Gå til innhold

 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Ahh sier du det ja Christian 😅 Grattis med artig bil 🥳

Hvilken modell har du ? Daff diesel eller noe artig ? 😂

Jeg har ihvertfall vært heldig med min.

I helga skal jeg skifte olje og filtre. 

ramla over en nesten fullspekka 2011mod 120d, går ganske greit med 177hk org :) men tenker koste på registerbytte etterhvert før jeg chipper den hehe. men jeg sliter med å få de adaptive lysa til å virke skikkelig først, den bilen har bare blitt kjørt desverre. så blir endel fiks og vedlikehold på min også, har laget en tråd men skal ta en oppdatering på den i helga da jeg får sett på litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, NeonMuffler skrev:

ramla over en nesten fullspekka 2011mod 120d, går ganske greit med 177hk org :) men tenker koste på registerbytte etterhvert før jeg chipper den hehe. men jeg sliter med å få de adaptive lysa til å virke skikkelig først, den bilen har bare blitt kjørt desverre. så blir endel fiks og vedlikehold på min også, har laget en tråd men skal ta en oppdatering på den i helga da jeg får sett på litt mer :)

Ahh 120d er jo litt sprekere i utgangspunktet, så den kan jo bli rett så frisk med en liten tunings 👍

Har den gått langt siden du vurderer kjedebytte ?

Får finne tråden din og følge med 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, sveigis skrev:

Noe eget å få tatt en sånn jobb Tore 😊

Da vet man at ting er på stell .

Du passer på den godt 😊

Tar heller ingen sjanser når det kommer til å drøye oljeskift på denne N47-motoren 😅 Har veldig lyst til å slippe å være en del av kjederas-statistikken 😂

Ja jeg forsøker så godt jeg kan å la den få det stellet den fortjener. Den har servet meg så bra i disse drøye tre årene jeg har hatt den ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid godt å fått tatt service 😊

Byttet kjede på min N47, da var det ingen antydning til slakk😅 Men for all del, det kan være tilfeldigheter også.
 

Fåes kjøpt ett lite verktøy så du ganske enkelt kan sjekke slakk i det øverste kjedet bak der🫡 (Får ikke målt ned fra diesepumpe til veiv, og fra veiv til oljepumpe, men er oftest det øverste som ryker tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Larssoyl skrev:

Alltid godt å fått tatt service 😊

Byttet kjede på min N47, da var det ingen antydning til slakk😅 Men for all del, det kan være tilfeldigheter også.
 

Fåes kjøpt ett lite verktøy så du ganske enkelt kan sjekke slakk i det øverste kjedet bak der🫡 (Får ikke målt ned fra diesepumpe til veiv, og fra veiv til oljepumpe, men er oftest det øverste som ryker tror jeg)

Ja kjapt og enkel service å skifte oljen og disse filtrene.

Jeg gidder ikke tenke på det engang 😅 Skifter olje regelmessig og håper det beste 😉

Ryker det så ryker det 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2024 den 20.09, Larssoyl skrev:

Alltid godt å fått tatt service 😊

Byttet kjede på min N47, da var det ingen antydning til slakk😅 Men for all del, det kan være tilfeldigheter også.
 

Fåes kjøpt ett lite verktøy så du ganske enkelt kan sjekke slakk i det øverste kjedet bak der🫡 (Får ikke målt ned fra diesepumpe til veiv, og fra veiv til oljepumpe, men er oftest det øverste som ryker tror jeg)

Hva kosta det for bytte av kjeder?:) skal ikke ødelegge tråden din Tore men kjekt å vite 😅 deilig med oljeskift da, da er man klar for sommeren 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, NeonMuffler said:

Hva kosta det for bytte av kjeder?:) skal ikke ødelegge tråden din Tore men kjekt å vite 😅 deilig med oljeskift da, da er man klar for sommeren 👍

Gjorde jobben selv, så delene kom vell på rundt 5-6 tusen kr ca, da med olje og oljefilter og div pakninger. Tar du med at jeg tok service på kassen da den også var nede så kan du plusse på en 3-4 tusen til mene jeg å huske😅

Endret av Larssoyl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Larssoyl skrev:

Gjorde jobben selv, så delene kom vell på rundt 5-6 tusen kr ca, da med olje og oljefilter og div pakninger. Tar du med at jeg tok service på kassen da den også var nede så kan du plusse på en 3-4 tusen til mene jeg å huske😅

Ah så kjekt å kunne fikse det selv:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...