Gabz Skrevet Mars 21, 2021 Share Skrevet Mars 21, 2021 Maks volum når jeg spiller musikk via original AUX i min E61 er veldig lavt, ut ifra noen søk er dette vanlig. Er det noen enkel måte å overkjøre eller endre på det slik at man får hatt litt volum? Må dette eventuelt kodes? Noe muligheter for det i Carly eventuelt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowbiz Skrevet Mars 21, 2021 Share Skrevet Mars 21, 2021 7 minutter siden, Gabz skrev: Maks volum når jeg spiller musikk via original AUX i min E61 er veldig lavt, ut ifra noen søk er dette vanlig. Er det noen enkel måte å overkjøre eller endre på det slik at man får hatt litt volum? Må dette eventuelt kodes? Noe muligheter for det i Carly eventuelt? https://www.m5board.com/threads/improved-aux-input-sound-quality-volume.69156/ prøv å fjern motstanden og kondensatorene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 21, 2021 Share Skrevet Mars 21, 2021 (endret) Om det er orginal AUX bak midtkonsoll så har ikke den motstand. Men det beste er jo å plugge BT- adapter i AUX (eller bak spiller) så slipper man AUX kabel rot, dårlig lyd etc. Endret Mars 21, 2021 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 21, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2021 @Reef89 Bak midtkonsollen, ja. Noen adapter å anbefale? Slipper man volumsperren med sånne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 21, 2021 Share Skrevet Mars 21, 2021 4 minutter siden, Gabz skrev: @Reef89 Bak midtkonsollen, ja. Noen adapter å anbefale? Slipper man volumsperren med sånne? Nja, er ganske mange år siden jeg brukte slik adapter på E60n. Den har ny skjerm, men før det fantes brukte jeg adapter og funket helt greit og lyd messig vet jeg ikke da jeg oppgraderte alle høyttalerene først (standar anlegg) så det spiller bra nå og når eg brukte adapter. Har ikke noen å anbefale, men de fleste har nok blitt bedre med årene.https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2334524.m570.l1313&_nkw=bmw+e61+bt+aux+adapter&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=bmw+e61+bt+adapter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 21, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2021 Skjønner! Får se om det blir en sånn som midlertidig løsning før litt mer omfattende oppgraderinger på sikt. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Mars 22, 2021 Share Skrevet Mars 22, 2021 Denne videoen viser han enkelt hvordan du fjerner motstand på aux kontakten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 22, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2021 (endret) Se der, ja. Må prøves Takk! Endret Mars 22, 2021 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 22, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2021 Reef hadde rett, ingen motstand her, dessverre. Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Mars 22, 2021 Share Skrevet Mars 22, 2021 På min E87 hadde jeg samme problemet. Prøvde et par BT-adaptere, men de hadde også for lavt volum. Så skaffet jeg en forsterker som jeg plugget mellom aux ut fra BT-boksen og aux-inngangen i midtkonsollen. Da ble det høyere lyd, men dessverre også litt støy. Endte til slutt opp med å kjøpe en annen bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 22, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2021 Hahaha, da satser jeg heller på å oppgradere headuniten etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 22, 2021 Share Skrevet Mars 22, 2021 (endret) Ja, altså har man standard anlegg så er det veldig dårlig både radio, CD, AUX og BT (adaptere) men slik som på min ble det mye bedre lyd av å bare montere nye høyttalere. Man kan jo selvsagt montere forsterker i tillegg, selges jo kit der også. Mange muligheter. Endret Mars 22, 2021 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Mars 25, 2021 Share Skrevet Mars 25, 2021 Reef hadde rett, ingen motstand her, dessverre. Sjekket du motstand på selve kabelen også, som i linken du fikk fra Showbiz? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 25, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2021 Nei, sjekket bare kretskortet på pluggen i farta. Men skal sjekke kabelen når bilen er tilbake fra service Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå