Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har erfaring med bra demperoppsett på 530d?

Har luft bak å skal senkes noen cm foran

Endret av Flataas
Skrevet
6 minutter siden, NorwegianE90 skrev:

Har hørt fra noen kompiser att KW coilovers og StanceParts Air cups er sinnsykt bra 

Vil helst ikke ha en pinnestiv bil, vil at den skal sitte i svinger å være komfortabel, har sett litt på bilstein b6 med senkefjærer foran

Skrevet
1 minutt siden, Flataas skrev:

Vil helst ikke ha en pinnestiv bil, vil at den skal sitte i svinger å være komfortabel, har sett litt på bilstein b6 med senkefjærer foran

Dem har forskjellige typer.. Noen av dem med feks Rebound og dampening instillinger for og justere demperene til egne preferanser. De har også elektroniske dempere osv.. Sjekk ut siden deres 

Skrevet
1 minutt siden, NorwegianE90 skrev:

Dem har forskjellige typer.. Noen av dem med feks Rebound og dampening instillinger for og justere demperene til egne preferanser. De har også elektroniske dempere osv.. Sjekk ut siden deres 

Skal sjekke, må ha noe som er godkjent da bilen er under ombygging å skal godkjennes

Skrevet

Jeg syntes at M-sport var kjempeflott på min e39 touring. Da i kombinasjon med Sachs Supertouring. Flott høyde for bruk, og samtidig myk nok. Noe lavere for min del, blir for hardt.

Og uansett hva folk sier, at noe senker lavere enn det, og ikke blir hardere. Det er umulig ellers ødelegger man understellet og treffer bunnen på demper ved større humper. Skal du gå lavere, blir det hardere.

Skrevet

Enig med @Otis her. Jeg hadde også Msport, hadde både originale dempere, Bilstein B8 og Sachs. Perfekt kombinasjon mellom veiegenskaper og komfort. Blir det lavere ofrer man noe comfort. 

 

Skrevet (endret)

kjører orginal msport på min med 40mm senk fra H&R i tilegg til senkeskåler. blir som å kjøre orginal msportbil som er helt nydelig å kjøre sammenlignet med coilovers. den er per idag cirka 33cm nav- hjulbue. skal man ha justerbart som faktisk er godt å kjøre på så koster det maaaanger ganger mer en det oppsettet jeg kjører på idag.

4DCA8906-3BB1-465C-B82F-A3F2A495E528.thumb.jpeg.c5917ba1b97003cb7a26bb6aea37d31f.jpeg

Endret av Ingvaldsen
Skrevet
3 timer siden, Ingvaldsen skrev:

kjører orginal msport på min med 40mm senk fra H&R i tilegg til senkeskåler. blir som å kjøre orginal msportbil som er helt nydelig å kjøre sammenlignet med coilovers. den er per idag cirka 33cm nav- hjulbue. skal man ha justerbart som faktisk er godt å kjøre på så koster det maaaanger ganger mer en det oppsettet jeg kjører på idag.

4DCA8906-3BB1-465C-B82F-A3F2A495E528.thumb.jpeg.c5917ba1b97003cb7a26bb6aea37d31f.jpeg

Hva kjører du bak?  Skal skifte alle 4

 

Skrevet
3 minutter siden, Flataas skrev:

Hva kjører du bak?  Skal skifte alle 4

 

bak sitter det fortsatt orginale msport dempere og nye arnott luftbelger.  har itillegg 25mm stabstag fremme sitedenfor 24 og har liggende grovere til bak også som blir byttet med tiden.

Skrevet
9 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

bak sitter det fortsatt orginale msport dempere og nye arnott luftbelger.  har itillegg 25mm stabstag fremme sitedenfor 24 og har liggende grovere til bak også som blir byttet med tiden.

Okei, kjøper folk msport dempere ny eller brukt?

Skrevet
1 minutt siden, Flataas skrev:

Okei, kjøper folk msport dempere ny eller brukt?

jeg kjøpte nye siden bilen sto på coilovers... brukte slitedeler er generelt sett lite langsiktig med mindre de nesten nye.

Skrevet

Det finnes to forskjellige m sport understell til e39. De alle fleste (og alle touring jeg har sett) har kode 704 understell. De som fikk "M sport 2 suspension" har kode 705, og disse er hakket vassere. De er også dyre.

Skrevet
Akkurat nå, TRF skrev:

Det finnes to forskjellige m sport understell til e39. De alle fleste (og alle touring jeg har sett) har kode 704 understell. De som fikk "M sport 2 suspension" har kode 705, og disse er hakket vassere. De er også dyre.

alle touring kom med koden 227 som er tilsvarende 704

Skrevet
6 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

jeg kjøpte nye siden bilen sto på coilovers... brukte slitedeler er generelt sett lite langsiktig med mindre de nesten nye.

Okei, får se hva det blir når tiden for skifte kommer :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...