Gå til innhold

Bmw f31 xdrive ulyd i sving


Kallekarlsen
 Share

Anbefalte innlegg

Har testet en 2013 modell f31 xdrive for mulig kjøp og opplevelser at det kommer lyd når jeg svinger og gir litt pådrag. Det kan virke som at xdrive slår inn, det kommer et lite klakk samtidig som jeg kjenner i bilen at det skjer noe. Det er også en liten skrapelyd når jeg svinger frem og tilbake i moderat hastighet, dette kjennes også litt i bilen. Det er ingen lyd bak, kun fremme. Bilen er testet på tørr asfalt. 

Kan det være feil på xdrive eller skal det være slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen på forumet som har xdrive og som gi en tilbakemelding på om dette medfører riktighet. 

Jeg var innom forhandler i dag for en ny prøvetur med bilen hvor forhandler sier at det er normalt å få klonk fra understellet når xdrive slår inn hvis man svinger og gir litt gass samtidig. Jeg har ikke kjørt xdrive tidligere og er veldig usikker på dette, men det var såpass at jeg reagerte på lyden og at man skal kjenne det på bilen at systemet slår inn også på tørr asfalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg feks gir mye gass på min x5 e70 med endel sving på hjulene på grus, så merket jeg at xdrive koblet inn, og dro med seg forhjulene. 

Men det var ikke noen lyd, men mer ett lite rykk. Samboer hadde sikkert ikke merket det.

Vet ikke om det blir noe mer oppklarende for deg. Jeg mener uansett at ulyd skal det ikke være. Tror ikke det skal være hørbart. Er ikke det på min, og den er fra 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en diagnose over disken på bmw i dag hvor de mente med veldig stor sannsynlighet er feil på fordelingskassa. Forhandler har kjøpt en brukt kasse som har gått ca 10000km som skal erstatte den gamle. Er det en svakhet i disse fordelingskassene som tilsier at de heller skulle gått for en overhalt kasse hvor deler er byttet? (Første informasjon vi fikk fra forhandler var at de skulle bytte til en overhalt kasse, men én time senere går de for en brukt) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ingen svakhet hvis de blir behandlet slik de skal, dvs at det tas hensyn til dekkdimensjoner og at man ikke kjører med brent olje. Kjører man med for stor differanse på rulleomkrets på for og bakaksel så ligger fordelingskassen og regulerer konstant for å utligne dette. Da ender man til slutt med brent olje og deretter brente lameller. De har ingen aktiv kjøling på olja og det er bare en god halvliter inni der så ting må være på stell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...