Gå til innhold

Min 1996 Boston Green BMW E36 320i Cabriolet


Bruspulvergutt
 Share

Anbefalte innlegg

I dag så forsvant hardtoppen så da blir det sikker snø i morgen.

Uansett så var det tidligere snakk om hvordan man oppbevarer hardtoppen. Jeg gjør det enkelt på denne måten, to stk. sykkeloppheng fra Biltema og en liten taustump. Har fungert utmerket i 10 år.

1346629806_IMG_07561.JPG.299810d4e4c7e7b5f6d047c7a9da840a.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er det vår og jeg har igjen funnet ut at det ville vært for galt å selge denne bilen.. Men det er iallfall på tide å kjøre mer uten tak, noe som er veldig festlig :)

Så er det snart "endelig" på tide å skifte ut Style 6 vinterfelgene som er på bilen nå med Style 13 :)

 

Screenshot_20220425-174953_Gallery.jpg

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rune-K skrev:

Du kan jo ikke finne på og selge en cab uten og ha prøvd å kjøre toppløst en sesong.

Det er et veldig bra poeng 😀

Nei det blir nok å prøve å holde denne på veien iallfall ut neste EU-godkjenning også, det er "bare" en 320i og cab men jeg liker bilen veldig godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, smashy skrev:

Lå bak en E36 cab (uten tak 🥹) hjem fra jobb idag. Har heeelt glemt hvor bra de kan se og høres ut. Herlig sekserlyd 😍😍 

Hvilken farge var det på den da? :)

Ja altså det er jo veldig delte meninger om hvordan de ser ut, men da er vi enige om at de ser bra ut. Takk 👍

Lyden på min er jo også rimelig grei men "problemet" er vel at den høres sprekere ut enn den er :P

 

8 minutter siden, smashy skrev:

Godt du valgte å ikke selge! 👊

Takk ja jeg har vinglet litt en stund, lagt den ut for salg to ganger men nå er det nok.. Bilen skal beholdes til den nok ender med å vrakes om noen år.. Men jeg skal nyte å eie den frem til da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 minutes ago, GreenE36Cab said:

Hvilken farge var det på den da? :)

Ja altså det er jo veldig delte meninger om hvordan de ser ut, men da er vi enige om at de ser bra ut. Takk 👍

Lyden på min er jo også rimelig grei men "problemet" er vel at den høres sprekere ut enn den er :P

 

Takk ja jeg har vinglet litt en stund, lagt den ut for salg to ganger men nå er det nok.. Bilen skal beholdes til den nok ender med å vrakes om noen år.. Men jeg skal nyte å eie den frem til da :D

Den var blå med lyst interiør. Brakte meg rett tilbake til kompis sin 318is coupe. 🥹

Joda, det er mye lyd, men må det gå fort da? Deilig humming på cruisetur i sola med is 😊

Det er garantert ikke verre enn en annen kar hjemme som hadde en 520 med feil utveksling på bakakslingen og rakrør. Tømte gira fort gjorde den, men ikke så mye annet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, smashy skrev:

Den var blå med lyst interiør. Brakte meg rett tilbake til kompis sin 318is coupe.

Det var nok et Orientblau eksemplar med P8TH (standard?) eller P7TH (sport?), hellgrau interiør da?

12 minutter siden, smashy skrev:

Joda, det er mye lyd, men må det gå fort da? Deilig humming på cruisetur i sola med is

Mye lyd kan jo være trivelig avogtil, hører det jo mye bedre uten tak også.. Hører også alle "ulyder" som plystring og dunkelyder mye bedre.

Men det er sant da, må jo ikke alltid kjøre og akse fort.. Selvom det er gøy. Innenfor fartsgrensen, naturligvis. Cruise i sola med is ja, da føler man seg vel kul :)

12 minutter siden, smashy skrev:

Det er garantert ikke verre enn en annen kar hjemme som hadde en 520 med feil utveksling på bakakslingen og rakrør. Tømte gira fort gjorde den, men ikke så mye annet 😅

Høres veldig artig ut :P

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, GreenE36Cab said:

Det var nok et Orientblau eksemplar med P8TH (standard?) eller P7TH (sport?), hellgrau interiør da?

Mye lyd kan jo være trivelig avogtil, hører det jo mye bedre uten tak også.. Hører også alle "ulyder" som plystring og dunkelyder mye bedre.

Men det er sant da, må jo ikke alltid kjøre og akse fort.. Selvom det er gøy. Innenfor fartsgrensen, naturligvis. Cruise i sola med is ja, da føler man seg vel kul :)

Høres veldig artig ut :P

Fargekode har jeg ikke peiling på men den var dyp blå, med grått interiør, helt riktig 🙌

År og dag siden jeg kjørte cab, så husker bare følelsen veldig vagt. Frisk bris, avslappet og i ett med veien. Null bekymringer bare leve i nuet 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har altså som sagt noen Style 13 jeg tror jeg får på istedenfor.. De er jo "sjeldne" også så det er et pluss :)

Skjønner ikke helt dimensjonen som er på dem nå men det blir vel å bruke dem tenker jeg istedenfor å skifte dekk :P

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du beholder denne :)

E36 cab er flotte biler, liker de veldig godt. komboen av lyst interiør og gørnn bil er absolutt riktig. gått 3-4 år tilbake skulle det være sort, men der har jeg fått bedre tanker de seinere åra.

At dette er "Bare" en 320 er ikke feil. Er ikke fart som er det viktigste i en CAB.

Nydelig lyd av disse 6erne, og rask nok når det trengs.👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...