Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, når registret røk så fikk verkstedet feil på kamsensor, men det var vell for at kjeden ikke lå på kammen. Når jeg hadde start på bilen i helgen gikk motoren helt normalt.

  • 2 weeks later...
Skrevet

Har fått byttet pumpen, men verkstedet sa at jeg

måtte lufte dieselsystemet før start og at høytrykkspumpen måtte ha diesel før jeg startet slik at den ikke ble tørrkjørt. Noen som vet hvor på fødepumpen jeg må koble meg inn på for og få konstant strøm på den?

Skrevet

Spenstig verksted må jeg si, de kan bytte diselpumpen, men de kan ikke lufte den? det letteste er koble seg inn med ista-D og kjøre lufte syklus, men et verksted burde ha tilgang til wurth wow, eller bosch evnt delphi diagnose system og der har du også mulighet for og kjøre lufte prossesen. 

Skrevet

Verkstedet bytter ikke pumpen, det gjør jeg selv. Men jeg må koble strøm inn på fødepumpen for og få diesel i høytrykkspumpen, slik at den ikke kjøres sund.

Skrevet

Mye uflaks på en gang da. Hadde den gamle pumpen havarert med påfølgende spon i dyser osv osv? Eller slipper du unna med kun ny pumpe?

Skrevet (endret)
25 minutter siden, Icetwins skrev:

Verkstedet bytter ikke pumpen, det gjør jeg selv. Men jeg må koble strøm inn på fødepumpen for og få diesel i høytrykkspumpen, slik at den ikke kjøres sund.

Okei, virker som det var verkstedet som hadde gjort dette. Men det beste er og få noen med apparat og lader til og kjøre lufte prossesen. Den tar ca 10 min. Jeg personlig skrur opp litt på dyse nr 1 slik at luften lettere slipper ut mens føde pumpen går. Ossen bil er dette? Newtis.info har koblingskjema på bilen din. Slik at du kan se hvilken ledning/pin du skal gi strøm til.

Endret av Sand1
Skrevet
11 minutter siden, kimhas skrev:

Mye uflaks på en gang da. Hadde den gamle pumpen havarert med påfølgende spon i dyser osv osv? Eller slipper du unna med kun ny pumpe?

Pumpen ble antagelig ødelelagt pga spon. Har renset diesel rørene, kunne ikke se noe spon i rørene, så tror det blir iorden med kun pumpebytte.

Skrevet
3 minutter siden, Sand1 skrev:

Okei, virker som det var verkstedet som hadde gjort dette. Men det beste er og få noen med apparat og lader til og kjøre lufte prossesen. Den tar ca 10 min. Jeg personlig skrur opp litt på dyse nr 1 slik at luften lettere slipper ut mens føde pumpen går. Ossen bil er dette? Newtis.info har koblingskjema på bilen din. Slik at du kan se hvilken ledning/pin du skal gi strøm til.

Okei, takk fof tips.

Skrevet

HVIS høytrykk pumpe er ødelagt og det er kommet spon i systemet så MÅ du ikke finne på å starte den før du har gjort følgende:

Fjerene ALL spon fra HELE systemet. Det vil si, fra dyser, diesel rail, trykkregulator og du MÅ vaske ut all spon fra tanken. Du må også bytte dieselfilter og flushe alle dieselrørene. CP4 pumpe lager myyye spon når den går i stykker.. Fjerner du ikke ALLT spon før du setter i ny pumpe så går den i stykker også. Dysene må mest sannsynlig byttes. 

Skrevet

Utrolig uflaks om du har fått både registerhavari og høytrykkspumpe samtidig. Håper for din del at problemene knyttet til pumpa ikke er slik de verste tilfellene er. 

Skrevet
23 timer siden, Øyvind L. skrev:

HVIS høytrykk pumpe er ødelagt og det er kommet spon i systemet så MÅ du ikke finne på å starte den før du har gjort følgende:

Fjerene ALL spon fra HELE systemet. Det vil si, fra dyser, diesel rail, trykkregulator og du MÅ vaske ut all spon fra tanken. Du må også bytte dieselfilter og flushe alle dieselrørene. CP4 pumpe lager myyye spon når den går i stykker.. Fjerner du ikke ALLT spon før du setter i ny pumpe så går den i stykker også. Dysene må mest sannsynlig byttes. 

Har renset røret ifra pumpen og inn på railen, renset også railen og rørene ifra den til hver enkel injector. Så ikke noe antydning til spon i rørene. 

Skrevet
21 timer siden, laffe skrev:

Utrolig uflaks om du har fått både registerhavari og høytrykkspumpe samtidig. Håper for din del at problemene knyttet til pumpa ikke er slik de verste tilfellene er. 

Jepp, ble mye problemer når det først ble. Satser på at bilen er oppe å går iløpet av de neste dagene😀

Skrevet
1 time siden, Icetwins skrev:

Har renset røret ifra pumpen og inn på railen, renset også railen og rørene ifra den til hver enkel injector. Så ikke noe antydning til spon i rørene. 

Som jeg skrev. Hvis den har CP4 pumpa så hadde jeg sjekket om det er spon i tanken og i dieselfilter også. Er det ikke spor av spon noen plasser så er du trygg.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...