Gå til innhold

Størst kommer først - min svarte E53 daily driver


 Share

Anbefalte innlegg

Etter å ha hatt et nokså problemfritt og ikke minst billig bilhold i et års tid med en kjekk Nissan X-trail, måtte jeg selvsagt kjøpe et dieselsluk med flere feil på. Motivasjonen? Tjaa, sterk motor og automat, hvor sistnevnte var det jeg lengtet etter. 

Jeg skuret Finn og kom over en lokal X5 med over 400 på telleren. Jeg og en kompis tok turen, og noen dager etter stod den i innkjørselen med medfølgende mangler. Så, hva måtte utbedres?

Smørbrødlista går som følger:

Servopumpe ✔ - Traversforinger bak ✔- Bilstereo må byttes - Bryter til vindusheis framme ✔ - Bærekule framme - Nye dekk ✔ - Bakluke - Nytt baksete ✔ - 4hjuls kontroll - nye baklykter 

Det positive er at det er veldig lite rust på den, bortsett fra på bakluka. Motoren er byttet på 200.000km, og den virker ganske tight og fin nå som de viktigste feilene er utbedret. Den skal kun operere som hverdagsbil, men tanken er å få alt av feil utbedret, fjerne swirl flaps og se hvor nærme 300hk jeg kan få den. Kanskje en turbooppgradering? 

Jeg begynner tråden med noen bilder fra dagens vask.

20200329_154713.thumb.jpg.912783f0432f9bad15b2ed40c6006322.jpg

20200329_155901.thumb.jpg.6de8fa32aafad72e4448acfb0a27ab16.jpg

Her er et par bilder med de gamle hjulene.

20200314_185959.thumb.jpg.3c79047c5227363329cf3d9810fbabb0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med x5 e53.😀

Godt det er flere her på forumet med disse.

Ser ut som en fin bil og håper den gir deg glede fremover.

Har selv hatt min i et år og er storfornøyd.

Noe vil nok dukke opp ,men trøsten er at det ser ut til å være kurant og skru på.

Hold gjerne tråd oppdatert fremover .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, sveigis skrev:

Gratulerer med x5 e53.😀

Godt det er flere her på forumet med disse.

Ser ut som en fin bil og håper den gir deg glede fremover.

Har selv hatt min i et år og er storfornøyd.

Noe vil nok dukke opp ,men trøsten er at det ser ut til å være kurant og skru på.

Hold gjerne tråd oppdatert fremover .😀

Takk for det! Kjekk og praktisk bil. Virker greie å skru på ja, og deletilgangen virker bra. Tråden blir oppdatert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Shattered skrev:

Grattis med problemer :D Har maken bil selv men uten facelift,  veldig fornøyd! :D

Du har ikke hatt mye tull .

Noen dyser ja den er grei/ kjip ellers er vel det meste andre slitasjedeler og det må man bare innfinne seg med selv om man kjører Volvo eller Toyota 😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Du har ikke hatt mye tull .

Noen dyser ja den er grei/ kjip ellers er vel det meste andre slitasjedeler og det må man bare innfinne seg med selv om man kjører Volvo eller Toyota 😀.

Var en tull, E53'en er bilen etter den første e39'en min som har hatt minst problemer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, bmmww1 skrev:

Den ble solgt ja, såg dei svart 22" låg på Finn å når eg sko inn å by på dem va dem borte. 
Gratulera med fin bil! Har E70 sjøl 

Ja, de blei solgt etter masse useriøse henvendelser. Takk, E70 e fin bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...