Gå til innhold

Hvordan vet jeg om batteri må kodes E84


Per ivar
 Share

Anbefalte innlegg

Ser sånn ut. Du kan koble fra batteriet som vanlig når du bytter. Hvis forrige eier har registrert batteribytte korrekt eller om du har originalt batteri så trenger du kun resett om du bytter til likt batteri. Hvis du bytter størrelse (Ah) eller type (AGM/ikke AGM) så må det kodes i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, E.C. skrev:

Ser sånn ut. Du kan koble fra batteriet som vanlig når du bytter. Hvis forrige eier har registrert batteribytte korrekt eller om du har originalt batteri så trenger du kun resett om du bytter til likt batteri. Hvis du bytter størrelse (Ah) eller type (AGM/ikke AGM) så må det kodes i tillegg.

Takk for info. Har du noe erfaring innen dette? Ser biltema selger noe til 1100 som skal klare å kode🙈 Har du hørt noe om dette stemmer? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen her som hadde det verktøyet fra Biltema, men vi fikk aldri avklart om det kan registrere størrelses- og typebytte. Jeg har brukt Bimmergeeks Protool til å kode inn på min E61. Bor du innen rimelig avstand så kan jeg sikert ordne for deg (rundt Ski i Follo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Er vel uaktuelt for trådstarter, men for andre som leser tråden i etterkant, kan jeg anbefale Carly-appen for BMW. Kjøp adapteret i nettbutikken deres og last ned app. Krever abb, men man kan bruke den til mye, lese BMW-spesifikke feilmeldinger, div. koding, og ikke minst; programmere inn nytt batteri. Jeg måtte gjøre det da jeg skiftet til AGM, enkelt og greit med appen. Jeg koblet forøvrig til et "hjelpebattteri" mens jeg byttet, for å slippe evt. trøbbel med tyverikode på radio etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, grewling skrev:

Er vel uaktuelt for trådstarter, men for andre som leser tråden i etterkant, kan jeg anbefale Carly-appen for BMW. Kjøp adapteret i nettbutikken deres og last ned app. Krever abb, men man kan bruke den til mye, lese BMW-spesifikke feilmeldinger, div. koding, og ikke minst; programmere inn nytt batteri. Jeg måtte gjøre det da jeg skiftet til AGM, enkelt og greit med appen. Jeg koblet forøvrig til et "hjelpebattteri" mens jeg byttet, for å slippe evt. trøbbel med tyverikode på radio etc. 

Ikke for F biler. Den ødelegger moduler på sikt, samt mye den ikke kan kode som likevel står på lista. Ligger masse info. om dette fra før her inne. 

Carly er jo enormt utgått og dårlig, spesielt på feilsøking. Trekker ned med abon. også. Da kjøper man heller BimmerCode etc..tar alle biler, gratis program inkl. exspertmode, enet osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Reef89 skrev:

Ikke for F biler. Den ødelegger moduler på sikt, samt mye den ikke kan kode som likevel står på lista. Ligger masse info. om dette fra før her inne. 

Carly er jo enormt utgått og dårlig, spesielt på feilsøking. Trekker ned med abon. også. Da kjøper man heller BimmerCode etc..tar alle biler, gratis program inkl. exspertmode, enet osv. 

Ok, jeg har bare hatt gode erfaringer med Carly og min E84, trådstarter hadde vel også en E84. Kjøpte primært for å kode nytt batteri, men fungerer også greit til å lese/resette feilkoder. Men takker for tipset, skal sjekke ut bimmercode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...