Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, ny her og sliter litt med min e61 525d 177hk 2004 med steg 2 230hk

bilen går dårlig, 0-100 er 12.8 sek (orginalt er 8 sek) 

har carly og får opp disse feilkodene

00483d Throttle (har bestilt nytt gass spjeld så den blir fiksa da) 

004530 charge pressure controll, control deviation 

 

den siste der jeg er redd for, har noen vært borti det før? 

tok en live data på turbo trykk og fikk disse verdiene

2199.91 hPa

2462.77mV

1699.97 bar

alle 3 er merka som ¨actual boost pressure'' så vet ikke hvem som er rett 

har en sprekk i eksos manifoil, ny er på hånd og skal byttes da den er i hus

 

vil bytte av gass spjeld og manifoil fikse problemene mine? eller må jeg feilsøke mer?

mvh Tobias Karlsson

Skrevet

Det vil jeg tro ja. Sprekk i manifold vil jo gi deg mindre eksostrykk. Samt defekt spjeld gjør kanskje at den går i en form for nød modus? 

Skrevet

da jar jeg byttet diesel filter, manifoil og spjeld... går fortsatt dårlg og boost feilen er ikke borte.... nå gir jeg snart opp....

 

Skrevet

Du kan fortsatt ha problem med turbo/VNT, lekkasje i EGR-systemet, lekkasje av turbotrykk og problemer med div andre sensorer, f.eks. LMM. Så til det opprinnelige spørsmålet så ja, du må feilsøke mer.

Skrevet

Har du gått opp vakuumsystemet og sjekket at du har korrekte verdier der? Hadde samme charge pressure Control-feilkode på en Mini Cooper S jeg hadde, og der sjekket jeg vakuumsystemet, men endte opp med å kjøpe ny diverter valve til turboen som jeg tror ny eier byttet med hell. Dersom membranen i ventilen er slitt holder den ikke trykket. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...