Gå til innhold

Kode bort dekktrykksensor


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Har feillampe på dekktrykk i min E92 som har vært tilstede i flere måneder og med forskjellige hjulsett og dekktrykk uten noe forandring. Slettes koden er den straks tilbake igjen, så noe er gåent men det er ikke et system jeg bruker uansett da jeg sjekker dekktrykk ganske regelmessig selv, så vil bare kode hele driten bort først som sist. Dette gikk visst ikke med Carly, så hva slags utstyr trenger man da? BMW-verksted typ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du den typen system som nullstilles/kalibreres i iDrive? I såfall skulle det bare være å kalibrere det på nytt, hvis ikke ABS-sensorene er gåene.

Hvis du ikke har iDrive:

 

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gabz skrev:

Gjort det der flere ganger uten hell, kommer kjapt tilbake igjen. Tror ikke det er noe problemer med abs-sensorer heller.

Du kjører en tur etter du gjør den prosedyren?

Merkelig problem. Du har ikke hatt noen feilmeldinger på ABS eller DSC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Gabz skrev:

Ja, ingenting har sett ut til å funke. Nope, ingen feilmeldinger eller problemer med de. Er ikke noe dekktrykksensorer som har røket da? Eller går det via ABS-systemet?

Nå er jeg kanskje på tynn is, men jeg trodde at E9x bare hadde indirekte dekktrykkovervåkning, dvs. via ABS og rotasjonshastighet på hjulene. Hvis det finnes noe annet system for E9x burde det vel stått i utstyrslista di som en opsjon.

Edit: LCI US-modeller har mulighet for direkte dekktrykksovervåkning. De skal i såfall ha opsjon 2VB i utstyrslista.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tenker litt høyt her og kaster ut noen idéer. Du får si ifra hvis du blir lei av dumme forslag.

Kan det være at noen har kodet inn 2VB av en eller annen grunn? I så fall tror bilen at den skal ha kontakt med en RDC-modul som du sannsynligvis ikke har. Har du mulighet til å sjekke VO i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gabz skrev:

Nei, for all del, alle innspill settes pris på så jeg kan utelukke ting og finne ut hva problemet er. Hmm, det vet jeg ikke. Vet ikke om jeg får tilgang til VO, har bare Carly å rutte med selv. 

Ser ikke ut som du får lest ut VO med Carly. Ingen du kjenner som har NCS Expert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, macrorain skrev:

Googlet dette endel selv før jeg krøp til korset og kjøpte TPMS til BBS-felgene, tror ikke det går å kode bort.

Hva slags bil sjekket du for? Skal være mulig å kode om fra 2VB (direkte) til 265 (indirekte) på E9x.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, ogee1 skrev:

Hva slags bil sjekket du for? Skal være mulig å kode om fra 2VB (direkte) til 265 (indirekte) på E9x.

Det kan hende. Jeg sjekket for F30. Da ønsket jeg å slå det helt av så jeg ikke fikk pling hver gang jeg startet bilen med sommerhjul som ikke hadde sensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde igjen å resette via displayet i bilen. Forrige gang jeg gjorde det så trykket jeg bare én gang på reset også ventet til den forsvant da jeg antok det var riktig metode. Men som nevnt litt lenger opp her så prøvde jeg denne gangen å få fram den boksen med huke-tegnet. Det var ved å trykke på reset så pilen forsvant og deretter holde knappen inne igjen til tegnet kom. Sensorvarsel ble borte og holdt seg borte på kjøreturen hjem (10-12km ish) iallefall så får se om det forholder seg slik. Mener at sist når jeg fikk den resatt hos Bilia så var det også borte en stund før det så kom tilbake igjen, så får bare vente og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...