Benjamin0 Skrevet Desember 19, 2020 Forfatter Skrevet Desember 19, 2020 Motoren suger svakt når jeg åpner lokket
Benjamin0 Skrevet Desember 19, 2020 Forfatter Skrevet Desember 19, 2020 Når du sier blendeplugger, hva mener du da?
Benjamin0 Skrevet Desember 27, 2020 Forfatter Skrevet Desember 27, 2020 Update: Har ikke hatt problemet på lenge før det skjedde i går og i dag. Skjønner ikke hvorfor det bare skal skje av og til. Elektronisk feil?
E.C. Skrevet Desember 27, 2020 Skrevet Desember 27, 2020 Samme problem med andre ord? Du har allerede fått forslaget om å flytte om på dyser for å se om feiltenningen flytter seg til en annen sylinder. Du har også fått tips om å sjekke for vakuumlekkasjer (spesielt på kald motor). Det kan skje "av og til" fordi motoren setter en grense for når den kutter ut sylinderen din. Har du en lekkasje som er akkurat i grenseland så vil det kunne variere hvor ofte det skjer.
Benjamin0 Skrevet Desember 27, 2020 Forfatter Skrevet Desember 27, 2020 6 timer siden, E.C. skrev: Samme problem med andre ord? Du har allerede fått forslaget om å flytte om på dyser for å se om feiltenningen flytter seg til en annen sylinder. Du har også fått tips om å sjekke for vakuumlekkasjer (spesielt på kald motor). Det kan skje "av og til" fordi motoren setter en grense for når den kutter ut sylinderen din. Har du en lekkasje som er akkurat i grenseland så vil det kunne variere hvor ofte det skjer. Har ikke kommet dit at jeg har fått byttet om på injektorene. Bor oppi nord og har ikke tilgang på garasje. Er så jævli kaldt og alt blir så sprøtt. Så lett å ødelegge ting
Benjamin0 Skrevet Desember 28, 2020 Forfatter Skrevet Desember 28, 2020 Skjemmes over at jeg ikke har sett dette før, men her er jeg:D Har bestilt ny, men prøvde å teipe foreløpig. Krysser fingrene😃
Benjamin0 Skrevet Desember 29, 2020 Forfatter Skrevet Desember 29, 2020 Problemet ble ikke løst. Skal prøve å se på mixture, men har lite peiling på dette. Bilde ble tatt med kjøleveske på 50-60 grader. Noen som kan si forskjellen på disse?
Benjamin0 Skrevet Desember 29, 2020 Forfatter Skrevet Desember 29, 2020 Altså forskjell på additive og den andre
Slavearbeider'n Skrevet Desember 29, 2020 Skrevet Desember 29, 2020 Kan se ut som du har feil på lamdasensor for min del. Mye feil på det som kommer opp. Prøv å koble dem fra og se om det blir noen forskjell. Min M52b28tu jager på tomgang grunnet ødelagte wideband sensorer. Hvis din også gjør dette holder jeg en knapp på lambdasensorer.
Benjamin0 Skrevet Januar 2, 2021 Forfatter Skrevet Januar 2, 2021 Jo men lambda skal ikke ha noe å si på tomgang? Bilen går på maf og forhåndsdefinerte verdier. Har nå fått flyttet om på injectorer, coiler og tennplugger. Misfiren er fortsatt på nummer 3. Alle sylinderne ligger på rundt 155 psi, bortsett fra en som er litt høyere.
Benjamin0 Skrevet Januar 2, 2021 Forfatter Skrevet Januar 2, 2021 Mener kaldstart, ikke tomgang. Var iallefall slik jeg skjønte d
Benjamin0 Skrevet Januar 2, 2021 Forfatter Skrevet Januar 2, 2021 Skal sjekke disa og tomgangsventil når jeg bytter belgene til uka
Benjamin0 Skrevet Januar 10, 2021 Forfatter Skrevet Januar 10, 2021 (endret) Hei igjen. Kan nå utelukke plugger og coil. Har også switchet på injektorene uten hell. Har målt kompresjon som ser ut til å være veldig god. Ca. 205psi på alle, bortsett fra to stykk som er 220. Har også kjøpt nye innsugbelger som jeg skal bytte, men skjer ingen ting når jeg sprayer med startgass, så tviler litt på at det kommer til å fikse problemet. En ting jeg la merke til i dag var at det er bittelitt olje på slangen som går fra toppdeksel til ccv. Låg rett etter den knekken som er helt i toppen. Ser også at den er tapet littegrann, noe som får meg til å lure. Vet ikke hvor stor påvirkning dette kan ha, men det er det kanskje noen som kan fortelle meg. Har bestilt kabel slik at jeg får brukt INPA. Det diagnoseverktøyet jeg har ser ut til å fuske noe på livedata? Er ikke sikker, så får bare prøve. Etter jeg stoppet bilen i dag, fikk jeg også en gul oljelampe på. Sjekket olja, og den var fylt helt opp. Antar at det må byttes sensor til sommern når olja skal byttes. (Olja er nettopp bytta). I tillegg: når bilen går og jeg kobler ut MAF, skal ikke da motoren "kveles"? Min får et lite dropp i rpm, før den går rett opp til normal omdreininger/min. Mye rot her, så vet ikke hvor mye hjelp jeg kommer til å få. Bilskruing er relativt nytt for meg, selv om jeg har skrudd på en del andre motorer tidligere. Setter uansett pris på all hjelp jeg kan få Takk Endret Januar 10, 2021 av Benjamin0
*MrB* Skrevet Januar 11, 2021 Skrevet Januar 11, 2021 Fått sjekket DISA, som du ble tipset om over? Denne mener jeg sitter ganske lett tilgjengelig på M54. Motoren skal kunne gå uten LMM tilkoblet ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå