Ingvaldsen Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 (endret) 16 minutter siden, Johannes19 skrev: Ja takk for leksjon i hvordan jeg skulle formulert spsm mitt. Isåfall vil jeg si at jeg har tatt betraktning til større bremser, bytte av råder. Drivstoff pumpe osv. Var mest ute etter om det var mulig å få ut 35d kreftene ut fra en 25d. Enkleste å billigste som vil fungere er å finne en vraka 535d å flytte over motor å gir og alt annet som er forskjellig. det er ikke rent lite. Dette er kun lønnsomt om du på død liv må ha chassiet du har idag. dette bør ogsp godkjennes da det er ganske synlig og tydelig ombygging imotsetning til chippa originalbil. du må/bør ha zf6hp28 framfor den svake du har idag du bør flytte abs sentral Og deretter understell å putte på 35d deler på en 25d og få dette til å fungere bra er ikke så enkelt som det høres ut... selg bilen, kjøp en 286hk 535d eller 335d eller x5 30sd. Etter litt justering av Trf er det en hinsides morsom drivlinje, kan ikke sammenlignes med noe mindre/eldre dieselmotor. det er det mest lønnsomme å fornuftige valget, å du bil aldri angre med mindre du blir kortløs. er du bundet til bilen du har idag, putt penger på trf å få det han skriver i innlegget over, det lønner seg også over 35d ombygging i fleste tilfeller. Endret August 7, 2021 av Ingvaldsen Marius2002, hsd, Otis og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes19 Skrevet August 7, 2021 Forfatter Share Skrevet August 7, 2021 15 minutter siden, TRF skrev: ... Hvorfor skal du bytte råder? Hvorfor skal du bytte drivstoffpumpe? Hva ligger i "osv"? Hvis du skal ha kreftene, så leverer TRF Steg 4 330-345hk til din bil. Og det kan jeg oppnå med orginal girkasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 Jeg antar utifra din formulering at du har automat. Da har du "den lille" kassa (hp19). Allerede på TRF Steg 2 må vi kraftig redusere dreiemomentet (og dermed effekten) ifra mellomregisteret og nedover. Det betyr at selv om vi kan greie "nesten like mye" toppeffekt som standard TRF Steg 4 til manuell, så vil du jo få en litt rar kurve og bilen vil oppleves veldig som en litt eldre turbo bensin. Men det er jo ikke som at problemet med kassa ikke er der om du gjør noe annet for å øke effekten på motoren din. Skulle du ha gjennomført 35d "ombygging av motordeler" vil problemet være enda større. edit: fjernet referanse til faktiske turtall... trenger ikke å gi mer info enn nødvnedig til alle "tunere" der ute. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 Kan jo bytte til 6HP28 kasse da, såfremt alt blir gjort riktig før og etter montering slik at kassen faktisk kan brukes. Men om det er noe bedre å gjøre dette framfor å kjøpe seg en 535d er vel annen sak 🤔 Johannes19 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 Man kan alltids bygge om til hp28, de er ikke så alt for dyre på bruktmarkedet. den tåler effekt Johannes19 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå