Bala87 Skrevet Desember 16, 2020 Share Skrevet Desember 16, 2020 På min forrige bil, en E60 520i, så lukta det innimellom svidd gummi fra bak på bilen etter en kjøretur. Brydde meg ikke så mye om det på den siden jeg bare skulle ha den midlertidig. Har nå kjøpt en F10 525d og jeg har opplevd det samme på den. Det er bare en sjelden gang, men det lukter svidd gummi og lukta kommer fra bak på bilen. Er det noen som vet hva det kan være? Begge bilene er sedaner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Desember 16, 2020 Share Skrevet Desember 16, 2020 Hard på gassen? Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bala87 Skrevet Desember 17, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2020 23 minutes ago, BMWlog said: Hard på gassen? Hehe innimellom, men det virker ikke som om det har noe å si. Det kan lukte hvis jeg gir på eller hvis jeg kjører pent, om det er tørt eller vått ute. BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bala87 Skrevet Desember 17, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2020 F.eks. i dag så kjørte jeg først ca. 3km for å plukke opp fattern. Ingen lukt. Vi kjørte ca. 8 mil før vi stoppa. Ingen lukt. Ca. 5 mil til og ingen lukt. Noe småkjøring på noen få kilometer, fram og tilbake i området, ingen lukt. Vi kjørte hele veien tilbake, ca. 13 mil, jeg slapp av fattern og det var ingen lukt. Jeg parkerte hjemme etter de siste 3km og det lukta svidd gummi fra bakenden av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 17, 2020 Share Skrevet Desember 17, 2020 På 525d så kommer nok lukta av DPF regenerering. Mens på 520i aner jeg ikke, men sannsynligvis brent olje. For m54 er kjent for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grobian Skrevet Desember 17, 2020 Share Skrevet Desember 17, 2020 Opplevde denne lukten på lange turer og typisk i fjell eller krevende terreng, med E60 520i, og for den del på V8eren på E39 535i, begge da de var nye. Tror ikke det er spesielt uvanlig at BMWs motorer fra den tiden brenner noe olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bala87 Skrevet Desember 17, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2020 Takk for svar, krysser fingra for at det er DPF Hadde ikke tenkt på at det kunne lukte av det, men det gir da mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 17, 2020 Share Skrevet Desember 17, 2020 DPF regenerering lukter ganske så brent ja. Kan absolutt kjennes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Desember 17, 2020 Share Skrevet Desember 17, 2020 Lukt av svidd gummi har jeg opplevd av tre ulike grunner: 1. Regenerering av DPF, men da på langturer, ikke etter 3 km. 2. Brukket fjær som tok borti dekket. 3. Rusten reluctor-ring som tok borti ABS-sensoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bala87 Skrevet Desember 18, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2020 Når det luktet etter 3 km så var det bare siste del av en tur på ca. 13 mil. Jeg stoppa vel ikke motoren engang før jeg kjørte de siste 3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Desember 18, 2020 Share Skrevet Desember 18, 2020 Det betyr at du kjører som en gammel mann mesteparten av tiden. Svidd gummi lukt er normalt på biler som blir kjørt slapt 96% av tiden. Standen på bremseskivene forteller mye om heftigheten på kjøringa, som regel slapptisskjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bala87 Skrevet Desember 18, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2020 2 hours ago, carburetion said: Det betyr at du kjører som en gammel mann mesteparten av tiden. Svidd gummi lukt er normalt på biler som blir kjørt slapt 96% av tiden. Standen på bremseskivene forteller mye om heftigheten på kjøringa, som regel slapptisskjøring Trodde man lukta svidd gummi når man ga på litt ekstra jeg. Er i hvert fall det jeg er vant med😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 18, 2020 Share Skrevet Desember 18, 2020 27 minutter siden, Bala87 skrev: Trodde man lukta svidd gummi når man ga på litt ekstra jeg. Er i hvert fall det jeg er vant med😁 Hva har du gjort med 5serien din siden det er vanlig at det lukter svidd gummi av den etter bruk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bala87 Skrevet Desember 18, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2020 19 minutes ago, Kvasi said: Hva har du gjort med 5serien din siden det er vanlig at det lukter svidd gummi av den etter bruk? Et bilde jeg fant på Google, men det burde forklare godt nok: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 18, 2020 Share Skrevet Desember 18, 2020 4 minutter siden, Bala87 skrev: Et bilde jeg fant på Google, men det burde forklare godt nok: Er det av din F10 525D eller en random fyr i en E36? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå