Gå til innhold

MINERVA F205 Sommerdekk 4-Serie


Sirnes
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Spørsmål: har idag 19 tommere med minerva vinterdekk, flunk nye, og helt rette felger. Bilen rister som et helvete, han jeg kjøpte dekkene av mener det er pga det er billige dekk.

 

har kjøpt et ekstra brukt sett hvor det følger med Minerva Sommerdekk F205, han mente disse skulle være noe bedre? 
 

har noen erfaring?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Sirnes skrev:

Hei!

Spørsmål: har idag 19 tommere med minerva vinterdekk, flunk nye, og helt rette felger. Bilen rister som et helvete, han jeg kjøpte dekkene av mener det er pga det er billige dekk.

 

har kjøpt et ekstra brukt sett hvor det følger med Minerva Sommerdekk F205, han mente disse skulle være noe bedre? 
 

har noen erfaring?

 

 

Har ingen erfaring med de type dekkene. Men E46 M3’n jeg hadde var et helvete å kjøre med de jalla dekkene som stod på. Michelin pilot sport 4s totalt forvandlet bilen for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har smått erfaringer med Minerva fra tidligere som reale drittdekk om det er lov å si. Om de har bedret seg de siste årene skal jeg ikke uttale meg om.


Har du xDrive og forskjellig dekkbredde foran og bak? 
I så fall bør du sterkt vurdere stjernemerkede dekk. Jeg har i likhet med @Snagg30 ekstremt gode erfaringer med Michelin Pilot Sport 4S (jeg har stjernemerket utgave på vår 4-serie GC med xDrive), de gjør underverker for kjøreegenskapene - langt mer enn jeg hadde håpet på. De koster en del, men verdt hver krone. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Sirnes said:

Takk for innspill… ender nok opp med at jeg bestiller nye. Er det ikke slik at jeg også trenger stjernemerkedte dekk med tanke på garanti?

Har du xDrive? I utgangspunktet nei, men skjer noe med fordelingskassen og det kan påvises stor forskjell i dekkslitasje foran/bak på ikke-stjernemerkede dekk, er det nok til at de kan slå seg vrange ved garantispørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, papertiger skrev:

Har du xDrive? I utgangspunktet nei, men skjer noe med fordelingskassen og det kan påvises stor forskjell i dekkslitasje foran/bak på ikke-stjernemerkede dekk, er det nok til at de kan slå seg vrange ved garantispørsmål. 

Ja, det er XDrive, men nå er den senket også 20 mm, men bilen er kun kjørt 40.000 så det burde vel gå fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Sirnes said:

Ja, det er XDrive, men nå er den senket også 20 mm, men bilen er kun kjørt 40.000 så det burde vel gå fint

Fordelingskassen på vår ble bytta på ca 70 000 km. Min var også senket 20mm ca. Jeg tenkte mer på dekkene du kjører med framover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, papertiger skrev:

Fordelingskassen på vår ble bytta på ca 70 000 km. Min var også senket 20mm ca. Jeg tenkte mer på dekkene du kjører med framover

Siden du nevner fordelingskassen? Hvorfor ble den byttet? 
jeg har kjørt 400 km med min etter den ble senket, men den dirrer litt når jeg setter den i revers og vrir på rattet???

 

kjennskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Sirnes said:

Siden du nevner fordelingskassen? Hvorfor ble den byttet? 
jeg har kjørt 400 km med min etter den ble senket, men den dirrer litt når jeg setter den i revers og vrir på rattet???

 

kjennskap?

Bilen begynte å nykke veldig ved kjøring, først kun i sving ved pådrag, deretter ved jevn gass i jevn fart. Prøvde etterhvert med oljeskift, nye vinterdekk i lik dimensjon foran/bak, ingen forskjell. Men hadde da kjørt med forskjellig slitte sommerdekk en stund, og tror dette gjorde utslaget. 
Fikk ny på nybilgaranti da ettersom problemet vedvarte med nye, like dekk, men det er ikke den eneste F3x jeg vet om som har hatt problem med fordelingskassen, virker som F3x er svært nøpen på dette med dekk sammenlignet med andre BMWer.

Ikke kjennskap til det du nevner, men som @Otis sier har ikke fordelingskasse noe å gjøre med senk. Har kjørt snart 50 000 km med senk etter bytte av kasse på vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...