Gå til innhold

Oppdatering kart via usb


SIMY
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

59 minutter siden, SIMY skrev:

Hei 😀

Har kjøpt oppdatering av kart via bmw. Får melding om å bruke usb, men bilen finner ikke usb?

Beklager hvis det er noe om dette et sted her, men helt fersk her 🤪 

Hvis du har mottatt en fil som du har lastet ned må den lagres på en usb minnepenn minimun 32Gb. så setter du usb minnepenn usb stikk i hanskerommet.  oppdatering starter da automatisk.

Du må ha på tenning eller motoren kan gå. du får beskjed om å slå inn kode etterhvert. Oppdatering tar ca 45 minutter, så vær tålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maxmek skrev:

Hvis du har mottatt en fil som du har lastet ned må den lagres på en usb minnepenn minimun 32Gb. så setter du usb minnepenn usb stikk i hanskerommet.  oppdatering starter da automatisk.

Du må ha på tenning eller motoren kan gå. du får beskjed om å slå inn kode etterhvert. Oppdatering tar ca 45 minutter, så vær tålmodig.

Tusen takk for svar 😃 

Jeg lastet først ned på PC, så overførte jeg på usb minnepenn. Puttet så usb inn i usb stikk i midtkonsollen. Tror ikke det er usb stikk i hanskerom.

Når jeg går inn på oppdateringen via idrive så står det at den ikke finner usb 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, SIMY skrev:

Tusen takk for svar 😃 

Jeg lastet først ned på PC, så overførte jeg på usb minnepenn. Puttet så usb inn i usb stikk i midtkonsollen. Tror ikke det er usb stikk i hanskerom.

Når jeg går inn på oppdateringen via idrive så står det at den ikke finner usb 🙄

Du MÅ bruke stikk i hanskerom. usb stikk i hanskerom ligger i høyre sidevegg på min bil F10 ikke så lett å se i første øyekast.

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min f11 så kan man oppdatere kart via usb i midtkonsollen. Usb bør ha ntfs filsystem. Mener å huske at exfat ikke fungerer. Min har bmw NBT navi. 

Ville prøvd å formatere minnepinne til ntfs filsystem (gjøres i Windows filutforsker) for deretter overføre kartfilene fra pc til minnepinne og prøve igjen å oppdatere kartet i bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, dopus skrev:

På min f11 så kan man oppdatere kart via usb i midtkonsollen. Usb bør ha ntfs filsystem. Mener å huske at exfat ikke fungerer. Min har bmw NBT navi. 

Ville prøvd å formatere minnepinne til ntfs filsystem (gjøres i Windows filutforsker) for deretter overføre kartfilene fra pc til minnepinne og prøve igjen å oppdatere kartet i bilen. 

I boka til min bil står det at usb skal setts inn i stikk i hanskerom.

Har aldri hatt problem med oppdatering, Jeg har formatert usb minnepenn iht standar innstilling i windows. Sjekket min minnepenn med kart som jeg brukte sist, og den er formatert med Fat32. så tror ikke det er avgjørende. MEN minnepennen MÅ settes i usb stikk i handskerom ifølge boka. Bilen leser minnepenn om det er fat32 elller ntfs filsystem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Maxmek skrev:

I boka til min bil står det at usb skal setts inn i stikk i hanskerom.

Har aldri hatt problem med oppdatering, Jeg har formatert usb minnepenn iht standar innstilling i windows. Sjekket min minnepenn med kart som jeg brukte sist, og den er formatert med Fat32. så tror ikke det er avgjørende. MEN minnepennen MÅ settes i usb stikk i handskerom ifølge boka. Bilen leser minnepenn om det er fat32 elller ntfs filsystem.

 

Tusen takk for at dere svarer.

Har sjekket opp hvor det er usb inntak og finner kun g midtkonsollen. Jeg har F15 X5 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du setter USB penn i midtkonsoll, på NBT har du kun USB der. Navigasjon vil selv kjenne igjen innholdet og starte oppdateringen -> Du må trykke OK før den faktisk starter.
Du skal ikke finne noe USB i menyen.

Sjekk at USB penn er formatert til NTFS og at alle filer ligger på toppnivå altså slik:

kart.PNG.d1fb0dcf8b828aba20e1dbe05943d086.PNG
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjennern skrev:

Du setter USB penn i midtkonsoll, på NBT har du kun USB der. Navigasjon vil selv kjenne igjen innholdet og starte oppdateringen -> Du må trykke OK før den faktisk starter.
Du skal ikke finne noe USB i menyen.

Sjekk at USB penn er formatert til NTFS og at alle filer ligger på toppnivå altså slik:

kart.PNG.d1fb0dcf8b828aba20e1dbe05943d086.PNG
 

Da har jeg lastet ned som vist på bildet.

Har så lagt den over på en stick, som vist på bildet.

Når jeg setter minnepinnen i midtkonsollen skjer det ingenting. Trodde at kontakt i midtkonsollen var ødelagt men jeg kan lade telefonen fra den.

Skjønner rett og slett ingenting.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SIMY skrev:

Da har jeg lastet ned som vist på bildet.

Har så lagt den over på en stick, som vist på bildet.

Når jeg setter minnepinnen i midtkonsollen skjer det ingenting. Trodde at kontakt i midtkonsollen var ødelagt men jeg kan lade telefonen fra den.

Skjønner rett og slett ingenting.

 

 

20210911_141958.jpg

20210911_142035.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den filen er nok pakket i zip eller rar format. Prøv å installer winrar software og se om du kan dobbeltklikke på kartfilene for å pakke den ut. 

Et tips er å gå i innstiller i Windows utforsker og ta vekk avhukingen for å skjule filendelse for kjente filtyper. Da skal du få opp on det står ". Rar" eller ". Zip" på slutten av filen. 

 

Slik som på bildet. Skal ikke være hake ved siden av markert tekst. 

IMG_20210911_153203.jpg

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...