Otis Skrevet November 9, 2021 Share Skrevet November 9, 2021 Om du jekker på klossene, så kan du støtte på diffen vil jeg tro. Om du jekker på diffen, så støtter du på klossene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F-11 Skrevet November 10, 2021 Forfatter Share Skrevet November 10, 2021 På 9.11.2021 den 13.54, Otis skrev: Om du jekker på klossene, så kan du støtte på diffen vil jeg tro. Om du jekker på diffen, så støtter du på klossene. Går det greit å jekke på innsvingbart hengerfeste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 10, 2021 Share Skrevet November 10, 2021 Jeg er ingen fan av å jekke på hengerfestet i det hele tatt, men jeg vet noen gjør det. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet November 10, 2021 Share Skrevet November 10, 2021 F-11 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F-11 Skrevet November 11, 2021 Forfatter Share Skrevet November 11, 2021 Så det beste/tryggeste er da å bruke jekkfeste og jekke opp den ene siden å bytte belg, for så å slippe ned og gjøre det samme på andre siden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 11, 2021 Share Skrevet November 11, 2021 Absolutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet November 11, 2021 Share Skrevet November 11, 2021 Du kan fint jekke på den supporten rett bak diffen, for å sette under bukker på jekkfestene 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F-11 Skrevet November 13, 2021 Forfatter Share Skrevet November 13, 2021 (endret) Hei. Skal den sorte kragen (imidten) over fra den originale til den nye? Det var kun krage på førersiden. Satt denne på den nye belgen.. Endret November 15, 2021 av F-11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F-11 Skrevet November 23, 2021 Forfatter Share Skrevet November 23, 2021 Uten å skulle jinxe, så later det til at belgbytte gjorde susen! Den synker ikke ned som tidligere. Det var kun krage på den ene belgen originalt, så den fulgte med over på ny. Men lurer litt på hva denne har for hensikt og hvorfor bare på den ene siden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F-11 Skrevet Desember 13, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2021 Kan denne feilmelding som har kommet etpar ganger nå, ha noe med belgbytte å gjøre tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 13, 2021 Share Skrevet Desember 13, 2021 Jeg hadde den feilmeldingen når kompressor tok kvelden. Det ligger en time out i systemet på hvor lang tid den har lov å bruke på å oppnå riktig høyde. Usikker på om det er denne som gir feilmeldingen men hos meg lagde kompressor ulyder og tok sikringen uten at den klarte å pumpe nok trykk i belgene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet Desember 13, 2021 Share Skrevet Desember 13, 2021 Bare for å hisse opp stemninga. 8 dager siden byttet jeg venstre belg bak. 2001 E 39 525 i T. 240 000 KM. Passerte 20 år siste sommer. Står nå med lik høyde H og V. Jeg kjøpte bilen i 2005 på ca 40 000 km, så belgene er nok originale. Så får vi se om høyre ryker om et år eller fem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Mars 20, 2022 Share Skrevet Mars 20, 2022 (endret) På 23.11.2021 den 9.16, F-11 skrev: Uten å skulle jinxe, så later det til at belgbytte gjorde susen! Den synker ikke ned som tidligere. Det var kun krage på den ene belgen originalt, så den fulgte med over på ny. Men lurer litt på hva denne har for hensikt og hvorfor bare på den ene siden? Har vært en stund siden jeg var innom denne siden og ser at denne tråden har gått sin gang. Etter å ha lest igjennom tråden, så kan det virke at noe blir gjort mer komplisert enn nødvendig. På en F11 så når du jekker opp bilen etter jekkefestet, så tømmer du luften i belgen ved å løsne slangen fra kompressoren. Pass på at riktig slange løsnes. Trenger overhode ikke å skjære hull i belgen. Hvem i alle verden kom med denne ideen? Så er det enkelt å ta løs belgen og løsne slangen på toppen. Vær forsiktig med den klem-ringen som skal tres på slangen disse kan knekkes hvis man tar i for mye og du får ikke tak i disse i løsvekt. Se på original-ringen hvilken vei den står. Når det gjelder kompressoren så har den en trykk-reduksjonsventil som har til oppgave å slippe ut trykk for å senke bilen. Denne har en ulempe med å ruste innvendig og blir sittende fast. Mest sannsynlig i lukket stilling for det er i denne stillingen ventilen står i mesteparten av tiden. Denne ruster fordi tør-stoffet i kompressoren går i metning og klarer ikke å dra ut fuktigheten i kompressoren. Fuktig luft pumpes så inn via trykk-regulatoren og derfor kan føre til at denne også får problemer med innvendig rust i ventilene. Jeg løste alle problemer med å kjøpe ny komplett kompressor på eBay til litt over 2000kr og så kjøpte jeg luftbelgene fra et firma i England der begge to bak kom på totalt 800kr. En hinsides prisforskjell fra original som koster 5000kr pr stk. Og de originale holder uansett kun i 5 år. Hvis de billige kun varer i 1 år, så vil de uansett være mye billigere. Den grønne releet kjøpte jeg originalt. Det er viktig å bytte denne for hvis den brennes fast, så vil kompressoren gå til den tar fyr. Tror det releet kostet 150kr originalt. Så for 3000kr er alt bak skiftet ut og alt fungerte perfekt. Faktisk billigere enn med stål-fjærer. Men denne tråden er nok over og alle her er fornøyde. Ville bare komplettere med nyttig info Endret Mars 20, 2022 av Mons1 And-reas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Mars 20, 2022 Share Skrevet Mars 20, 2022 På 14.12.2021 den 0.38, orala skrev: Bare for å hisse opp stemninga. 8 dager siden byttet jeg venstre belg bak. 2001 E 39 525 i T. 240 000 KM. Passerte 20 år siste sommer. Står nå med lik høyde H og V. Jeg kjøpte bilen i 2005 på ca 40 000 km, så belgene er nok originale. Så får vi se om høyre ryker om et år eller fem. Det er dessverre en kjensgjerning at disse luftbelgene ble ekstremt dårlig i kvalitet på F-serien. Det samme med kompressoren som ligger utsatt under bilen. Er ikke kompressoren på E-serien i selve bagasjerommet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet Mars 20, 2022 Share Skrevet Mars 20, 2022 8 timer siden, Mons1 skrev: Det er dessverre en kjensgjerning at disse luftbelgene ble ekstremt dårlig i kvalitet på F-serien. Det samme med kompressoren som ligger utsatt under bilen. Er ikke kompressoren på E-serien i selve bagasjerommet? Det stemmer. I en metallboks i senter av reservehjulet, skrudd fast i gulvet. Jeg har gasstank der og fjernet reservehjulet. Kompressoren er flyttet til høyre bakre hjørnet av dette rommet. I dag vil jeg passere 245 000 km, og systemet er tett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå