Gå til innhold

Diagnosetester


Alf-E
 Share

Anbefalte innlegg

Hva er budsjettet? Autel (f.eks MS906) eller Launch X431 er gode, men du ser opp mot 10k +/- om du kjøper fra utlandet. ISTA på en surface-PC med touch-skjerm er vel ok, men det er treigere og mindre brukervennlig. Det gir dog sannsynligvis flest muligheter totalt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Hva er budsjettet? Autel (f.eks MS906) eller Launch X431 er gode, men du ser opp mot 10k +/- om du kjøper fra utlandet. ISTA på en surface-PC med touch-skjerm er vel ok, men det er treigere og mindre brukervennlig. Det gir dog sannsynligvis flest muligheter totalt sett.

Tenkte pris opp til 6k. Men betaler heller 10k for å få noe ordentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo den faktiske prisen for ISTA hele 3575 EUR + moms for ett år. Jeg har også tenkt meg touch-skjerm PC/nettbrett med en 512GB SSD for å få med hele ISTA/P og alle filer som hører med til ISTA+ (åpenbart ikke den til 40k), men det må da være lov å diskutere scannere som har aktiveringsmuligheter for mange bilmerker uten at det klassifiseres som galskap. Enkelte kan være ute etter å bruke diagnoseverktøyet på flere bilmerker. 10k er en del, men sammenlignbart profft utstyr kan ligge helt oppe i 50-100k-området. Jeg sier ikke at alle må punge ut ekstreme summer for verktøy eller levere bilen på verksted, men alt er relativt. Programvare anskaffet via sjørøvermetoden er selvfølgelig uslåelig på pris. Hilsen en som har Windows 10 til 30kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med de fleste her inne har ista på sjørøver metoden. Dette er vel det som blir henvist til mellom linjene her inne. Windows 10 til 30kr syns jeg var dyrt :P. 

 

Men kan være enig at ett sånn multi greier som tar flere biler et kurrant. Alt etter bruksmønster. Jeg tenker også at de fleste har en PC som er kapabel til å kjøre ISTA uten store problemer. Fint å gjenopplive litt eldre maskin man egentlig hadde tenkt til å kvitte seg med også. Jeg har brukt en 2/3 gamle HP laptoper jeg har fått gratis til å kjøre ISTA på uten store problemer. Tok litt tid, men feilen dukket opp og ble slettet, så jobben ble gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolket trådstarter sitt innlegg, dithen at det var et produkt myntet på en F11 det var snakk om. Derfor foreslo jeg PC.

Men selvsagt er takhøyde for andre produkter som EC nevner.

Jeg bare synes det er å skyte spurv med kanon, ved å kjøpe noe for 10k , når man kan få et produkt som gjør samme jobben for ca 2-3k.

Men det er jo dette som er bra med forum. Man deler jo meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tennbrikket skrev:

Satte nylig opp ISTA på 2in1 PC. Jævlig lettvint å bare dra med seg ett "nettbrett" ut i bilen. I5, 256gb SSD og 8gb minne, kjører helt greit. 

16144293175348623894944038419357.thumb.jpg.aca4537fc5133941dcecb4a84a04fa75.jpg

Kuult. Dette må jeg sjekke ut litt mere. Type PC er det du bruker?

 

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Kuult. Er dette et windows nettbrett du bruker? 

Yup, eneste som er litt "hazzle" er at man må ha overgang fra usb c til usb a. Har også penn som fulgte med, så man slipper å bruke fingeren hvis man ønsker

16147095433547746421250277899191.jpg

16147095736218938021305600947718.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tennbrikket skrev:

Yup, eneste som er litt "hazzle" er at man må ha overgang fra usb c til usb a. Har også penn som fulgte med, så man slipper å bruke fingeren hvis man ønsker

16147095433547746421250277899191.jpg

16147095736218938021305600947718.jpg

Ja det er litt ekstra ledning, men er det nettverk kontakt i den? Tenkte på når man bruker ICOM med kat-5 kabel. Men genialt å slippe den store pcen. :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Øyvind L. skrev:

Ja det er litt ekstra ledning, men er det nettverk kontakt i den? Tenkte på når man bruker ICOM med kat-5 kabel. Men genialt å slippe den store pcen. :D

 

16147097921963973782356933335494.jpg

Original hub har hvert fall ethernet, men man kan jo handle hvilken som helst usb c hub som har ønskede utganger

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...