Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har kjøpt meg noen 351 felger til min f11. Bilen er utstyrt med TPMS og jeg mistenker at felgene ikke har sensorer i seg. 

Hva er best?
Kjøpe hos forhandler og få alt montert? Hva er prisen på noe slikt? Vil det koste 5-6k ferdig montert?
finnes det noen DIY-løsninger? Hva er beste alternativ?🙃

takk for svar! 😊

Skrevet

Man får «originale» sensorer forholdsvis billig på eBay og slikt. «Originale» vil si identiske med de originale, men uten BMW-logo.

Alternativt kan man kode funksjonen slik at den leser på ABS-sensorer i stedet (måler da forskjell i rulleomkrets). Langt i fra like bra, men slipper feilmelding.

Skrevet
15 timer siden, awt skrev:

Man får «originale» sensorer forholdsvis billig på eBay og slikt. «Originale» vil si identiske med de originale, men uten BMW-logo.

Alternativt kan man kode funksjonen slik at den leser på ABS-sensorer i stedet (måler da forskjell i rulleomkrets). Langt i fra like bra, men slipper feilmelding.

Ja, snakket med bavaria. De skulle ha over 5000,-. Har du handlet på ebay før, hvor du kanskje har en link? 😊 

eller noen andre her inne, som har handlet sensorer til en rimeligere sum? 

Skrevet
10 minutter siden, FransEirik skrev:

Ta å ring dekklaaven! Har kjøpt 2 sett med TPMS fra de (gummi) og ingen problemer. Koster 2500 inkl frakt ca. 

Toppers! Det er notert! :) Tusen takk for tipset. 

Skrevet
16 timer siden, awt skrev:

Hva mister du med å bruke ABS-sensorene i stedet for TPMS i dekkene, bortsett fra å se dekktrykk i iDrive? Jeg har hatt både punktering og smålekkasjer med ABS-systemet, og jeg synes det har fungert utmerket.

Skrevet
2 timer siden, ogee1 skrev:

Hva mister du med å bruke ABS-sensorene i stedet for TPMS i dekkene, bortsett fra å se dekktrykk i iDrive? Jeg har hatt både punktering og smålekkasjer med ABS-systemet, og jeg synes det har fungert utmerket.

Mister bare dekktrykk på skjerm.

Skrevet
22 timer siden, ogee1 skrev:

Samme her! Det har funket supert :)

Men om jeg får tak i sensorer, må jeg inn på verksted å kode for at de skal snakke sammen med bilen?

Skrevet
13 minutter siden, awt skrev:

Nei, de virker bare av seg selv.

Tolket det nesten som ironi, men velger å ikke gjøre det :P hehe! 
men så bra, det var deilig å høre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...