Gå til innhold

BMW 1 serie lekkasje problem/dugg! (Endelig løst!)


Bimmernew
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vet dette er et kjent problem men vil høre med dere her på forumet.

Saken er har en BMW 1 serie 118i 06 modell gått ca 162 tusen veldig bra stand men om vinteren/høst nor det er kaldt ute danner det seg mye dogg og snø er det på innsiden av rutetne spesielt på frontruten.

Har bytte nå termostat og varmevifte/motor blåser bra.

Så er det varmeregisteret? Bilen også ikke vært tett inne før problem med fukt-lekkasje men verskted fikset det i fjor skal være bra nå litt bløtt under matten foran på førersiden men kanskje pga dårlig matte... og mindre dugg nå pga nytt varmeapparat/motor?

Lett og tenke ja men noen sier nei andre sier ja har også nytt pollenfilter men farlig og kjøre med varmeregister defekt?

Og bilen hadde ingen frostveske når jeg sjekket fylte på,skiftet termostat ny frostveske 1 liter ferdigblandet,alt kjøleveske borte igjen,fylte på igjen og tok av radiator lokket og luftet alt bra nå. Kan det være at varmeregister som har skylden? Ikke noe annet? Hva sier dere? vet mange har vært borti dette?

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Reef89 skrev:

Defekt AUC sensor?  den skal bla. gjøre at det ikke blir dugg på ruten. Ta en diagnose og se om det er feil på den. Ikke uvanlig at den ryker. Den er limt på ruten bak speil dekselet.

har ikke peil men kan jeg ta diagnose selv med mitt bmw apparat går vel ikke det? men ikke varmeregister? farlig hvis defekt varmeregister og kjøre med det? koster jo 2500kr med diagnose ikke noe annet måte og sjekke det på? takk for svar tenkte så vidt på det selv. Kan kjøpe den brukt? edit: eller du nei det tenkte jeg ikke på ingen som har sakt de til meg før tusen takk for det veldig bra mann men kan det vrikelig være den? pollen filter er jo bra men problem med dette fra dag 1 alltid mye dugg på innsiden av ruta. har du bilde? åssen knapp på air contion må være på da hvis den skal fungere? denne sant?: https://www.gsbildeler.no/etk_delekatalog-varmeapparat/sensor_auc_original__64119240180__2055374 men har ike så veldig mye tro bare den gjør at duggen blir borte er du sikker??   men ingen feilkode på den da.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å lese det du skriver.

Men om det er vått på mattene, så er det ikke AUC sensor sin feil. Men det betyr ikke den er OK! Så der har reef89 helt rett.

Jeg ville forsøkt å finne ut av hvor vannet kommer fra på gulvteppet. Det vil gi deg høyere luftfuktighet inni bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Otis skrev:

Det er litt vanskelig å lese det du skriver.

Men om det er vått på mattene, så er det ikke AUC sensor sin feil. Men det betyr ikke den er OK! Så der har reef89 helt rett.

Jeg ville forsøkt å finne ut av hvor vannet kommer fra på gulvteppet. Det vil gi deg høyere luftfuktighet inni bilen.

Stor edit: jeg skjønner har snakket med en annen en og ja kommet fram til skjult lekkasje på min bil kanskje flere steder så ja under list foran eller ved dørpanelet foran og skal nevne at venstre baklykt var det nesten ikke pakning men tok på silicon så skal være bra der nå. Men skal se grundig om hvor det er lekkasje for hvis jeg finner ut av det er en STOR lettelse og roten til problemet løst;)

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update: jeg kjørte bilen i regn nå ingen dugg nå det regnet ganske mye men kjørte ikke mange minuttene men uasnett hadde på air contion så IKKE no dugg men skal skifte AUC sensor og for ny update senere men kunne ikke se noe tgn til lekkasje når det regnet ute og ikke bløtt under mattende nå. For teste mer senere osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, E.C. skrev:

Dugg på innsiden skyldes at du har vann inne i bilen. Hvis det er bløtt under matten så vet du allerede hvor vannet er. Jeg hadde ikke byttet noe sensor, men tørket opp bilen og funnet ut hvor vannet kommer inn.

Yeha right, men jeg bytter sensor for tak i billig brukt jeg har gått litt over i bilen igjen og fikk forslag om spyle  bilen og se om noe vann kommer inn fikk ikke spylet skikkelig pga trykket til hageslangen ble borte men fikk spylt førerside og det kom ikke noe vann inn jeg har tørket bilen innvedig for noen månder siden og vel så det alt er tørt inne i nå;)

Men fjor vinter ingen andre steder en matten foran men vet ikke åssen dette er nå vinter må egentlig bare se.

Tok også hånda under fore under matten ingen ting bløtt der. Så jeg må som sakt bare følge med fremover og se om ting er det samme eller ikke,

Men det kan være jeg har tatt mye snø inn å og matten er dårlig men tviler synes det var for bløtt så du vet i fjor vinter. Har ny matte nå da. Sant og si litt dårlig lukt av air contion bare i begynnelsen før å men ikke hele tiden men skal ta ac rens uansett.

Bare si i fra om tips folkens!

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Bimmernew said:

Bare si i fra om tips folkens!

 

Siden du spør om tips:

Jeg fikk problemer med fuktighet og dog på innsiden av frontvinduet forrige vinter. Jeg sjekket etter vannlekkasjer i gulvteppet til jeg ble blå i trynet før jeg oppdaget fukt i taktrekket ved A-stolpen - og dette var på en bil uten soltak. Med andre ord hadde jeg en vannlekkasje inn i bilen ved frontvindu/venstre A-stolpe som gjorde en del av taktrekket fuktig. 

Som EC sier, sjekk alt av interiør for fukt før du bruker masse penger på andre ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Werther skrev:

 

Siden du spør om tips:

Jeg fikk problemer med fuktighet og dog på innsiden av frontvinduet forrige vinter. Jeg sjekket etter vannlekkasjer i gulvteppet til jeg ble blå i trynet før jeg oppdaget fukt i taktrekket ved A-stolpen - og dette var på en bil uten soltak. Med andre ord hadde jeg en vannlekkasje inn i bilen ved frontvindu/venstre A-stolpe som gjorde en del av taktrekket fuktig. 

Som EC sier, sjekk alt av interiør for fukt før du bruker masse penger på andre ting.   Skjønner takk takk skal prøve og se i vinter. Dette var gull verdt Og høyre stolpe var det jo lekkasje i so mer utbedret nåo g som sakt skal se om det er venstre stolpe senere har også feeling på den vi for se.

 

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Folkens god update her veldig god tror faktisk jeg fant løsningen på problemet saken er besteme meg for og spyle skikkelig og rett etterpå skjekket om noe vann kjem inn og JA det gjorde det og så litt nærmere og WOW 2 clips ikke skikkelig på plass på døra tok og klipset på plass men dessvrre en klips klarte seg ikke men det rant vann inn det og JA rett på gulvet og klart dette har blitt mer og mer i vinter i fjor rent vann rett inn gjennom døren ikke rart bilen har dugget noe forferldig. Kan også være verskted som ikke har tatt dørtrekket skikkelig på plass etter høytaller skift i fjor vinter.

YES takk for hjelpen skal kjøpe klips til døren så er alt i orden tipper jeg kan ikke være flere steder men vet aldri gikk over en gang til så greit ut da.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder ikke med clips til dørtrekket. Ta av dørtrekket og fest fukstperra skikkelig. Enten må du ha nytt butylteip til fuktsperra eller så kan du lime/fuge det med Tec7. Om du kun bytter clipset i døra så er jeg veldig sikker på at fuktproblemet ditt ikke løser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, E.C. skrev:

Det holder ikke med clips til dørtrekket. Ta av dørtrekket og fest fukstperra skikkelig. Enten må du ha nytt butylteip til fuktsperra eller så kan du lime/fuge det med Tec7. Om du kun bytter clipset i døra så er jeg veldig sikker på at fuktproblemet ditt ikke løser seg.

Ok ok skjønner jeg visste det egentlig men ok ikke på det i farta takk takk skal prøve og se på dette;) Åssen ser fuktsperra til dørtrekket it da? (Har Tec7) er det bare vanlig sånn beskytellse folje muligens? men hvis den ser grei ut da? Kan jo hende ikke verksted har satt den på skikkelig i og med dem satt ikke clips på skikklelig etter høytallere skift må jo vært dem pga jeg har ikke tuklet med døra clips osv.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...