Gå til innhold

Mellomaksel på e36 m3 3.2


e36m3sedan
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, e36m3sedan skrev:

Tenkte å gjøre det selv, da det igrunn skal være en simpel jobb. Men det er samme splines på akslingene så man kan bare tre de på hverandre?

Det må du nesten finne ut av selv, bare å løsne de fra hverandre å prøve. Om lengden er rett er noe du og må finne ut av selv, om du må måle så må du huske å måle når bilen har kjørehøyde(Altså ingen hjul i luften)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 3.2 akslingen splina på en annen måte enn 328 da? 328 har jo den gamle patenten med at man spliner i hverandre, og så har man klemhylse som strammer splinen rundt. Tror derimot E36 M3 har den nye utgaven der man har en liten bolt som strammer sammen splinen aksielt istedet for den hylsa. 

Har du 210 diff? og hvilken flens? 

328i

pk011583-1998-bmw-m3-e36-s52-sedan-1041-manual-drive-shaft-driveshaft-26112227813.jpg

 

M3

BMW E36 M3 Evo 3.2 6 Speed Manual Propshaft Prop Shaft - £159.99 | PicClick  UK

 

BMW E39 5-Series Driveshaft Rebuild | 1997-2003 525i, 528i, 530i, 540i |  Pelican Parts DIY Maintenance Article

E36 M3 3.2 ETK - Her strammer du sammen med bolt nr 9

113452.jpg?Category=1&Name=113452&Width=500&Height=0

 

E36 328i - Her strammer du med mutter nr 7. 

3464.jpg?Category=1&Name=3464&Width=500&Height=0

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har begge mellomakslingene så er dette barnemat for f.eks Uni-Cardan avd. Oslo (Tidligere GKN)
Vedrørende spørsmålet ditt så vet jeg ikke hvilken du trenger

De kan også lage mellomaksling til deg som passer

Roger Olsen | Operations Manager | Walterscheid Powertrain Group
Powertrain Services Scandinavia AB Avd. Uni-Cardan
Karihaugveien 102 I 1086 Oslo I Norway
P: +47 23 28 68 10 | M: +47 907 52 053
roger.olsen@walterscheid.com  / www.walterscheid-group.com

Endret av Flataas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremre del av e36 m3 3.0 og bakre del av e36 m3 3.2 tror jeg skal passe. Er samme delenr på CV knuten/input på diff lik, men litt forskjell på lengda mellom diffene så kanskje en ren 3.0 kan passe men jeg tviler på det blir 100% Dem er derimot ikke hverdags å finne lengre, mulig det enkleste er å få bygd om akslingen. Er enkelt å korte inn en aksling selv, men å forlenge er litt mer mikkmakk. 

Vinner du noe på dette da? er det veibil? du får tak i ei e46 m3 6 trinns getrag for 10-15, finner du en ombygd fra SMG har dem ofte hatt ett fint liv.

om dette er en originalbil så taper du mere enn 19 000 ved salg tror jeg om det står 5 trinns. 

De 5 trinns zf er ikke feilfrie de heller, heller ett litt ufortjent positivt rykte. Husk å oppgradere alle skiftepinnene ( er kit fra bmw da det har vert mye tull) og bytte foringene på revers og 5. gear. 

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...