Kvasi Skrevet September 24, 2020 Share Skrevet September 24, 2020 Hvilke mål er essensielle for å få hjul til å se bra ut på E91? Ønsker bredere bak og selvsagt ikke dekkstrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet September 24, 2020 Share Skrevet September 24, 2020 33 minutes ago, Kvasi said: Hvilke mål er essensielle for å få hjul til å se bra ut på E91? Ønsker bredere bak og selvsagt ikke dekkstrekk. Spørs hva du har fra før av. Jeg var veldig fornøyd med min E91 xdrive, der hadde jeg original dimensjon 225/35-19 foran og 255/30-19 bak på originale Style 230 felger (8" og 9"). Men noen kjørte 235+275 dekk også på disse med xdrive. Kvasi og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet September 24, 2020 Forfatter Share Skrevet September 24, 2020 Vet det er annet innpress på E46 med og uten 4WD men ikke om det er det på E90, og bredde og innpress var i grunn det jeg håpte å få svar på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet September 25, 2020 Share Skrevet September 25, 2020 (endret) 6 hours ago, Kvasi said: Vet det er annet innpress på E46 med og uten 4WD men ikke om det er det på E90, og bredde og innpress var i grunn det jeg håpte å få svar på. Nei samme innpress på sDrive og xDrive på E9x. Innpress og bredde på originale 18 og 19" for E9x med forskjellig bredde foran/bak er 8" ET37 foran og 9" ET39 bak Endret September 25, 2020 av papertiger Kvasi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 25, 2020 Share Skrevet September 25, 2020 Spørs litt om det er LCI eller ikke da. papertiger reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet September 25, 2020 Forfatter Share Skrevet September 25, 2020 1 time siden, Daniel. skrev: Spørs litt om det er LCI eller ikke da. Ikke LCI. Er det forskjell på det også altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet September 25, 2020 Share Skrevet September 25, 2020 (endret) 2 hours ago, Daniel. said: Spørs litt om det er LCI eller ikke da. Er det ikke samme innpress på pre-LCI og LCI da? Samme felgdesign på begge disse jo. Trodde det var sporvidden som var økt på LCI. 56 minutes ago, Kvasi said: Ikke LCI. Er det forskjell på det også altså.. Nei jeg mener det ikke er forskjell, men jeg skal ikke være bombastisk om @Daniel. har annen info som sier noe annet. De felgene jeg hadde på min LCI xdrive på bilde over kjøpte jeg fra en som hadde de på en pre-LCI 2WD. De såg akkurat like ut på denne bilen som på min. Endret September 25, 2020 av papertiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet September 25, 2020 Share Skrevet September 25, 2020 https://support.apexraceparts.com/hc/en-us/articles/360001673834-E9x-3-Series-non-M-Wheel-Tire-Fitment-Guide papertiger og Kvasi reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 25, 2020 Share Skrevet September 25, 2020 2 timer siden, Kvasi skrev: Ikke LCI. Er det forskjell på det også altså.. 1 time siden, papertiger skrev: Er det ikke samme innpress på pre-LCI og LCI da? Samme felgdesign på begge disse jo. Trodde det var sporvidden som var økt på LCI. Nei jeg mener det ikke er forskjell, men jeg skal ikke være bombastisk om @Daniel. har annen info som sier noe annet. De felgene jeg hadde på min LCI xdrive på bilde over kjøpte jeg fra en som hadde de på en pre-LCI 2WD. De såg akkurat like ut på denne bilen som på min. LCI E90 og E91 har brede sporvidde, ja. Så om du setter et hjulsett fra en pre-LCI på en LCI så vil de sitte LITT lengre ut enn de gjorde på en pre-LCI. For folk som kjører vanlige dimensjoner så har det som regel ikke så stor betydning, men for de som vil kjøre bredest mulig så vil pre-LCI ha litt bedre plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet September 25, 2020 Share Skrevet September 25, 2020 3 minutes ago, Daniel. said: LCI E90 og E91 har brede sporvidde, ja. Så om du setter et hjulsett fra en pre-LCI på en LCI så vil de sitte LITT lengre ut enn de gjorde på en pre-LCI. For folk som kjører vanlige dimensjoner så har det som regel ikke så stor betydning, men for de som vil kjøre bredest mulig så vil pre-LCI ha litt bedre plass. I stand corrected, det stemmer jo selvsagt. Leste link i @tennbrikket sitt innlegg over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 25, 2020 Share Skrevet September 25, 2020 2 minutter siden, papertiger skrev: I stand corrected, det stemmer jo selvsagt. Leste link i @tennbrikket sitt innlegg over. Jepp. Når man ser hvor langt inne f.eks Style 156 sitter bak på en original pre-LCI E90/91 så skjønner man nok hvorfor de gjorde den endringen 😅 Såvidt jeg vet så kan man bytte deler på LCI biler til pre-LCI og da får tilbake den "bedre plassen". Men ikke mange som gidder å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet September 25, 2020 Share Skrevet September 25, 2020 8,5 og 9,5x19 ET35 med 235/35 og 275/30. Null subb. Hadde vel også noen spacere på en periode også mener jeg å huske. 8mm fremme og 10mm bak tror jeg (ikke på bildet). 8x17 ET 20 fremme og bak med 225/45-17 8 og 9x18 ET 20/32 med 235/40 og 265/35 funket ikke så bra Ser ut stil at det sitter spacere bak uten at jeg husker hva det var. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet September 25, 2020 Forfatter Share Skrevet September 25, 2020 2 timer siden, StigJ skrev: 8,5 og 9,5x19 ET35 med 235/35 og 275/30. Null subb. Hadde vel også noen spacere på en periode også mener jeg å huske. 8mm fremme og 10mm bak tror jeg (ikke på bildet). Denne var jo passe spot on, så da er det bare legge inn autosøk på disse målene på finn i vinter 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå