E.C. Skrevet Januar 28, 2022 Share Skrevet Januar 28, 2022 Du bør absolutt det, ikke minst mtp. kjørbarheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Ringkvist Skrevet Januar 28, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2022 1 minutt siden, E.C. skrev: Du bør absolutt det, ikke minst mtp. kjørbarheten. Tror du de vil plukke på dette og kreve at dette er 100% likt som i 325i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 28, 2022 Share Skrevet Januar 28, 2022 Hvis jeg hadde vært søknadsbehandler og du uten noe grunnlag (annet at det er "stress") hadde latt være å bygge om deler av drivverket så hadde jeg stilt spørsmålstegn ved seriøsiteten til hele prosjektet. Jeg anbefaler ikke å ta disse snarveiene. Marius2002 og hsd reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Ringkvist Skrevet Januar 28, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2022 15 minutter siden, E.C. skrev: Hvis jeg hadde vært søknadsbehandler og du uten noe grunnlag (annet at det er "stress") hadde latt være å bygge om deler av drivverket så hadde jeg stilt spørsmålstegn ved seriøsiteten til hele prosjektet. Jeg anbefaler ikke å ta disse snarveiene. Det støtter jeg 100%. Grunnen til dette er jo for å spare mest mulig med dette prosjektet. Noe må man såklart påkoste, men så my som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 28, 2022 Share Skrevet Januar 28, 2022 Personlig-økonomiske grunner vektes ikke i en slik søknad, på samme måte som at fartsboten ikke blir redusert fordi du er sent ute til et møte og dermed tråkker ekstra på gassen. Hvis du først skal gjøre det ordentlig så har man nå sirklet tilbake til at man kanskje like så godt kan kjøpe en 325. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Ringkvist Skrevet Januar 28, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2022 8 minutter siden, E.C. skrev: Personlig-økonomiske grunner vektes ikke i en slik søknad, på samme måte som at fartsboten ikke blir redusert fordi du er sent ute til et møte og dermed tråkker ekstra på gassen. Hvis du først skal gjøre det ordentlig så har man nå sirklet tilbake til at man kanskje like så godt kan kjøpe en 325. Ja absolutt. Men igjen så koster det enda mer for en 325, som man kan garantere på at har kjørt lenger, samtidig som at motoren ikke er renset (byttet vannpumpe, strammet kjede, topp pakning osv..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 28, 2022 Share Skrevet Januar 28, 2022 Statens vegvesen er svært nøye... Og det er relativt stor forskjell på kompetansen på trafikkstasjonene. Har vært svært mye ombygginger av Bmw i Skien/Porsgrunn-området så de bør ha god greie på dette. Tør dog ikke garantere noe. Selv om dette er et relativt rett frem prosjekt da motoren kom i dette karosseriet originalt er jeg redd dette vil koste deg mye mer tid (og penger) enn du ser for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Januar 28, 2022 Share Skrevet Januar 28, 2022 Hvis verkstedet som skal gjøre jobben for deg er det minste seriøse så vil de aldri godta og sette inn en radiator som er for liten. De har jo også et garantiansvar på jobben. Samtidig så vil du bli fort lei av at bilen overoppheter. Det er jo også ikke noe poeng med og gjøre denne jobben og ikke bytte diffen. Da får du jo ikke utnyttet motoren på en ordentlig måte. Husk også at de krever dokumentasjon på hvor motoren kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Ringkvist Skrevet Januar 28, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2022 1 time siden, Rune-K skrev: Hvis verkstedet som skal gjøre jobben for deg er det minste seriøse så vil de aldri godta og sette inn en radiator som er for liten. De har jo også et garantiansvar på jobben. Samtidig så vil du bli fort lei av at bilen overoppheter. Det er jo også ikke noe poeng med og gjøre denne jobben og ikke bytte diffen. Da får du jo ikke utnyttet motoren på en ordentlig måte. Husk også at de krever dokumentasjon på hvor motoren kommer fra. Diff kan jo fort komme senere en gang. Det viktigste akkurat nå er at den kommer seg på veien. Motor dokumentasjon og kvittering skal jeg få ordne om jeg bestemmer meg for dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Ringkvist Skrevet Januar 28, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2022 1 time siden, Lars89 skrev: Statens vegvesen er svært nøye... Og det er relativt stor forskjell på kompetansen på trafikkstasjonene. Har vært svært mye ombygginger av Bmw i Skien/Porsgrunn-området så de bør ha god greie på dette. Tør dog ikke garantere noe. Selv om dette er et relativt rett frem prosjekt da motoren kom i dette karosseriet originalt er jeg redd dette vil koste deg mye mer tid (og penger) enn du ser for deg. Hvorfor tror du det vil koste mer tid samt penger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Januar 28, 2022 Share Skrevet Januar 28, 2022 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=246248710 under 100k, og sjekk tilstander på denne under! Denne her har ikke vært mye vinterkjørt! https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=245486796 billigste jeg fant. Personlig ville jeg heller ha lagt på litt ekstra og kjøpt den første jeg linket til. Jeg tror personlig hvert fall 99 av 100 ville ha kjøpt bilen jeg linket til først enn å bygge om en gammel 318i. Tidsbesparelsen og ikke minst penger. Se for deg du møter motstand eller mangler motivasjon når du er halvveis ferdig. Da står du igjen med ett "vrak av ett prosjekt". E30 er vel siste bilen som fortsatt har litt annenhåndsverdi når de er ombygd. Alt nyere enn dette så unngår helst folk å kjøpe ombygde biler da de stort sett er skrudd ihjel. Føler jeg er negativ og fæl, men ønsker deg bare det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Ringkvist Skrevet Januar 28, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2022 38 minutter siden, tennbrikket skrev: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=246248710 under 100k, og sjekk tilstander på denne under! Denne her har ikke vært mye vinterkjørt! https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=245486796 billigste jeg fant. Personlig ville jeg heller ha lagt på litt ekstra og kjøpt den første jeg linket til. Jeg tror personlig hvert fall 99 av 100 ville ha kjøpt bilen jeg linket til først enn å bygge om en gammel 318i. Tidsbesparelsen og ikke minst penger. Se for deg du møter motstand eller mangler motivasjon når du er halvveis ferdig. Da står du igjen med ett "vrak av ett prosjekt". E30 er vel siste bilen som fortsatt har litt annenhåndsverdi når de er ombygd. Alt nyere enn dette så unngår helst folk å kjøpe ombygde biler da de stort sett er skrudd ihjel. Føler jeg er negativ og fæl, men ønsker deg bare det beste. Ja, helt konge at dere er kritiske og kommer med tips og alt mulig. Noe man ikke kan klage på i det hele tatt. Her er det en ordentlig bil ja.. men igjen.. 100k noe jeg ikke kan punge ut i det hele tatt..Verkstedet tar ikke alt for mye for bytte Kanskje man ser for seg 50k til sammen.. Ja skjønner at jeg taper verdi og ag det kan bli vanskelig å kjøpe men kanskje en morsom bil å kjøre i flere år, med tanke på at man bytter slitedeler osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 28, 2022 Share Skrevet Januar 28, 2022 Hvis du har 50k til verksted og du får 10-20k for din 318i (om enn i deler) så "har du" 60-70k. Det blir også i beste fall prisen på din ombygde bil. Hvis du kan greie deg uten bil i en periode så bør du greie å spare de siste 30-40k innen ikke så veldig lenge. Jeg personlig budsjetterer 20k i "småplukk" på min E91 325 til sommeren og det er i grunn hva det kan koste å drifte en slik bil per år (enda man skrur selv). Min har nettopp rundet 130k km for noen dager siden og er egentlig i ok stand. Så det aller beste om man ikke MÅ ha bil er å selge unna og klare seg uten en stund for å kjøpe det man egentlig vil ha. Selv om dette også er det kjedeligste. SVV er ikke noe glad i rullende prosjekt eller godkjenning i etterkant. Noen ganger er det foretrukket at du er på visning før og etter. Så å bygge om litt her og der på noe som er ens primære bil hadde ikke jeg satset på. hsd reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 28, 2022 Share Skrevet Januar 28, 2022 Her er faktisk 330 til 90k og vedkommende tar i mot bud: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=244724460 hsd reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Ringkvist Skrevet Januar 29, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2022 21 timer siden, E.C. skrev: Her er faktisk 330 til 90k og vedkommende tar i mot bud: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=244724460 Synd det er e91, ikke noe fine.. Automat og gått 217.. Med alt styret som er rundt det å bytte til større motor frister det bare å sette inn en vanlig n46b20b som sitter der fra før av. Og helle bare vente til man har spart opp til noe finere litt bedre. hsd reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå