Karlsson981 Skrevet Juli 20, 2021 Share Skrevet Juli 20, 2021 hei, ny her og sliter litt med min e61 525d 177hk 2004 med steg 2 230hk bilen går dårlig, 0-100 er 12.8 sek (orginalt er 8 sek) har carly og får opp disse feilkodene 00483d Throttle (har bestilt nytt gass spjeld så den blir fiksa da) 004530 charge pressure controll, control deviation den siste der jeg er redd for, har noen vært borti det før? tok en live data på turbo trykk og fikk disse verdiene 2199.91 hPa 2462.77mV 1699.97 bar alle 3 er merka som ¨actual boost pressure'' så vet ikke hvem som er rett har en sprekk i eksos manifoil, ny er på hånd og skal byttes da den er i hus vil bytte av gass spjeld og manifoil fikse problemene mine? eller må jeg feilsøke mer? mvh Tobias Karlsson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 20, 2021 Share Skrevet Juli 20, 2021 Det vil jeg tro ja. Sprekk i manifold vil jo gi deg mindre eksostrykk. Samt defekt spjeld gjør kanskje at den går i en form for nød modus? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karlsson981 Skrevet Juli 25, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2021 da jar jeg byttet diesel filter, manifoil og spjeld... går fortsatt dårlg og boost feilen er ikke borte.... nå gir jeg snart opp.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 25, 2021 Share Skrevet Juli 25, 2021 Du kan fortsatt ha problem med turbo/VNT, lekkasje i EGR-systemet, lekkasje av turbotrykk og problemer med div andre sensorer, f.eks. LMM. Så til det opprinnelige spørsmålet så ja, du må feilsøke mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juli 25, 2021 Share Skrevet Juli 25, 2021 Fastgrodd vnt spjell eller dårlig tuning er nok probleme her endrer eksoslyden seg om du kobler til å fra vakum på turbo ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Juli 26, 2021 Share Skrevet Juli 26, 2021 Har du gått opp vakuumsystemet og sjekket at du har korrekte verdier der? Hadde samme charge pressure Control-feilkode på en Mini Cooper S jeg hadde, og der sjekket jeg vakuumsystemet, men endte opp med å kjøpe ny diverter valve til turboen som jeg tror ny eier byttet med hell. Dersom membranen i ventilen er slitt holder den ikke trykket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 26, 2021 Share Skrevet Juli 26, 2021 Er nok ikke vakumstyrt turbo på denne. Ellers som de andre sier ift videre feilsøking. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå