste tilsetninger renser og optimaliserer. De smører ikke i samme grad som 2 takts olje. Og om tilsetninger hjelper, det finner man ofte ikke ut. Smeller det så smeller det for pumpa sin del. Men det har nok noe i seg å ha noe på tanken ihvertfall for preventivt tiltak. 2 taktsolje ilag med å fjerne dpf og egr er det beste alternativet mener jeg. Med forbehold om at en for fet blanding også kan gjøre vondt værre på dagens høykomprimerte systemer. Avgiftsfri diesel skal være fetere enn vanlig diesel. Alternativt kan man bytte cp4 pumpa etter typisk 80.000km for å være sikker. Billig investering. Jeg bruker LiquiMoly sin diesel additive på hver andre tank jeg fyller. Men har cp3 pumpa så det skal ikke være noe fare her. Powerup har jeg lest mye bra om i statene. Smører dieselpumpa står det på siden her. Dryg i bruk er den også. https://www.ojtorheim.no/products/powerup-diesel-injektor-05-liter Anbefaler Liquimoly sin tilsetning. De er bra som forebyggende middel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Oktober 18, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2019 9 timer siden, Bmwfyr skrev: Har kjørt på Prolong Olje+ og Diesel+ i noen år på forskjellige biler. Meget fornøyd! interisert å vite hvorfor du er fornøyd, hvilket effekt den har hatt i ditt bruk.. ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Foksen Skrevet Oktober 19, 2019 Share Skrevet Oktober 19, 2019 På 18.10.2019 den 1.25, Evopower skrev: De fleste tilsetninger renser og optimaliserer. De smører ikke i samme grad som 2 takts olje. Og om tilsetninger hjelper, det finner man ofte ikke ut. Smeller det så smeller det for pumpa sin del. Men det har nok noe i seg å ha noe på tanken ihvertfall for preventivt tiltak. 2 taktsolje ilag med å fjerne dpf og egr er det beste alternativet mener jeg. Med forbehold om at en for fet blanding også kan gjøre vondt værre på dagens høykomprimerte systemer. Avgiftsfri diesel skal være fetere enn vanlig diesel. Alternativt kan man bytte cp4 pumpa etter typisk 80.000km for å være sikker. Billig investering. Jeg bruker LiquiMoly sin diesel additive på hver andre tank jeg fyller. Men har cp3 pumpa så det skal ikke være noe fare her. Powerup har jeg lest mye bra om i statene. Smører dieselpumpa står det på siden her. Dryg i bruk er den også. https://www.ojtorheim.no/products/powerup-diesel-injektor-05-liter Er cp3 pumpen spesiell? Vurderer æ bytte dieseløumpe på min X3 2008 mod 2,0.etter 110000 km. Er cp3 pumpe et amternativ til å slippe å montere en ny upålitelig original pumpe lik den jeg allerede har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Oktober 19, 2019 Share Skrevet Oktober 19, 2019 34 minutter siden, Foksen skrev: Er cp3 pumpen spesiell? Vurderer æ bytte dieseløumpe på min X3 2008 mod 2,0.etter 110000 km. Er cp3 pumpe et amternativ til å slippe å montere en ny upålitelig original pumpe lik den jeg allerede har? Cp3 var montert i M47/57 motorene, mens cp4 står i N47/57 motorene. Går ikke an å bytte disse om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Foksen Skrevet Oktober 19, 2019 Share Skrevet Oktober 19, 2019 (endret) Ok - Takk for svar! Så da kan jeg bare handle en original fra Gs og montere den. Er det gjort noen forbedringer på disse pumpene slik at man kan stole på at de ikke raserer hele bilen ved ras og tilhørende spon alle veier? Endret Oktober 19, 2019 av Foksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Oktober 23, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2019 På 19.10.2019 den 13.45, Foksen skrev: Ok - Takk for svar! Så da kan jeg bare handle en original fra Gs og montere den. Er det gjort noen forbedringer på disse pumpene slik at man kan stole på at de ikke raserer hele bilen ved ras og tilhørende spon alle veier? etter det jeg har hørt er det samme pompa men dette kan sikkert @TRF svare bedre på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå