Gå til innhold

Deaktivere auto start/stopp?

OMyren
 Share

Anbefalte innlegg

28 minutes ago, Krisfje said:

Carly er enkelt og greit for å gjøre slikt selv👍

Carly er en fin måte å "bricke" å ødelegge div moduler. Amatør verktøy/hobby tull..  Skaff en K+Dcan kabel og last ned NCSexpert + NCS Dummy. Mye bedre til å kode + man kan gjøre mye mye mer. Samt flere folk her inne kan faktisk hjelpe deg hvis du evnt har det i forhold til Carly 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg var nylig inne på PUMA angående en 2015 F25, og der står dette :

Complaint:
The customer wants the last setting of the automatic start-stop function to be retained after the vehicle is restarted.

PuMA measure
Automatic engine start-stop function (MSA II): Store the last customer setting
NE 51033329-14 - 27/07/17
Cause
In the delivery status, the setting is "ON" after each restart of the automatic engine start-stop function. Some customers who are
disturbed by this automatic function wish to switch off the function again after every start.
Measure
+++ Changes from the last version: E-series supplemented
+++
No measure!
Background: Due to the increasingly stricter consumption requirements, the conversion to "Activation of MSA memory function on
customer request" is no longer offered.
Hint:
Reverse programming to the original series status "MSA Default On" is possible at any time.
If necessary, request an IBAC code for this using PuMA. From ISTA 3.58.1 (available from 03/2016) no IBAC code will be required any
more for reverse programming.
Validity information
Model series:
Engine range:
Body style:
Fault codes:
Production period:
[F21, E87, F20, F01, F22, F03, F25, F02, G01, F04, F26, R61, F07, F06, R60, E91, E90,
E93, E92, F30, F32, F10, G31, F31, G30, F12, G11, F34, G32, F11, F33, F36, F13, G12,
F35, F16, F15, F18, G38, R56, R55, R58, R57, R59, E81]
[ALL]
[ALL]
[]
-
Repair overviews
61/31/040/13002/32025/12846, Automatic engine start-stop function, deactivation, button, Cannot be encoded with VFC, , Cannot
be encoded with VFC, , Program/encode
12/14/001/27154/21505, Engine control unit, DME, Cannot be encoded with VFC, , Cannot be encoded with VFC, , Program/encode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å prøve Bimmercode app til ios, men finner ingen plasser å bestille adapter? Jada, de selger jo på amazon osv, men mye corona restriksjoner og begrensninger på sending. Er det ikke noe som virker på appen som kan kjøpes i Norge?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, OMyren skrev:

Tenkte å prøve Bimmercode app til ios, men finner ingen plasser å bestille adapter? Jada, de selger jo på amazon osv, men mye corona restriksjoner og begrensninger på sending. Er det ikke noe som virker på appen som kan kjøpes i Norge?? 

Kan ordne for deg i Fredrikstad. (men det er med Carly da) aldri hørt om det som @NorwegianE90 nevner. Men jeg har bare brukt den på min egen bil. Men har codet/endret veldig mye på min uten noen form for feil. (eneste feilen, er en jeg har laget, da jeg har codet bort lyktespylere, og det kan man få feil på PKK, hvis de oppdager det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, OMyren said:

Eg kjøpte Enet kabel (dvs OBDII til nettverk RJ45) for mulighet til PC-tilkobling og ISTA, så kjøpte eg bare ein RJ45 til Apple Lightning overgang på mytrendyphone, funker upåklagelig, og er generelt mye raskere enn de som bruker Bluetooth. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips, ser en Enet og overgang til Lightning fåes for under 300 på Ebay. Men fikk nå tak i en Vgate Icar wi-fi, så blir å teste over helga med bimmercode app. 

Planen er da å sette «auto start stopp « off by default

Endret av OMyren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...