thansen Skrevet Desember 11, 2020 Share Skrevet Desember 11, 2020 (endret) Video når den bakker, uavhengig om den har nådd drifts temperatur eller ikke (lyset lyser, har byttet til led park lys, venter på canbus led pærer): https://imgur.com/a/xvA1FwO Som dere ser så "hopper" turtallet fra omkring 800-900, dette skjer kun når bilen bakker, ikke når jeg kjører. Hva kan det være? Har prøvd med en OBD2 tester, men finner ikke noe feil med bilen. Har dere forslag? Byttet olje, oljefilter og luftfilter. Byttet glødeplugger (skal også bytte kontroll releen når jeg får den) Har også byttet ett løpehjul, svinghjulsdemper og begge viftereimene.Kjøleveske og termostat er også byttet. Endret Desember 11, 2020 av thansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 12, 2020 Share Skrevet Desember 12, 2020 Er dette et nytt ord for å rygge? Du har mulig en feil på girkassa da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thansen Skrevet Desember 12, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2020 Bakker / går på tomgang, finnes flere ord. Sjekk ordboken Girkassen har vel ingenting å si når bilen står i nøytral? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Desember 13, 2020 Share Skrevet Desember 13, 2020 Bakker betyr vel å rygge. Bakker betyr ikke tomgang. Hvis den jager på tomgang, men du ikke får lest av noe selv, ta en diagnose hos bmw sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 13, 2020 Share Skrevet Desember 13, 2020 Quote Ordet 'bakker' er ikke et oppslagsord i Bokmålsordboka. Da har jeg sjekket "bakker" i ordboka. Hvis det stammer fra ordet "bakke" så blir den nærmeste relevante betydningen "å rygge", derav mitt innspill om girkassen. Du bor et merkelig sted om dere sier "bilen bakker" når bilen står på tomgang. Uansett: Hvis det skjer på både kald og varm motor så vil ikke et nytt gløderele løse problemet. Er AC på når dette skjer? Har du prøvd med AC-reimen frakoblet? Det er nå en mulighet for at du har et problem med f.eks. en dyse, dette vil du ikke se fra en generisk OBD2-leser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thansen Skrevet Desember 13, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2020 (endret) Problem med en dieseldyse tenker du? Har også lest litt på nett og tenker også det er noe med dieseldysen Glødeenheten må jeg bytte fordi det kommer opp at alle glødepluggene er ødelagt i wow obd2 programmet - har skiftet alle pluggene men ikke kontroll enheten. Derfor skal den byttes. Viktig info er at bilen har stått i 4 år, før jeg tok den i bruk. Mistenker den kanskje har noe dieseldyr i tanken, har byttet drivstoff filter. Holder på å bruke Arol for kanskje å bli kvitt de, og bytte filteret igjen. Endret Desember 13, 2020 av thansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 13, 2020 Share Skrevet Desember 13, 2020 Jeg er opprinnelig fra Finnmark, og der er det absolutt et uttrykk å la motoren "bakke". Men igjen man kan også "bakke attover", så betyr å rygge. Så for min del, så var bakke absolut gjenkjennelig. BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thansen Skrevet Januar 17 Forfatter Share Skrevet Januar 17 Liten oppdatering på denne gamle tråden, fant ut at hvis jeg slår av kupeviften, så er RPM stabil ved tomgang, når jeg slår på vifteanlegget begynner rpm-en å hoppe igjen. Lurer på hva som kan være feilen da? Har noe feilkode på aux heater 4AB2, men slik jeg forstår så er dette "ingenting" å bry seg om. Enten så bytter man aux heateren eller så lar man den bare være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå