Icetwins Skrevet November 27, 2019 Forfatter Share Skrevet November 27, 2019 Okei, når registret røk så fikk verkstedet feil på kamsensor, men det var vell for at kjeden ikke lå på kammen. Når jeg hadde start på bilen i helgen gikk motoren helt normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet November 27, 2019 Share Skrevet November 27, 2019 Høres riktig ut det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Icetwins Skrevet Desember 6, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2019 Fikk bilen på verksted igår, fikk telefon idag, defekt høytrykkspumpe... Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Icetwins Skrevet Desember 8, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2019 Har fått byttet pumpen, men verkstedet sa at jeg måtte lufte dieselsystemet før start og at høytrykkspumpen måtte ha diesel før jeg startet slik at den ikke ble tørrkjørt. Noen som vet hvor på fødepumpen jeg må koble meg inn på for og få konstant strøm på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet Desember 8, 2019 Share Skrevet Desember 8, 2019 Spenstig verksted må jeg si, de kan bytte diselpumpen, men de kan ikke lufte den? det letteste er koble seg inn med ista-D og kjøre lufte syklus, men et verksted burde ha tilgang til wurth wow, eller bosch evnt delphi diagnose system og der har du også mulighet for og kjøre lufte prossesen. uglefossen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Icetwins Skrevet Desember 8, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2019 Verkstedet bytter ikke pumpen, det gjør jeg selv. Men jeg må koble strøm inn på fødepumpen for og få diesel i høytrykkspumpen, slik at den ikke kjøres sund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhas Skrevet Desember 8, 2019 Share Skrevet Desember 8, 2019 Mye uflaks på en gang da. Hadde den gamle pumpen havarert med påfølgende spon i dyser osv osv? Eller slipper du unna med kun ny pumpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet Desember 8, 2019 Share Skrevet Desember 8, 2019 (endret) 25 minutter siden, Icetwins skrev: Verkstedet bytter ikke pumpen, det gjør jeg selv. Men jeg må koble strøm inn på fødepumpen for og få diesel i høytrykkspumpen, slik at den ikke kjøres sund. Okei, virker som det var verkstedet som hadde gjort dette. Men det beste er og få noen med apparat og lader til og kjøre lufte prossesen. Den tar ca 10 min. Jeg personlig skrur opp litt på dyse nr 1 slik at luften lettere slipper ut mens føde pumpen går. Ossen bil er dette? Newtis.info har koblingskjema på bilen din. Slik at du kan se hvilken ledning/pin du skal gi strøm til. Endret Desember 8, 2019 av Sand1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Icetwins Skrevet Desember 8, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2019 11 minutter siden, kimhas skrev: Mye uflaks på en gang da. Hadde den gamle pumpen havarert med påfølgende spon i dyser osv osv? Eller slipper du unna med kun ny pumpe? Pumpen ble antagelig ødelelagt pga spon. Har renset diesel rørene, kunne ikke se noe spon i rørene, så tror det blir iorden med kun pumpebytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Icetwins Skrevet Desember 8, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2019 3 minutter siden, Sand1 skrev: Okei, virker som det var verkstedet som hadde gjort dette. Men det beste er og få noen med apparat og lader til og kjøre lufte prossesen. Den tar ca 10 min. Jeg personlig skrur opp litt på dyse nr 1 slik at luften lettere slipper ut mens føde pumpen går. Ossen bil er dette? Newtis.info har koblingskjema på bilen din. Slik at du kan se hvilken ledning/pin du skal gi strøm til. Okei, takk fof tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 8, 2019 Share Skrevet Desember 8, 2019 HVIS høytrykk pumpe er ødelagt og det er kommet spon i systemet så MÅ du ikke finne på å starte den før du har gjort følgende: Fjerene ALL spon fra HELE systemet. Det vil si, fra dyser, diesel rail, trykkregulator og du MÅ vaske ut all spon fra tanken. Du må også bytte dieselfilter og flushe alle dieselrørene. CP4 pumpe lager myyye spon når den går i stykker.. Fjerner du ikke ALLT spon før du setter i ny pumpe så går den i stykker også. Dysene må mest sannsynlig byttes. uglefossen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Desember 8, 2019 Share Skrevet Desember 8, 2019 Utrolig uflaks om du har fått både registerhavari og høytrykkspumpe samtidig. Håper for din del at problemene knyttet til pumpa ikke er slik de verste tilfellene er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Icetwins Skrevet Desember 9, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2019 23 timer siden, Øyvind L. skrev: HVIS høytrykk pumpe er ødelagt og det er kommet spon i systemet så MÅ du ikke finne på å starte den før du har gjort følgende: Fjerene ALL spon fra HELE systemet. Det vil si, fra dyser, diesel rail, trykkregulator og du MÅ vaske ut all spon fra tanken. Du må også bytte dieselfilter og flushe alle dieselrørene. CP4 pumpe lager myyye spon når den går i stykker.. Fjerner du ikke ALLT spon før du setter i ny pumpe så går den i stykker også. Dysene må mest sannsynlig byttes. Har renset røret ifra pumpen og inn på railen, renset også railen og rørene ifra den til hver enkel injector. Så ikke noe antydning til spon i rørene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Icetwins Skrevet Desember 9, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2019 21 timer siden, laffe skrev: Utrolig uflaks om du har fått både registerhavari og høytrykkspumpe samtidig. Håper for din del at problemene knyttet til pumpa ikke er slik de verste tilfellene er. Jepp, ble mye problemer når det først ble. Satser på at bilen er oppe å går iløpet av de neste dagene😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 9, 2019 Share Skrevet Desember 9, 2019 1 time siden, Icetwins skrev: Har renset røret ifra pumpen og inn på railen, renset også railen og rørene ifra den til hver enkel injector. Så ikke noe antydning til spon i rørene. Som jeg skrev. Hvis den har CP4 pumpa så hadde jeg sjekket om det er spon i tanken og i dieselfilter også. Er det ikke spor av spon noen plasser så er du trygg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå