Gå til innhold

Nye lys pga headlight restoration kit funket ikke.

EirikNorman
 Share

Anbefalte innlegg

Hei igjen, jeg har nå ødelagt hovedlysene mine på min 2005 e60 enda mere. Jeg kjøpte kittet fra turtlewax i håp om at det funket. Alle har jo snakket så bra om den.

Så jeg brukte det, og fulgte manualen veldig nøye, hadde håp om at det funket men ble bare verre. Jeg vurderer og kjøpe ett siste kit som jeg nesten garantert vet funker, kjøpe nye glass eller bytte hele lykta.

Noen som har kits de vet funker?

Hvis jeg skal bytte hele lykta ønsker jeg og gå fra halogen til enten led eller xenon. Ønsker også da angel eyes. Har noen noe tips til hvilke lykter som er gode men ikke alt for kostbare? Gjerne betale med klarna hvis mulig.

Eirik

Btw bmw 520i 2005(relativt stock til min kunnskap)

Svar for alle tips.+ spørsmål

Tror jeg skal prøve våtsliping, men vurderer også da og kjøpe xenonkit til bilen, noen som har noe erfaring med det? også ett annet kjapt spørsmål, angel eyes pærer, vil det da bare bli ringene i hovedlyktene som lyser? har ikke helt skjønt det med angel eyes pærer enda.

Endret av EirikNorman
Fått svar + spørsmål
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Led finnes ikke til E60. Xenon krever en del ettermontering og koding. Skal du bytte lykter så kjøp facelift, for de er penere, men da må du som sagt kode og ha kabeloverganger. 

Hva er problemet med dine lykter? Slipe med grovt papir etterfulgt av våtsliping med fint papir og videre polering bør da fungere? Jeg har brukt et kit selv, men det trenger man ikke nødvendigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville fått tak i våtslipepapir og prøvd meg frem. Hadde ganske matte lykter på min e61 når jeg kjøpte den men slipte de først med 400 våt, så 1000 våt og til slutt 2000 våt. Så brukte jeg polermiddel og en mikrofiber klut og polerte med sirklene lette bevegelser, og etterpå med en vokspollish og resultatet ble ganske bra. Husk bare å ikke vær for aggressiv så plasten blir varm for da ødelegger du glasset, og ta deg tid. Ikke for hard trykk, heller lengre tid. Regner med det blir bra tilslutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du mener lyktene er ødelagt, så trenger du ikke å kvi deg for å prøve deg frem for å kanskje redde de likevel. Har ikke prøvd slike kit, men har våtslipt flere lykter, og det skal litt til å ødelegge de på den måten. Hadde du bodd i nærheten kunne jeg sikkert sett på de for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tennbrikket skrev:

Last opp noen detaljerte bilder. Har en følelse av at du ikke har polert med fint nok middel. Begynner ganske grovt noen av disse settene.

Har prøvd flere av disse settene og kan ikke akkurat si jeg er imponert. Mye bedre å gå for grovt til fint prosessen, helst våtslipe som flere nevner og tilslutt et fint poleringsmiddel :) pleier å bli bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *MrB* skrev:

Om du mener lyktene er ødelagt, så trenger du ikke å kvi deg for å prøve deg frem for å kanskje redde de likevel. Har ikke prøvd slike kit, men har våtslipt flere lykter, og det skal litt til å ødelegge de på den måten. Hadde du bodd i nærheten kunne jeg sikkert sett på de for deg. 

Vil ikke si at de er ødelagt men de er nesten umulig og slippe ut fokusert lys på veien når det er mørkt ute :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, *MrB* skrev:

Underveis- og etterbilde på E39-lykt. Våtslip, samt polish på roterende maskin. 

38CFF87D-A43B-49C1-85F4-351373EA3FC1.jpeg

0FA7F436-D550-4C79-B7BD-3C54B034C6FB.jpeg

Du har vel ikke link til produktene du brukte? typ Grit type som det heter på engelsk?

Endret av EirikNorman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal prøve våtsliping, men vurderer også da og kjøpe xenonkit til bilen, noen som har noe erfaring med det? også ett annet kjapt spørsmål, angel eyes pærer, vil det da bare bli ringene i hovedlyktene som lyser? har ikke helt skjønt det med angel eyes pærer enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, EirikNorman said:

Du har vel ikke link til produktene du brukte? typ Grit type som det heter på engelsk?

Er ikke noe fasit på dette, men her gjorde jeg følgende: 1000 og 2000 papir. Og tilslutt Scholl S20 på roterende maskin og grønn Rupes pute. Dette er ganske grovt på plast, så må kjøre moderat hastighet på maskin. 
Scholl S20 er ikke så lett å oppdrive lenger, men det finnes mange tilsvarende produkter. (Medium cut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

hadde en e60 som jeg pussa og polerte lykteglasa på og ble riktig så bra. Dette er noe du kan gjøre med en drill. Autoglym Headlight restoration kit og koster noen hundrelapper. Vil anbefale å legge på en god beskyttelse etter du har gått over dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...