Dan Johan Borge Skrevet November 14, 2021 Share Skrevet November 14, 2021 Noen her som kan forklare meg hvordan man selv kan kode bort EGR feilkode etter at jeg monterer EGR - delete kit? Eller som kanskje bor i Drammen og som vil hjelpe meg? Kan betale. BMW e91, n47d20a 177hk 2008. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysken Skrevet November 14, 2021 Share Skrevet November 14, 2021 Du trenger WinOLS tuning software, og følg oppskriften her: http://blog.obdii365.com/2016/12/16/change-egr-map-in-winols-tuning-software/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 14, 2021 Share Skrevet November 14, 2021 Nei, det der er ikke korrekt/komplett. Videre antar jeg du ikke mener at @Dan Johan Borge skal kjøpe Winols for 1500eur (billigste)? Og et master verktøy for 1500-3000eur? Med andre ord snakker vi om piratkopier, og håper moderator slår hardt ned på dette. Til trådstarter, gå til en "tuner" - eller en faktisk tuner. De fleste kan fikse dette. Det blir også mye billigere og mindre risikofylt enn alternativene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 14, 2021 Share Skrevet November 14, 2021 Hvorfor skulle moderatorer slå ned på dette her når "alternativ" ISTA er rett frem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 14, 2021 Share Skrevet November 14, 2021 Prinsipielt helt enig med deg I praksis så er det dog noe forskjell på EVC, CMD, Alientech etc og... BMW AG. Både i robusthet og reelt tap av piratkopiering. Hvis du piratkopierte G30 og solgte en "identisk" for 10% av prisen på andre siden av vegen for BMW forhandleren så ville sammenligningen stått seg bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysken Skrevet November 14, 2021 Share Skrevet November 14, 2021 Åndsverkloven § 26. Kopiering til privat bruk Når det ikke skjer i ervervsøyemed eller på grunnlag av et verk som er gjengitt i strid med denne loven, kan enkelte eksemplar av et offentliggjort verk fremstilles til privat bruk. Slike eksemplar må ikke brukes i annet øyemed. Bestemmelsen i første ledd gir ikke rett til å b. fremstille digitale eksemplar av datamaskinprogram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 14, 2021 Share Skrevet November 14, 2021 Jeg er litt usikker på hva du selv mener du stadfester her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysken Skrevet November 15, 2021 Share Skrevet November 15, 2021 (endret) Vel, det er ikke tillatt å bruke noe som helst av software for diagnose og koding som dere alle bruker og deler på dette forumet, inkludert tjenester som Newtis. Alt er brudd på den samme opphavsretten som du påberoper deg på vegne av software du antakelig benytter i din virksomhet. Mange av dere tenker jeg startet selv med en piratutgave, og anskaffet en ekte lisens da dere hadde fiklet en del med den og blitt flinke nok til å hjelpe andre og gjøre en næring av det. Sånn sett kan kanskje piratutgave ses på som en "studentlisens"? Så utbredt som denne praksisen er, over hele verden, stadfestet av flere generasjoner, så er det vel egentlig ingen som ser på dette som noe umoralsk. Det er vel heller lovverket som er i utakt, tilpasset næringsinteresser istedenfor det moralske grunnlaget som en lov skal ha. Endret November 15, 2021 av Lysken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet November 15, 2021 Share Skrevet November 15, 2021 Nesten ingen bruker inpa, newtis osv til å tjene penger komersielt. men piratkopiert utstyr å programvare til chiptuning blir det nok tjent veldig store summer på disse dager! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 15, 2021 Share Skrevet November 15, 2021 @Lysken Enkelte har åpenbart store problemer med forskjellen på "mitt" og "andres", men å greie å mene at man samtidig har "det moralske grunnlaget" på sin side når man regelrett stjeler fra tross alt ganske små origanisasjoner drevet av ildsjeler er smått utrolig. Du får legge ut kontaktinfo her, så kan jeg sikkert tipse EVC om "studentlisensen" din, så kan de sjekke at du har siste versjon og sånn Jeg vet forøvrig heller ikke hvem du referer til som "dere" - men jeg har ikke begynt noe som helst med stjålet programvare. At mange "begynner sånn" ja, det stemmer. Problemet er at programvare eller ikke er feil ende å begynne i, og det ser man på resultatet av disse "tunerne". Kvasi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet November 16, 2021 Share Skrevet November 16, 2021 Dette hjalp sikkert trådstarter kjempemasse..... Kanskje dere skal fortsette diskusjonen om "piratvarer" i egen tråd slik at eventuelt andre kan svare og hjelpe trådstarter med hans spørsmål? Snagg30 og Krisfje reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 16, 2021 Share Skrevet November 16, 2021 Svaret er gitt (begge varianter) i de to første innleggene. Ellers står du fritt til å både svare og hjelpe Lysken reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 16, 2021 Share Skrevet November 16, 2021 @Maverick2002 Det korte og konkrete svaret er at dette er ikke en funksjon som går under tradisjonell koding der man endrer forhåndsdefinerte innstillinger i programvaren. Derav ikke noe man normalt gjør selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå