jantore90 Skrevet Mars 29, 2020 Share Skrevet Mars 29, 2020 Etter å ha hatt et nokså problemfritt og ikke minst billig bilhold i et års tid med en kjekk Nissan X-trail, måtte jeg selvsagt kjøpe et dieselsluk med flere feil på. Motivasjonen? Tjaa, sterk motor og automat, hvor sistnevnte var det jeg lengtet etter. Jeg skuret Finn og kom over en lokal X5 med over 400 på telleren. Jeg og en kompis tok turen, og noen dager etter stod den i innkjørselen med medfølgende mangler. Så, hva måtte utbedres? Smørbrødlista går som følger: Servopumpe ✔ - Traversforinger bak ✔- Bilstereo må byttes - Bryter til vindusheis framme ✔ - Bærekule framme - Nye dekk ✔ - Bakluke - Nytt baksete ✔ - 4hjuls kontroll - nye baklykter Det positive er at det er veldig lite rust på den, bortsett fra på bakluka. Motoren er byttet på 200.000km, og den virker ganske tight og fin nå som de viktigste feilene er utbedret. Den skal kun operere som hverdagsbil, men tanken er å få alt av feil utbedret, fjerne swirl flaps og se hvor nærme 300hk jeg kan få den. Kanskje en turbooppgradering? Jeg begynner tråden med noen bilder fra dagens vask. Her er et par bilder med de gamle hjulene. Marius2002 og Saltkjelen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mars 29, 2020 Share Skrevet Mars 29, 2020 Gratulerer med x5 e53.😀 Godt det er flere her på forumet med disse. Ser ut som en fin bil og håper den gir deg glede fremover. Har selv hatt min i et år og er storfornøyd. Noe vil nok dukke opp ,men trøsten er at det ser ut til å være kurant og skru på. Hold gjerne tråd oppdatert fremover .😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore90 Skrevet Mars 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2020 44 minutter siden, sveigis skrev: Gratulerer med x5 e53.😀 Godt det er flere her på forumet med disse. Ser ut som en fin bil og håper den gir deg glede fremover. Har selv hatt min i et år og er storfornøyd. Noe vil nok dukke opp ,men trøsten er at det ser ut til å være kurant og skru på. Hold gjerne tråd oppdatert fremover .😀 Takk for det! Kjekk og praktisk bil. Virker greie å skru på ja, og deletilgangen virker bra. Tråden blir oppdatert! sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Mars 29, 2020 Share Skrevet Mars 29, 2020 Grattis med problemer Har maken bil selv men uten facelift, veldig fornøyd! jantore90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikalsh Skrevet Mars 29, 2020 Share Skrevet Mars 29, 2020 Lets go!! 😁 jantore90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Mars 29, 2020 Share Skrevet Mars 29, 2020 Følger 👌 jantore90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mars 30, 2020 Share Skrevet Mars 30, 2020 22 timer siden, Shattered skrev: Grattis med problemer Har maken bil selv men uten facelift, veldig fornøyd! Du har ikke hatt mye tull . Noen dyser ja den er grei/ kjip ellers er vel det meste andre slitasjedeler og det må man bare innfinne seg med selv om man kjører Volvo eller Toyota 😀. Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Mars 30, 2020 Share Skrevet Mars 30, 2020 1 time siden, sveigis skrev: Du har ikke hatt mye tull . Noen dyser ja den er grei/ kjip ellers er vel det meste andre slitasjedeler og det må man bare innfinne seg med selv om man kjører Volvo eller Toyota 😀. Var en tull, E53'en er bilen etter den første e39'en min som har hatt minst problemer! sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmmww1 Skrevet Mars 31, 2020 Share Skrevet Mars 31, 2020 Den ble solgt ja, såg dei svart 22" låg på Finn å når eg sko inn å by på dem va dem borte. Gratulera med fin bil! Har E70 sjøl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore90 Skrevet Mars 31, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2020 6 timer siden, bmmww1 skrev: Den ble solgt ja, såg dei svart 22" låg på Finn å når eg sko inn å by på dem va dem borte. Gratulera med fin bil! Har E70 sjøl Ja, de blei solgt etter masse useriøse henvendelser. Takk, E70 e fin bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mai 10, 2020 Share Skrevet Mai 10, 2020 Spennende prosjekt Svak for E53. Herlige biler som fortjener godt hold, så morro å se slike tråder her inne da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå