Gå til innhold

E39 530d demperoppsett


Flataas
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, NorwegianE90 skrev:

Har hørt fra noen kompiser att KW coilovers og StanceParts Air cups er sinnsykt bra 

Vil helst ikke ha en pinnestiv bil, vil at den skal sitte i svinger å være komfortabel, har sett litt på bilstein b6 med senkefjærer foran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Flataas skrev:

Vil helst ikke ha en pinnestiv bil, vil at den skal sitte i svinger å være komfortabel, har sett litt på bilstein b6 med senkefjærer foran

Dem har forskjellige typer.. Noen av dem med feks Rebound og dampening instillinger for og justere demperene til egne preferanser. De har også elektroniske dempere osv.. Sjekk ut siden deres 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NorwegianE90 skrev:

Dem har forskjellige typer.. Noen av dem med feks Rebound og dampening instillinger for og justere demperene til egne preferanser. De har også elektroniske dempere osv.. Sjekk ut siden deres 

Skal sjekke, må ha noe som er godkjent da bilen er under ombygging å skal godkjennes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes at M-sport var kjempeflott på min e39 touring. Da i kombinasjon med Sachs Supertouring. Flott høyde for bruk, og samtidig myk nok. Noe lavere for min del, blir for hardt.

Og uansett hva folk sier, at noe senker lavere enn det, og ikke blir hardere. Det er umulig ellers ødelegger man understellet og treffer bunnen på demper ved større humper. Skal du gå lavere, blir det hardere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører orginal msport på min med 40mm senk fra H&R i tilegg til senkeskåler. blir som å kjøre orginal msportbil som er helt nydelig å kjøre sammenlignet med coilovers. den er per idag cirka 33cm nav- hjulbue. skal man ha justerbart som faktisk er godt å kjøre på så koster det maaaanger ganger mer en det oppsettet jeg kjører på idag.

4DCA8906-3BB1-465C-B82F-A3F2A495E528.thumb.jpeg.c5917ba1b97003cb7a26bb6aea37d31f.jpeg

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ingvaldsen skrev:

kjører orginal msport på min med 40mm senk fra H&R i tilegg til senkeskåler. blir som å kjøre orginal msportbil som er helt nydelig å kjøre sammenlignet med coilovers. den er per idag cirka 33cm nav- hjulbue. skal man ha justerbart som faktisk er godt å kjøre på så koster det maaaanger ganger mer en det oppsettet jeg kjører på idag.

4DCA8906-3BB1-465C-B82F-A3F2A495E528.thumb.jpeg.c5917ba1b97003cb7a26bb6aea37d31f.jpeg

Hva kjører du bak?  Skal skifte alle 4

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Flataas skrev:

Hva kjører du bak?  Skal skifte alle 4

 

bak sitter det fortsatt orginale msport dempere og nye arnott luftbelger.  har itillegg 25mm stabstag fremme sitedenfor 24 og har liggende grovere til bak også som blir byttet med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

bak sitter det fortsatt orginale msport dempere og nye arnott luftbelger.  har itillegg 25mm stabstag fremme sitedenfor 24 og har liggende grovere til bak også som blir byttet med tiden.

Okei, kjøper folk msport dempere ny eller brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes to forskjellige m sport understell til e39. De alle fleste (og alle touring jeg har sett) har kode 704 understell. De som fikk "M sport 2 suspension" har kode 705, og disse er hakket vassere. De er også dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TRF skrev:

Det finnes to forskjellige m sport understell til e39. De alle fleste (og alle touring jeg har sett) har kode 704 understell. De som fikk "M sport 2 suspension" har kode 705, og disse er hakket vassere. De er også dyre.

alle touring kom med koden 227 som er tilsvarende 704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

jeg kjøpte nye siden bilen sto på coilovers... brukte slitedeler er generelt sett lite langsiktig med mindre de nesten nye.

Okei, får se hva det blir når tiden for skifte kommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...