Bmwmafia Skrevet April 13, 2021 Share Skrevet April 13, 2021 Trenger litt råd og tips. Hvordan får jeg av AC reima på m47 2006 uten reimstrammer? Hvordan løsner jeg opp alt spennet i reima? Så jeg kan ta av og få på den nye? Har forsøk og løsne på de to skruene foran, men det hjelper ingen ting. Noen smarte hoder her som har en bra løsning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 13, 2021 Share Skrevet April 13, 2021 (endret) Skal du ha på ny så tar du jo bare en kniv å skjærer den gamle i to. Samme på M54 (uten strammer) jeg brukte bare flatt skrujern og "jekket" den nye reima på. EDIT så er det strammehjul på M54, husket feil. Men langt skrujern ble brukt uansett da jeg ikke fikk løs strammehjulet. Endret April 13, 2021 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwmafia Skrevet April 13, 2021 Forfatter Share Skrevet April 13, 2021 1 minutt siden, Reef89 skrev: Skal du ha på ny så tar du jo bare en kniv å skjærer den gamle i to. Samme på M54 (uten strammer) jeg brukte bare flatt skrujern og "jekket" den nye reima på. Har tenkt tanken, men er det ingen annen løsning? Litt kjipt å ikke få den nye på igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet April 13, 2021 Share Skrevet April 13, 2021 nei. finnes "spesial" verktøy som monteres på reimhjulet for å tvinge ny reim på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 13, 2021 Share Skrevet April 13, 2021 Finnes verktøy som nevnt ja, men det funket helt fint med et langt skrujern som jeg brukte også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 13, 2021 Share Skrevet April 13, 2021 Jeg brukte spesialverktøy. Kjøpte på Romnes sitt SKF VKN300 reimlås verktøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 13, 2021 Share Skrevet April 13, 2021 Biltema har et lignende verktøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet April 13, 2021 Share Skrevet April 13, 2021 Strekkreim. Klipp av den gamle og bryt på den nye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 14, 2021 Share Skrevet April 14, 2021 Jeg får ikke til å bryte på den nye, i frykt for å skade reimhjulene. Men ved bruk av korrekt verktøy så går det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwmafia Skrevet April 14, 2021 Forfatter Share Skrevet April 14, 2021 Fikk ordnet det. Kappet av den gamle og strakk på den nye. Var relativt fort gjort med 2 skrujern og to mann. Reef89, E.C. og hsd reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå