Gå til innhold

Lukter noen ganger svidd gummi etter kjøring

Bala87
 Share

Anbefalte innlegg

På min forrige bil, en E60 520i, så lukta det innimellom svidd gummi fra bak på bilen etter en kjøretur. Brydde meg ikke så mye om det på den siden jeg bare skulle ha den midlertidig. Har nå kjøpt en F10 525d og jeg har opplevd det samme på den. Det er bare en sjelden gang, men det lukter svidd gummi og lukta kommer fra bak på bilen. Er det noen som vet hva det kan være? Begge bilene er sedaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks. i dag så kjørte jeg først ca. 3km for å plukke opp fattern. Ingen lukt. Vi kjørte ca. 8 mil før vi stoppa. Ingen lukt. Ca. 5 mil til og ingen lukt. Noe småkjøring på noen få kilometer, fram og tilbake i området, ingen lukt. Vi kjørte hele veien tilbake, ca. 13 mil, jeg slapp av fattern og det var ingen lukt. Jeg parkerte hjemme etter de siste 3km og det lukta svidd gummi fra bakenden av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde denne lukten på lange turer og typisk i fjell eller krevende terreng, med E60 520i, og for den del på V8eren på E39 535i, begge da de var nye. Tror ikke det er spesielt uvanlig at BMWs motorer fra den tiden brenner noe olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, carburetion said:

Det betyr at du kjører som en gammel mann mesteparten av tiden. Svidd gummi lukt er normalt på biler som blir kjørt slapt 96% av tiden. Standen på bremseskivene forteller mye om heftigheten på kjøringa, som regel slapptisskjøring

Trodde man lukta svidd gummi når man ga på litt ekstra jeg. Er i hvert fall det jeg er vant med😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...