Gå til innhold

Bytte CIC enhet for mulighet til Norges kart og fm?

Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har en CIC enhet som har en fm frekvens, på en frekvens som ikke brukes her i landet, 76-88 (Her har vi 88-106)

Har også navigasjons enhet som ikke har kart for her i Europa. 

Hvis jeg bytter CIC enheten med en Norsk del vil jeg da få Norges kart i navi og Norsk fm frekvens? Eller må også selve navi skjermen og byttes? I selve CIC enheten sitter det muligens prosessor for radio og ikke navigasjons enheten? Eller sitter alt i CIC enheten?

Dette må jo også kodes til bilen går jeg ut ifra.

takk for svar om noen vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer bilen fra? Hvis jeg velger E91 335i LCI på realOEM så er det kun mulig å velge Europa som "market". Er bilen bygget om eller er noen av delene i navigasjonen byttet over fra en annen bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en Japan utgave, Navi kart og radio frekvens er for markedet der. Så derfor vurderer jeg bytte CIC enheten til en Norsk for å kunne ha kart og Norsk FM hvis mulig ved å bare bytte CIC enhet og ikke masse annet av moduler osv. Om det bare er en cd/usb for å få kartet til å virke så er jo det enkelt. Men usikker om det er nok for å få det til å virke(?)

På endel biler fra Bmw produsert etter 2002 kunne man bytte fm frekvens i service mode innstilling i radio, men gjelder ikke biler med ccc/cic skjerm, bare radioer uten skjermen på dashbordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjermen trengs nok ikke å byttes, den har bare jobb og vise bildet. Alt ligger i enheten. Usikker på om en kan kode om enheten til å være Europa og om du må bytte ZGM eller emulator (navigasjons moduler) ..Om du har USB i hanskerom laster en bare kart inn der.
Du kan jo høre med BimmerUpgradeNorway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Reef89 skrev:

Skjermen trengs nok ikke å byttes, den har bare jobb og vise bildet. Alt ligger i enheten. Usikker på om en kan kode om enheten til å være Europa og om du må bytte ZGM eller emulator (navigasjons moduler) ..Om du har USB i hanskerom laster en bare kart inn der.
Du kan jo høre med BimmerUpgradeNorway

Etter litt googling så virker det som at fm må kodes til region Oceania eller Europa. Når det gjelder navi så kan jeg jo prøve laste ned kartet og teste om det vil vise Norge da, når jeg laster opp til bil. Rart hvis nav modul er forskjellig fra Europa, men kan jo være den er det.
Hvor kan man få lastet ned nyeste mulige kart og kjøpt kode for tilgang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt fsc nøkkel og lastet ned filer med kart på fat32 minnepenn så får man se om bilen vil laste inn Norges kart. Ville jo vært en drøm om det gikk. Ellers bytter jeg bare ut cic enheten med en Norges utgave. Så får jeg bare kode den til bilen isåfall.

skal teste det iløpet av helgen om det virker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testet dette idag med å prøve innstallere nye kart i CiC. 
Puttet usb minnepenne i usb uttaket i hanskerommet.

Skjedde ingen ting, prøvde flere forskjellig måter men ingen respons. Var ikke antydning til noe endringer når minnepennen ble koblet til.

Så da kan det kanskje være for ganmel cic programvare som ikke godtar usb og kart oppdatering.

Eller at det er noe feil med usb uttak eller måten jeg har lagt kart filene på minnepennen(fulgt instruksene om fat32 minnepenn og alt det) 

Noen tips på hva dette kan være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min E90 med CIC Mid så starter ikke oppdateringen før jeg begynner å kjøre. Prøv å sett minnepenn i USB porten i hanskerommet også kjør en tur. Ser om det starter da. Har du Proff navi så skal du ikke trenge å kjøre mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Øyvind L. skrev:

På min E90 med CIC Mid så starter ikke oppdateringen før jeg begynner å kjøre. Prøv å sett minnepenn i USB porten i hanskerommet også kjør en tur. Ser om det starter da. Har du Proff navi så skal du ikke trenge å kjøre mener jeg.

Har proff navi.
Testet både ved kjøring og uten å kjøre, men ingen tegn til at den merket noe til minnepennen med kartene. 

leste noen steder at om hardware er for gammel på radio så kan det gjøre at man ikke får lastet ned kart til navi før man har oppdatert hardware.
Skal teste litt mer med minnepennen om det kan være uttaket i bilen som ikke virker og sjekke at minnepennen har fått det som ble lastet ned riktig. Ellers må jeg bare finne en lik cic og kode den om😃

Endret av Cbrooen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...