Peak Skrevet Juli 4, 2021 Share Skrevet Juli 4, 2021 (endret) Skal til å handle en 09 E61, bilen har originalt DAB, men hva skal til for å få DAB+? Har jeg noen fordeler ved at den allerede har digitalradio eller må de større modifikasjoner til? Endret Juli 5, 2021 av Peak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Juli 4, 2021 Share Skrevet Juli 4, 2021 En fordel er at den originale antennen kan brukes. Kufatec har dab+ boks som settes dit istedet for den originale dab. Legg inn registreringsnummer på GS så får du opp riktig boks. Monteringsanvisning https://cloud.gsbildeler.no/api/part/document/3776259/kufatec_boks_40148-1.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juli 4, 2021 Share Skrevet Juli 4, 2021 Har den CIC er det bare å få tak i en original DAB+ spiller. Har den CCC er ting litt mer styr for å få original DAB som er det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Juli 4, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2021 Ja, bilen har heldigvis CIC. Trodde kanskje jeg slapp unna en helt ny boks, men da ser det ut som det er det som må til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juli 4, 2021 Share Skrevet Juli 4, 2021 (endret) 2 timer siden, Peak skrev: Ja, bilen har heldigvis CIC. Trodde kanskje jeg slapp unna en helt ny boks, men da ser det ut som det er det som må til. Hvis den har CIC Proff så mener jeg at det noe annet enn en ny navi enhet ikke er et alternativ. Med den originale DAB navien så vil du få super dekning. Den koster litt, men er det beste. Vær helt sikker på at du får en DAB+ enehet hvis du kjøper en brukt. Endret Juli 4, 2021 av Øyvind L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 4, 2021 Share Skrevet Juli 4, 2021 CCC er det enkleste, da kan man bare montere Kufatec og ferdig med det. CIC er en god del mer styr (med mindre mobridge kan være et alternativ). e6x fikk aldri DAB+, så man må få tak i CIC fra en annen modell (X5, 3-serie etc.) og flashe denne om til e6x SW. I tillegg må de bygges litt om med deler fra begge to for å få den til å passe. Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juli 4, 2021 Share Skrevet Juli 4, 2021 35 minutter siden, awt skrev: CCC er det enkleste, da kan man bare montere Kufatec og ferdig med det. CIC er en god del mer styr (med mindre mobridge kan være et alternativ). e6x fikk aldri DAB+, så man må få tak i CIC fra en annen modell (X5, 3-serie etc.) og flashe denne om til e6x SW. I tillegg må de bygges litt om med deler fra begge to for å få den til å passe. Aha! E90 fikk dab+ i 2011, men E61 sluttet vel i 2010? Derfor den aldri fikk DAB+.. Det er jo litt synd. Litt mer styr med original DAB+ da. Jeg var litt rask på avtrekkeren der ser jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juli 5, 2021 Share Skrevet Juli 5, 2021 E70 fikk også dab+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 5, 2021 Share Skrevet Juli 5, 2021 Alle BMW etter 09/2010 fikk DAB+ når de hadde utstyrskode 654 DAB Tuner. Flere E-serier var i produksjon etter denne datoen, så da kan man bruke en hvilken som helst CIC fra en E-serie etter denne datoen, for så å flashe om og bygge om CIC-huset. Det er litt jobb, men uten tvil verdt det. Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Juli 5, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2021 Blir nok litt mer jobb enn jeg gidder å ta på meg, tydligvis er fremdeles P4 fortsatt på DAB (uten +) og det holder bare for å ha noe i bakgrunn når en kun skal på en snar tur. Har forresten et annet spm. også vedrørende avspilling av musikk via USB. På vei hjem med bilen i går fikk jeg kun meldingen «unaviable» ved tilkobling av telefon til USB inntaket. Legger ved utstyrslisten om noen kan hjelpe meg å forklare hvorfor jeg ikke får spilt av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 5, 2021 Share Skrevet Juli 5, 2021 Du må ha den berømte Y-kabelen (som forøvrig bare virker med Apple i utgabgspunket). Alternativt Tune2air e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå