Gå til innhold

Carly error 482656

Bimmerståle
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skulle teste ut Carly og tok en diagnose og fikk opp følgende error kode: 482656 slip angle estimator - internal degradation due to sbs. Hva vil dette si? Har prøvd å google meg frem, men ikke fått noe svar 🤔 kan noen hjelpe meg og finne ut hva dette betyr?Screenshot_20210520-231745.thumb.png.91da11e7500514a04afaa7aa0b5a3ebe.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carly finner masse rart, gammelt og nytt og påstår at den sletter selv den ikke gjør det. Har selv hatt 30-40 gamle og nye ikke alvorlige meldinger men med ISTA så er alt grønt og 0 feil. Så mitt råd er å bruke et skikkelig diagnoseprogram og ignorere alt det rare Carly holder på med. Det er akkurat som å bruke Google istedenfor fastlegen din når du har vondt et sted, ifølge Google er du alvorlig syk men ifølge fastlegen feiler du ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bimmerståle skrev:

Ja vurderer å kjøpe iCarsoft CR Pro, koster litt, men virker som denne er ganske bra

Du får også ferdig oppsatte laptopper på finn til ca 2500,- f.eks denne https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=209709873

Alternativt om du har en laptop liggende finner du softwaren på nett og kan installere selv, det finnes bra bruksanvisninger på dette.  Da får du bl.a ISTA som er veldig bra.

Når det gjelder Carly så opplevde jeg selv ved flere anledninger at den hevdet å ha slettet feilmeldinger.  Likevel dukket de opp igjen ved neste scanning. Etter å ha slettet med ISTA så forsvant de.  Om det er gamle meldinger type "shadow" den finner eller hva det er vet jeg ikke men man ser ofte at de er merket som mindre alvorlig, siden de samme meldingene ikke dukker opp i ISTA tenker jeg at de enten ikke stemmer helt, at de er gamle og ikke lenger aktuelle eller at de ikke er noe å bry seg om. Det blir bare plagsomt synes jeg ihvertfall. 

Jeg har selv brukt Carly til å skru av automatisk start/stopp, justere temperatur i sete varmen og forskjellig annet så det er jo en "kjekt å ha" dings som har sitt bruksområde men det er mer solid og mye raskere å har noe med kabelforbindelse istedenfor blåtann

Når det gjelder din egen melding så ser du den er merket med "Not serious" og den sist oppstod på 180778km.  Er dette bilens kilometerstand nå om dagen eller er meldingen gammel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Hpi skrev:

Du får også ferdig oppsatte laptopper på finn til ca 2500,- f.eks denne https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=209709873

Alternativt om du har en laptop liggende finner du softwaren på nett og kan installere selv, det finnes bra bruksanvisninger på dette.  Da får du bl.a ISTA som er veldig bra.

Når det gjelder Carly så opplevde jeg selv ved flere anledninger at den hevdet å ha slettet feilmeldinger.  Likevel dukket de opp igjen ved neste scanning. Etter å ha slettet med ISTA så forsvant de.  Om det er gamle meldinger type "shadow" den finner eller hva det er vet jeg ikke men man ser ofte at de er merket som mindre alvorlig, siden de samme meldingene ikke dukker opp i ISTA tenker jeg at de enten ikke stemmer helt, at de er gamle og ikke lenger aktuelle eller at de ikke er noe å bry seg om. Det blir bare plagsomt synes jeg ihvertfall. 

Jeg har selv brukt Carly til å skru av automatisk start/stopp, justere temperatur i sete varmen og forskjellig annet så det er jo en "kjekt å ha" dings som har sitt bruksområde men det er mer solid og mye raskere å har noe med kabelforbindelse istedenfor blåtann

Når det gjelder din egen melding så ser du den er merket med "Not serious" og den sist oppstod på 180778km.  Er dette bilens kilometerstand nå om dagen eller er meldingen gammel? 

Det er dagens kilometerstand ja, men byttet motor så motoren har ikke gått mer enn 56000 ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ening som nevnt her. Brukte selv mye Carly selv til små koding (E), veldig greit til det egentlig. Men det er jo betalingstjeneste, såå mye brukes det ikke. Skjønte med en gang at den ikke duger til diagnose. Carly "fungerer" jo ikke på min F01 heller.

Nå er det kun Bimmercode ENET som duger til slike små operassjoner der man slipper å dra ut med PC og kabel osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, Reef89 said:

Nå er det kun Bimmercode ENET som duger til slike små operassjoner der man slipper å dra ut med PC og kabel osv.

Jeg har Bimmergeeks Protool og jeg tror at de har nylig utvidet kodingstøtten til F- og G-chassi.

@BimmerståleJeg har iCarsoft BM II om det er av interesse, den tar kun BMW i motsetning til modellen du har sett på. Tror ikke at jeg vil behøve den lengre, så kan la den gå til en ok pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...