Gå til innhold

Bytta batteri x1, vil ikke starte.


kortsluttning
 Share

Anbefalte innlegg

19 minutes ago, Mons1 said:

Helt ok spenning. Skal starte med dette.

 

Men kom på en ting: Er du sikker at du har fått skrudd skikkelig til kontaktene? Det var ikke noe "ire" på polene?

Prøvde å etterstramme batteriklemmene nå, det sitte godt. Hører fortsatt bare en svak lyd når jeg trykker på start, men ingen lyd fra starteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kortsluttning skrev:

Hei,

Har hatt batteri lampe en stund, så bytta batteri i dag. Får lys i displayet, men det skjer ingenting når jeg trykker på start knappen. 

Har også prøvd å starte uten den sensoren som er kobla på minus polen. 

Noen tips? 

Hvis du har hatt batterilampa lysende tyder vel det på dårlig lading. Villa sjekke ladespenning om du får start på bilen. Kan jo være dårlig dynamo eller børstene på spenningsregulatoren som er nedslitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Mons1 said:

Du får prøve å lade batteriet over natten. Med så mange feilmeldinger, så er dette typisk hvis batterispenningen blir for lav. Hvis batteriet er har lite lading, så vil spenningen falle ned mot 10volt vet at du prøver å starte.

Den har gått tom for strøm, langt unna noen tilgang til lading. Kan det være verdt et forsøk med startkabel? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har startkabler så kan du koble på det gamle batteriet i tillegg til det nye og se om du får start da, så måle ladespenning.

Angående E39: som andre har sagt, de kodes ikke og har startet for meg med under 12V. 12,2V er greit, men er ikke fulladet.

 voltchart.gif

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har for lite strøm på batteri. Ved hvilken temperatur målte du 12,2 volt?

Det trengs ikke koding for å få start, det funker uansett. Feilkodene kan ha kommet da du skiftet batteri. Kan du slette de og forsøke å starte, lese av feilkoder på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, kimhas skrev:

Du kan også ha trøbbel med pluss kabel fra batteri som går under bilen og fram. F.eks i gjennomføring i gulvet . 

Sjekk dette. Har hatt inne et par bmw siste måneden der plusskablene under bilen har tæra av  i/ved gjennomføringen i batterikassa. Du må demontere et deksel bak høyre bakhjul for å komme til å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, skal få sjekka plusskablene og jording i motor. 

Det har vært en bremse alarm de siste ukene som jeg trodde var brekket, men det viser seg at det mulig er bremse varsler foran som er slitt. Er det noen sikkerhetsfunksjon på disse bilene som gjør at du ikke får start på bilen(glødeplugger) om bremse slitasje varsler er ødelagt? 

Endret av kortsluttning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...