Alexskaar Skrevet August 30, 2021 Share Skrevet August 30, 2021 Hei, Nettopp handlet meg en e61 lci, der comfort accsess står i utstyrslisten og er comfort nøkkel(med batteri). Problemet er at bilen vil ikke starte uten nøkkel i, heller ikke låse seg opp uten å bruke låseknappen på nøkkelen. Ser eg mangler de tre «prikkene» på dørhandtaket også, noen som vet ka det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet August 30, 2021 Share Skrevet August 30, 2021 E61 kom aldri med disse tre stripene på dørhåndtaket. Er derimot touch / sense funksjon som normalt. Comfort Access har ikke oppladebart batteri i nøkkelen som bilen u/ CA har. Start derfor med å prøve å skifte ut CR2032 batteriet som sitter i keyfoben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexskaar Skrevet August 30, 2021 Forfatter Share Skrevet August 30, 2021 (endret) Skiftet batteri i nøkkelen uten hell, så litt usikker på ka det kan være då. Det står S322 Comfort Access i utstyrlisten, men keyless start eller lås fungerer ikke. Sentrallås fungerer fint ved å trykke på nøkkel, bilen starter fint med nøkkelen i. Får opp den e mld når eg prøver å starte uten nøkkel: Endret August 30, 2021 av Alexskaar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 30, 2021 Share Skrevet August 30, 2021 Da e det kanskje på tide å lese av feilkoder og evt feilsøke mer, sjekke om CA gjenkjenner nøkkel I det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet September 5, 2021 Share Skrevet September 5, 2021 Mener jeg hadde samme problem på en E60, da måtte jeg re-initialisere nøkkelen til bilen etter batteriskifte. Husker ikke helt prosedyren, men søk så vil du finne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexskaar Skrevet September 6, 2021 Forfatter Share Skrevet September 6, 2021 Okei, tak for svar 😊 Har bestilt Carly no, så får sjå om eg får opp en feil mld 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 6, 2021 Share Skrevet September 6, 2021 Carly egner seg jo overhode ikke til feilsøking/ diagnose, det begynner jo å bli allmenn kjent nå. Skal man absolutt ikke bruke PC så er det vel Bimmergeeks som er innafor. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexskaar Skrevet September 7, 2021 Forfatter Share Skrevet September 7, 2021 Okei, får prøve med en annen scanner 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet September 7, 2021 Share Skrevet September 7, 2021 Sees et felt på rattstammen med et nøkkelsymbol? Har hørt at hvis man bytter nøkler, så må man legge den nye nøkkele mot dette feltet for "Learning". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexskaar Skrevet September 21, 2021 Forfatter Share Skrevet September 21, 2021 Får ikkje opp noken feil mld ved scainning på verksted 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 21, 2021 Share Skrevet September 21, 2021 Jeg siterer bare meg selv. Men i litt redigert form. På 30.8.2021 den 23.26, Otis skrev: Da e det kanskje på tide å feilsøke mer, sjekke om CA gjenkjenner nøkkel I det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexskaar Skrevet September 23, 2021 Forfatter Share Skrevet September 23, 2021 Hvordan sjekker eg det om eg kan spørr 😅 Har våre på verksted, de får ikkje opp feilkode på CA modullen, nøkkelen fungerer fint på knappene og til å starte bilen med nøkkel i tenning. (Har skiftet batteri) Får derimot opp feilkode 9FF1(E60-mue: LIN communication failure (keypad left)) om det kan ha ein sammenheng? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå