Gå til innhold

 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Basse Lusk skrev:

Var det bly i din? For denne her er diesel, og har automatisk start/stop (opsion 1CC, som for øvrig kan kodes vekk), da mener jeg BMW må ha satt inn et AGM-batteri.

Min hadde blybatteri, men det var en 2005-modell. 120d, men ikke noe auto start/stopp på den årsmodellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt noia av å eie en sånn bil som dette. Jeg klarte som sagt å legge oringen på oljefilteret feil, sånn at det ikke ble tett. Etter motorvask så dette fint ut, men i dag kikket jeg under bilen og så det hang mye dråper i åpningene på dekslet under motor. Så jeg tok fatt igjen på de tre tusen fire hundre skruene for å få det av igjen da 🤮😂 Fikk tørket godt rundt i kriker og kroker og lar nå dette dekslet stå å renne av seg olje og vann et par dager før jeg monterer det igjen. Som sagt fått tørket så godt jeg kan og lagt ei papp-plate under motoren for å se om det kommer noe mer olje. Det er ihvertfall tørt rundt lokket på oljefilterhuset. Men det ser ut som det har rent ut mye olje, for jeg har hatt på den de 5,2 literene ved oljeskiftet og etter lekken så helte jeg på resten av de 8 desiliterene, men fremdeles står den på minimum på pinnen 🥵 Mulig bilen står litt skjevt og dermed feilmåler litt. Men faen altså !! Jeg blir så stressa av lekkasjer. Så krysser fingra for at det ikke skjedde noe dramatisk da jeg "tyna" (ca 4-4,5 tusen omdr) bilen litt i et par mil i går 🤪🙈 Huttemegtutt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått ut fingeren nå og på fredag var jeg nede hos Sulland og fortalte hva jeg har hørt ang mulighet for å få dekket rustrep på bakluka på garantien.

En kundebehandler visste godt hva dette handlet om og blid og hjelpsom sa han bare; kom her, jeg tar med meg kameraet også går vi ut og knipser noen bilder sånn at jeg kan repressentere deg i saken mot Bmw ved å sende dem bilder og info 😃 Så nå blir det spennende å se hva som skjer fremover 😉🤞

Jeg bestilte i samme slengen, seks nye muttere til fjærbeinets feste i motorrommet siden disse er så rustne og stygge, og skal også pusse litt overflaterust på plata foran radiatoren. Ser så jalla ut nå 🤮

Tok også med meg dekslet under motoren med meg ned på selvvasken med en halvliter avfetting i pumpeflaska og fikk rengjort den skikkelig etter oljesølet fra filterhuset. Bra at ikke Belona sto og så på meg, for satan som det så ut på bakken etterpå 😂🙈 Men nå er det så rent som bare mulig og står til tørk i furtebua mi i ca 30 varmegrader 😂👍

Jo stemmer det; jeg trodde jeg hadde fått en stein i dekket som satt skikkelig fast, siden det knatret så fælt. Men det viste seg å være en skrue med skive på som hadde boret seg inn 😡 Heldigvis så holdt den greit på lufta, så jeg rakk å oppdage dette før hjulet ble flatt 😅 Så nå står dekket oppe hos dekksjappa for rep og skal hente det i morra. Skal liksom være noe hele tiden 🥴

På tirsdag har jeg en avtale med fyr på Stange som har dette Inpa diagnosesystemet og som skal hjelpe meg å få registrert det nye batteriet mitt. Så får jeg håpe det ikke blir så mye utfordringer videre gjennom vinteren 🤞 Det var liksom meninga da jeg kjøpte meg litt nyere bil, at det skulle gi meg komfort og forutsigbarhet 😅 EF5B6F80-A5D4-495A-9F36-D6488DF923D8.thumb.jpeg.ad6cb09efe9f07738a3f2f55403944f4.jpeg

Lækker gugge som Belona ville likt dårlig tenker jeg 😂B172236D-29A6-42D8-9F83-32818D07E3EC.thumb.jpeg.be180145f9590608f6cc0049973bb3cb.jpeg

Godt jeg fremdeles har Corsaen og kunne få kjørt dekket til rep 🥳48166DD4-A9CC-403F-A186-81DFB96FA3E3.thumb.jpeg.1bdcc6ccab5bd1584078bde08d3e107f.jpeg

Noen har en skrue løs, men dette dekket hadde heller en skrue fast 😅67728DBA-BCA3-40B5-BF19-C01EA5F9FA07.thumb.jpeg.5ad7c32c95928dc88299eeefd6717680.jpeg

Skal bestille nye skilter til bilen, for de ser like jævlige ut når de er nyvaska 🤮80F7DF7F-4BC6-442B-9C3B-0839E68D5623.thumb.jpeg.51f964ce0af4a1e32e13be8d23e8914a.jpeg

Svarte biler ser helt grusomme ut når de er møkkete 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg bestilte i samme slengen, seks nye muttere til fjærbeinets feste i motorrommet siden disse er så rustne og stygge, og skal også pusse litt overflaterust på plata foran radiatoren. Ser så jalla ut nå 🤮

 

Hehe, trodde det bare var jeg som har en greie med de mutrene der, rust her er det første jeg legger merke til når panseret åpnes. Derfor lakkerte jeg mine i sommer, et penselstrøk med Biltemas sølv kaliperlakk, ser strøkent ut nå. Tok forresten også dørboltene, har du sett på dem? Litt OCD må man ha.

Viskerarmene er et annet visuelt "problemområde", har behandlet og lakkert opp bakviskeren, gjør det samme med de foran om den holder seg pen og rustfri gjennom vinteren.

 

Lækker gugge som Belona ville likt dårlig tenker jeg 😂

Vaskeanlegg har lovpålagt oppsamling av den slags, så Belona er vel fornøyd med at du ikke gjorde det i din egen oppkjørsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Basse Lusk skrev:

Hehe, trodde det bare var jeg som har en greie med de mutrene der, rust her er det første jeg legger merke til når panseret åpnes. Derfor lakkerte jeg mine i sommer, et penselstrøk med Biltemas sølv kaliperlakk, ser strøkent ut nå. Tok forresten også dørboltene, har du sett på dem? Litt OCD må man ha.

Viskerarmene er et annet visuelt "problemområde", har behandlet og lakkert opp bakviskeren, gjør det samme med de foran om den holder seg pen og rustfri gjennom vinteren.

Vaskeanlegg har lovpålagt oppsamling av den slags, så Belona er vel fornøyd med at du ikke gjorde det i din egen oppkjørsel.

He he jeg har hatt noen rustne biler opp gjennom åra og er bare såå møkklei rust 🤮 Derfor er sånt noe jeg spotter med én gang og irriterer meg over 😅 Men ang dørboltene har jeg ikke oppdaget om det er rustete, så enten har jeg for første gang i historien, IKKE lagt merke til det 😂😂😂 eller så er de ikke rustne 😂 Ser ut til at viskerene er ok, men skal studere de skikkelig. Ja he he sånt har jeg ocd på altså 😅 
Etterpå skal jeg ut i furtebua og shine dekslet før jeg monterer det under bilen 😅 Greit å vite at den er blank og fin der under 😂

Det er ikke bare Belona som ikke liker det om jeg hadde gjort dette på egen gårdsplass 😅 Den forrige E34’n min hadde jeg en sinnsyyk rengjøring av motoren i en plastgarasje jeg hadde før jeg bygget carporten. La en diger presenning under bilen og gikk løs med whitesprit, avfetting og varmt vann på pumpeflaske.
 

Bilen var ikke transportabel og sto på bukker da jeg fikk den "geniale idéen" om å rengjøre 😂 Så lå over og under den motoren med tannbørster, oppvaskkoster og sparkelspader og fandens oldemor 😂 For denna maskina skulle jeg kunne spise av med hvite hansker 🥳 Greit nok det. Jeg var kledd for oppgaven, men det var ikke den hjerneskada katta mi 🙈

Så mens vi sitter å spiser middag, ser jeg kreket komme inn gjennom luka si i en variant jeg ikke trodde var mulig 🙈 Den hadde tydeligvis liggi å rulla seg i gugga som lå igjen på presenningen, så den helt ugjenkjennelig og helt seig av whitesprit, avfetting og møkka fra motoren 😂

Jeg tror vi måtte plage dyret med ei hel flaske zalo og shampo i nesten en time inni dusjen før vi i det minste fikk ut kjemikaliene 🙈 Den hadde motormøkkfarge på pelsen i flere uker, så etter dette har jeg som prioritet å alltid rydde opp etter meg når jeg stuker med bila mine og andre ting med én gang jeg er ferdig 😂😂

Du kan lese den andre tråden min om du vil 😅 Legger ved linken 👍😂

 

Endret av Bimmerlorris
La til en lenke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var hjulet hentet hos dekksjappa, plugget og med beskjed om at det vil holde ut dekkers levetid 👍 200 spenn 😃 Så bar det hjem for montering av hjul og det nyshina dekslet under motor/gir.

Men så er det det at når jeg fyrer bilen så lyser bare ringene. Kjører bilen opp på rampene for montering av dekslet under bil og etter å ha stått litt på tomgang så tennes hovedlyset 🤷‍♂️
 

Den har nå stått et par dager i påvente av hjulfikset, så da jeg startet den opp så fikk jeg på nytt denne gongen og bilde av bil på bukk 😡 Den har ikke gonget de siste dagene da bilen har vært i daglig bruk.

Kan dette med at det drøyet før hovedlyset slo seg på, handle om at bilen ønsket å lade batteriet litt før den slo de på ? Håper så inderlig ikke at dette er en bil med masse småfeil og drit 🤞🥵

Men men, nå har ihvertfall motor, motorrom og deksel blitt rent og pent igjen etter lekkasjen, så det er jo fint da. 

17A002FC-A959-478B-9D0B-3797086E5943.jpeg

F7E14F73-0C39-439B-91CC-27D187F32D19.jpeg

26C46064-8153-4409-9259-6422631515CB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kald fornøyelse i stad, da jeg var nede hos en hyggelig kar som hadde tilbudt seg å registrere det nye batteriet mitt 🥶😅

Han slet veldig med å få programmet til å funke, helt til et familemedlem (tror jeg 😅) kom ned og så at det ble benyttet en feil type kabel.

Men med riktig kabel så var alt plankekjøring. Ingen feilkoder i systemet heller 😃👍 Det var veldig deilig å få konstatert at alt er i skjønneste orden 🥳

Så med ny olje og nytt batteri kan forhåpentligvis vinteren bare komme ☺️
 

Håpet mitt er at corsaen snart blir solgt slik at jeg kan legge noen kroner i å få lakken renset og polert, sånn at det ikke oppstår noe rustangrep i løpet av vinteren 🤞 Jeg orker bare ikke å drive med noe sånt selv. Ihvertfall ikke når det er såpass kaldt. Da blir det ikke noe bra resultat. 
 

Men nå er jeg fornøyd. Bilen går godt og er ganske god å kjøre. Men jeg synes den er litt "nervøs" på veien 🤭 Lurer på om den kunne trengt en firehjulskontroll 🤔3F3B6748-3A27-4891-B8DE-9E749EAF3568.thumb.jpeg.b9d6970faa780f86e52a450d88c18129.jpeg

Svart Bmw som er ren ser veeeldig bra ut 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du steller med denne Tore.

Med det ansvaret du tar her må jo denne bli fornøyd å gi deg mange fine år.

Synd med olje sølet, får håpe at den ikke tok skade av litt manko en kort periode. I allefall kjekt å se at du shiner opp og tar godt vare på.  Kule biler disse første en seriene, en av mine favoritter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Bra du steller med denne Tore.

Med det ansvaret du tar her må jo denne bli fornøyd å gi deg mange fine år.

Synd med olje sølet, får håpe at den ikke tok skade av litt manko en kort periode. I allefall kjekt å se at du shiner opp og tar godt vare på.  Kule biler disse første en seriene, en av mine favoritter.

Takk takk Morten 😃 He he ja det er litt rart siden jeg overhode ikke likte disse modellene til å begyne med 😅

Oljen kom aldri under minimum på pinnen, så det tror jeg gikk fint ☺️
Det er godt å få bekreftet via diagnose at ingenting er feil med den. Så nå senker jeg skuldrene og kan drive med litt mer trivielle sysler med den 👍

Kjøpte nye muttere støtdempertårnene siden de var så rustne og fæle. Så nå ser det mye penere ut. Tenkte jeg skulle teste ut skinnrensen jeg kjøpte, i morra. Det er spådd greit med varmegrader og oppholdsvær, så da kan jeg pusle litt og se om det er håp for førersetet 😅

Lakken trenger også en skikkelig rens, men det får jeg høre litt rundt med, og få noen priser. 

7E69D7C9-92B8-4483-B946-1D13E9FBE120.jpeg

C3AF64EB-711F-4139-9BE6-8B09BF8825FB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ufattelig hva sånne ting som nye muttere / småting gjør med inntrykket .😀

Godt du er fornøyd med bilen du og .

Det lille jeg har kjørt den vi har ,så smiler jeg bare ,rett og slett en kjempebil til å være så liten .

Er det fint imorgen ,så må du teste litt skinnrens ,alltid gøy å se litt resultater .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, sveigis skrev:

Er ufattelig hva sånne ting som nye muttere / småting gjør med inntrykket .😀

Godt du er fornøyd med bilen du og .

Det lille jeg har kjørt den vi har ,så smiler jeg bare ,rett og slett en kjempebil til å være så liten .

Er det fint imorgen ,så må du teste litt skinnrens ,alltid gøy å se litt resultater .😀

Ja jeg får mark av å se rustne bolter og muttere på steder der det ikke trenger å være det. Sånt ser man med én gang panseret åpnes 😉

Ja nå føles det bedre. Ble litt bekymret da jeg begynte å få disse gongene hver gang jeg satte på tenninga. Nå er alt fint og Welcome-lightsene tenner også igjen når jeg låser opp bilen 😃👍

Ja veldig lettkjørt og kvikk bil som jeg sitter godt i og etter jeg fikk likt med pund i alle dekkene så føles den mer stabil igjen også 😂 Det var bare litt over 20 pund i ene bakhjulet. Lurer på hvordan den vil være dersom jeg tar en Stage2 på den 😅

Gjorde et lite forsøk med skinnrensen nå og den hjalp ingenting, så her har nok fargen rett og slett blitt slitt bort og ikke bare møkkete 😥

20FE9D97-F9FF-4058-BD7A-DEFFC027DC5B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å få bytta slike småting, hjelper på intrykket.

Synd det ikke bare var dritt her, men ser nok ut til at det setet er slitt her ja. Samme som jeg ble offer på i S-Maxen, seter med gode sidestøtter blir fort slitt, da en drar ryhggen/låret over kanten hvergang en går ut/inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Mortenej skrev:

Flott å få bytta slike småting, hjelper på intrykket.

Synd det ikke bare var dritt her, men ser nok ut til at det setet er slitt her ja. Samme som jeg ble offer på i S-Maxen, seter med gode sidestøtter blir fort slitt, da en drar ryhggen/låret over kanten hvergang en går ut/inn.

Ja gir et mye bedre førsteinntrykk når åpner panseret og slipper å se rustne skruer og muttere. Det er noe rust på stålet ved panserlåsene, så tenker jeg pusser det ned og lakker dette dersom det forblir varmegrader fremover. Hvis ikke kan jeg pusse ned og legge på rustdreper og så ta det skikkelig til våren.

Jeg fikk en pm fra en hyggelig kar som jobber som produktsjef på Bilxtra i går. Han skal skaffe den rette fargen og gi meg et privat kurs i farging 🥳 Han bor på Minnesund, så ikke lange turen å ta 😃 Han mener at det å gi det slitte en såkalt touch-up vil gi et bra nok resultat 😃 Og jeg er ikke ute etter å få det 100% For å si det sånn; det ser ikke pent ut med nye hvite skolisser på slitte gamle sko 😂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett andre farge opp setene, blir jo en liten fargeforskjell, men absolutt akseptabelt, er mitt inntrykk.

Ellers er motorrommet ditt påfallende likt mitt, rust på akkurat samme steder. Jeg har som sagt også fikset mutrene, og rust ved låsemekanismen fikset jeg med Hammerrite. Til og med har vi samme lakkavskalling til venstre for spylervæsken, den blanke, lille runde tappen som står opp der ved mutrene du byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...