Gå til innhold

Bytte IDrive skjerm?


Anbefalte innlegg

Hvis det er E60 du vil "oppgradere", da er spørsmålet om det er verdt det? Du bytter ut et steingammelt system med et nyere, men fremdeles steingammelt system. La meg tipse deg om et moderne alternativ: Du bytter kun skjermen med en topp moderne , 8.8" Android-skjerm. Den originale spilleren fungerer som før med denne skjermen, i tillegg får du mulighet til alt av moderne funksjoner som Android kan tilby, som Internett, Bluetooth, DAB, ryggekamera, og alt mulig av apper. Altså: Hvis du ikke vil bruke noe av dette, ja da bruker du bare iDrive som før, men iDrive vises nå på denne nye, større og mye bedre skjermen. Med et tastetrykk veksler du til Android hvis du vil bruke funksjoner der.

Hvis du velger å gå denne veien, kan jeg bistå i valg av riktig system for bilen din. Søkefunksjonen virker ikke hos Aliexpress i kveld, så jeg fant ikke den beste løsningen for E60, men linken over gir en oversikt over mulighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Basse Lusk en kjenning gjorde nettopp dette på sin 2008 E70 X5. Det ble veldig bra og jeg fikk full gjennomgang.
Nye touch-skjerm layouten til iDrive som standard eller som du sier et tastetrykk over til Android(eller motsatt). Alt er så bra gjort at det ser originalt ut for ikke-trente øyer(ikke bare en påklistet ettermarkedsskjerm). Det absolutt noe jeg ville ha vurdert om jeg hadde vært i markedet og hatt et eldgammelt system. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
24 minutter siden, Otis skrev:

@Marius2002 var det et system der skjermen er montert på en fot og kommer mye mer frem i interiøret?

Hmm, legger ved eBay-link av den jeg føler var nærmest. Menyen var lik bare at man også får opp Android-meny ved ett klikk. Jeg spurte vedkommende nå om bilder, så kan poste de i morgen om jeg får de :) Jeg mener og huske innfestingen og utførelsen også var lik.

https://www.ebay.com/itm/282891201748

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Otis skrev:

Ja, gjerne det. Jeg har jo spekulert på noe sånt en stund, men er ikke helt fan av å få skjermen så langt bakover i interiøret. 

Jeg skjønner! :) Som jeg skrev så ser det originalt ut for utrente øyer, og jeg synes det ser bra ut og brukergrensesnittet var upåklagelig. Men klart om en er vant med E70s normale skjerm så blir det litt annerledes. :) Poster såsnart jeg får bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tilfelle du skal kjøpe i nær fremtid, Otis, den på eBay er en eldre modell, her er den nyeste (jeg kjøpte min fra samme selger): https://www.aliexpress.com/item/1005001426046643.html

Det er vesentlig forskjell på disse, de eldre PX6-enhetene kan nok se likedan ut på bildene, men ikke la deg mislede. Enhetene med Snapdragon 625 (og 4 GB RAM, 64 GB lagringsplass) har bedre lyd, bedre skjerm, bedre støtte for oppgradering av programvare/bugfix, og ikke minst, langt bedre support via brukerforum.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har m ask, men ser svært lite av skjermene nevner denne. Kan jeg da bruke til ccc og det vil fungere? 

Ja, med mindre du har en slik "klappskjerm", som legger seg ned som et lokk når den ikke er i bruk, å erstatte en slik skjerm har en utfordring, fordi når den er tatt bort, vil systemet registrere den som lukket, dermed virker ikke iDrive-kontrollen, blant annet. Hvis du har en slik skjerm, må du kode en normal skjerm til bilen for å få full funksjonalitet.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Ja, med mindre du har en slik "klappskjerm", som legger seg ned som et lokk når den ikke er i bruk, å erstatte en slik skjerm har en utfordring, fordi når den er tatt bort, vil systemet registrere den som lukket, dermed virker ikke iDrive-kontrollen, blant annet. Hvis du har en slik skjerm, må du kode en normal skjerm til bilen for å få full funksjonalitet.

flotte greier. da vil det nok bli handlet en til ccc, jeg har bare en vanlig skjerm inni dash ( E60)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Otis vel, et døgn senere fikk jeg en snap i mørket, da han glemte det tidligere idag. Men hør på @Basse Lusk angående versjoner, jeg bare fant nærmeste på eBay som lignet :) Slik jeg "kjenner" deg så regner med du uansett hadde gjort en grundigere research :) Mulig @Basse Lusk har bedre bilder av sin!

CE1C2F40-601E-428B-8064-C5D00856A16C.thumb.jpeg.445d026f71d67fb2ed5db5c8a902b2cf.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...