Gå til innhold

-14 startproblem


John McLane
 Share

Anbefalte innlegg

En enkel måte og sjekke at motoren er ordentlig jordet på er og sjekke med et voltmeter mellom motoren og karosseriet. Det bør vise tilnærmet 0 volt. 

Jeg var borti en bil engang som eieren slet med dårlig ladning. Der målte jeg nesten 3 volt mellom dynamo og motor. Det vil si at batteriet ble ladet med 11 volt i stedet for 14. En ny jordledning og den var i orden igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, John McLane skrev:

Har du ikke? hehe
De som var best i test forskjellige steder.

Hva har erfaringene dine vært?

Jobbet en plass som solgte de tidligere. Fikk prosentvis mye reklamasjoner og ga til slutt opp og finne et nytt til meg selv som var brukende.
Dra og få tatt en belasningstest på batteriet, bør ikke koste deg mange kronene, så kan du enten utelukke eller bekrefte det som feilkilde.

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Bimmernew skrev:

Så fant du ut av dette? Jording under bilen? Se også min tråd update.

Finner ingen jordings kabel der den skal være (venstre side i motorrommet)
Ser bare en på panseret på høyre side.

Har ikke skrudd opp deksel under bilen å sett på jordingskabelen nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, John McLane skrev:

Finner ingen jordings kabel der den skal være (venstre side i motorrommet)
Ser bare en på panseret på høyre side.

Har ikke skrudd opp deksel under bilen å sett på jordingskabelen nede.

ok men det skal være jordings kabel under bilen en grønn så vidt jeg skjønner under bunnpanne på venstre side foran. Se vedlegg.Det er den som mange har skiftet.

Panser på høyre side kan du ta bilde av den?

Men fikk du ikke løst problemet ditt?

667743636_Bilde_11_05.2017_14_34_58.jpg.6a1d283b6b84811c874f0602a4c9869a.jpg.6046e825e4ba8ffbc25add3e89ceddbc.jpg

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bimmernew skrev:

ok men det skal være jordings kabel under bilen en grønn så vidt jeg skjønner under nunnpanne på venstre side foran. Det er den som mange har skiftet. Men fikk du ikke løst problemet ditt?

Aha. Vært på jobb. Og er så kaldt, har ikke prøvd enda. Bilen står ute.
Nei problem er ikke løst. Må lokalisere jordingskablene og se tilstanden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, John McLane skrev:

Aha. Vært på jobb. Og er så kaldt, har ikke prøvd enda. Bilen står ute.
Nei problem er ikke løst. Må lokalisere jordingskablene og se tilstanden. 

Riktig jeg har egentlig ganske samme problem men min starter nå men det spørs hver gang..... men kan du ta bilde av det den kabel under og hvordan du går fram og finne jordingskabel og ta bilde ta jording på høye side av motorrommet? Legg ut bra bilder for jeg vil egnt sjekke min kabel og under bilen... Gjør så fort som mulig plzz og sjekk pluss kabel rett under batteri å du bak bilen lett og se;) min var bra da så på min.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bimmernew skrev:

Riktig jeg har egentlig ganske samme problem men min starter nå men det spørs hver gang..... men kan du ta bilde av det den kabel under og hvordan du gor fram og finne jordingskabel og ta bilde ta jording på høye side av motorrommet?

Skjønner. Ja kan gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2021 den 17.40, John McLane skrev:

Skjønner. Ja kan gjøre det.

Veldig bra flott tusen takk kommer veldig til hjelp å for flere her, skal være lett og komme til den jordings kabel den grønne etter tatt av bunnpanne under bilen synes bare rart den blir ødelagt for er jo godt beskyttet men skjønt flere samme problem på 1 serie (vanlig problem) dem har gjort mye starter,batteri,ledingsbrudd men finner ingen feil men jordingskabel er liksom siste utvei.

Kan MYE om dette nå.

Edit: jeg har samme problem nå tipper jordingskabel på meg å.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2021 den 20.01, Kvasi skrev:

^  Den skal vel neppe være grønn, men kan bli det etterhvert. Enkel måte å feilsøke er å sette en startkabel i begge endene av den og prøve å starte, eller evt jorde motoren mellom to andre punkter så slipper du å krype under bilen i kulda.

Jeg tenker muligens og gjøre det samme. Edit:Ja jeg fikk bilen i gang med startskabel skal se på min jordingskabel og skifte den. Har egen tråd om dette å.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kom meg under bilen idag for å lokalisere å se på jordingsledningen. Fant den *aen ikke:P 
Men jeg antar det er denne. Jeg forventet en kabel uten isolering, bare metallet. Som ville være tydelig og synlig irret. Det skal sies at negativ jordings pol på batteriet over tid har blitt sakte kritthvitt. Hvit 'sand'. 

Det er kanskje dumt spørsmål for det ser nesten selvinnlysende ut men...
-Kan den skrue kontaktflaten begrense/kansellere ledeevnen til jordingskabelen?

-Har en sånn dårlig kobling potensiale til å videre irre/ruste ledningen inni? (på tross for isoleringen)

Det var ikke bare bare å legge seg under bilen å skru av et plastpanel haha. 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...